Even een vraagje.. Mijn dochter wordt bijna 5 en gaat thuis een feestje geven. Ze wil 4 meiden uitnodigen en 1 jongen. Wat vinden jullie? Sneu voor de jongen of geen probleem? En wat zouden jullie kleuter-zoons van een feestje met verder alleen maar meiden vinden? Ik ben sowieso van plan om even bij de moeder te polsen en ga uiteraard niet voor een typisch meiden-thema. Oja, mijn man is er ook bij, dus hij is niet helemaal alleen als jongen
Hier over twee weken ook een meiden-feestje met 4 meiden en 1 jongen. Geen probleem. Zolang je hem niet verplicht een prinsessenjurk aan te trekken... dan ook even een ridderpak erbij
Mijn dochter had t gisteren andersom Haha was t enige meisje op een feestje met 5 jongens. Ze gingen naar een speeltuin dus t maakte haar niets uit.
Zoontje zou een feestje met alleen maar meisjes fantastisch vinden Maar goed, hij speelt ook met alleen maar meisjes.
Kan prima! Had oudste dochter ook toen ze 5 jaar was. En jongste dochter vorig jaar nog. Die knullen haden zich prima vermaakt.
Bij ons zou het geen probleem zijn hoor en andersom ook meegemaakt. Voor de zekerheid inderdaad even bij de moeder peilen maar komt vast goed
Mijn zoon is gek op jurken zou je niet apart een pak voor hoeven halen Beste gewoon even de moeder vragen
Hier hetzelfde! Ik kies er waarschijnlijk wel voor haar een extra jongen uit te laten kiezen en niet alleen haar beste vriendje. Mijn dochter is op 1 jongensfeestje geweest met een heleboel jongens en was zij een van de 2 meisjes (en dat vond ze wel fijn). Vervolgens weer een jongensfeestje en was ze een van de 2 meisjes. Vervolgens een meisjesfeestje waar 2 jongens waren. En nog een keer een meisjesfeestje met alleen meisjes. Ik weet niet of het toeval is, maar hier dus wel de ervaring in haar klas dat als het geslacht gemixt is dan minstens 2. Dochter wil in juni een dansfeestje voor 5e verjaardag, maar vanwege de 2 jongetjes wordt het een superhelden-dansfeest met capes van Batman/Superman/Frozen etc
Hier had de jongste met 5 jaar vijf meisjes en een jongetje op haar feestje, met zes jaar alleen maar meisjes (jongetje kwam toen op haar ‘grote mensenfeest’, is namelijk behalve een vriendje ook het buurjongetje ). De oudste met zes jaar vijf meisjes en een jongen, met zeven jaar een stuk of zeven meisjes en twee jongens en met acht jaar weer vijf meisjes en een jongen en met negen jaar zal het weer zo iets zijn. Mijn ervaring is dus dat het prima kan.
Mijn zoontje zou het geen probleem vinden, als er maar treinen of auto’s zijn om mee te spelen . Hier in de wijk zijn er van zijn leeftijd sowieso alleen maar meisjes dus hij kan weinig anders als er buiten wordt gespeeld. Geen enkel punt.
Mijn dochter heeft nu recent op haar 9e verjaardag nog een feestje gehad met 1 jongen erbij... Ze spelen nu eenmaal nog steeds ook regelmatig samen op op schoolplein en ik moet zeggen dat er in haar klas vaker jongen-meisje speelafspraken zijn, want ik eigenlijk niet meer verwacht had op die leeftijd ... Zolang je geen uitgesproken 'meisjes'-activiteit gaat doen, niets aan de hand toch? Ik heb eigenlijk nog nooit een girls-only feestje gehad, er is altijd wel minstens 1 jongen bij geweest. Mijn jongste dochter heeft nu ook 1 jongen voor haar 5e verjaardag uitgenodigd.
Gaat hier ook gebeuren. Heb er eerlijk gezegd niet bij stil gestaan of het jongetje het erg zou vinden. Hij speelt Beek met mijn dochter en een ander meisje waa ook komt, dus vermoedt dat hij zich wel vermaakt.
Hier wordt het 9 meisjes en 1 jongen. Ze wordt 5 en er zijn maar 9 meiden in de klas. Dus ik wilde gewoon alle meiden uitnodigen. De dan jarige wilde graag ook dr vriendje uitnodigen. Ach waarom niet. De oudste deed dat ook in groep 1-2.
Ik zou het even bij de betreffende moeder informeren. Maar mijn zoontje heeft de afgelopen tijd 3 kinderfeestjes gehad waarbij hij de enige jongen was, hij vond het fantastisch!
Bedankt voor alle reacties In dat geval gaan we het gewoon zo doen. Ik zal zijn moeder nog even vragen voor de zekerheid, maar ik denk niet dat hij het erg zal vinden. Ik heb er wel even aan gedacht om haar een extra jongen te laten uitnodigen, maar wil eigenlijk niet dat dit de reden is om een kind te vragen. Dit zijn haar vrienden, een extra jongen is dan een +1 gast, zeg maar. Er 'moest' nog een jongen bij. Dat vind ik niet zo leuk.
Mijn oudste mag altijd op het feestje van een meisje uit zijn klas komen. Als enige jongen. Ze doen ook echt meidendingen dan. Inmiddels zijn ze 11. Hij doet er heel cool over, maar tegelijk vindt hij het stiekem toch wel erg leuk dat hij nog steeds mag komen. Alleen de laatste paar jaar is het een slaapfeestje en dan wil hij toch maar niet blijven slapen dus dan haal ik hem heel laat op.
Wij hebben dit omgekeerd gehad. 5 jongens en 1 meisje. Speciaal een paar meisjes dingen gehaald, maar dat bleek helemaal niet nodig. Meisjes houden blijkbaar ook van superhelden, auto's en dino's. Mijn zoon komt trouwens ook weleens met nagellak thuis, omdat t zusje van een vriendje die had en ze dus met zn allen nagels hebben gelakt. Het maakt op die leeftijd gewoon echt niks uit