Bij ons valt het mee qua gehorigheid, maar we zijn met de jaarwisseling ergens anders, dus dan maar gewoon vragen welke kamer het minst gehorig is en haar daar neerleggen dat zal altijd iets schelen!
Nou ik mag dan volwassen zijn maar ben ook hartstikke bang voor vuurwerk. Binnen kan ik het allemaal wel hebben maar schrik enorm van die harde knallen. Als ik dan toch nog naar de winkel moet en ze eerder vuurwerk afsteken dan let ik op mijn route. Gelukkig dat de winkel om de hoek zit. Onze zoon is bang voor de harde klappen en wil niet in de buurt zijn van het vuurwerk. Van een afstand wil hij best een paar minuten kijken maar is dan wel klaar. We kijken uit het raam en dan is het ook prima.
Onze jongens vonden het dit jaar prachtig (wel vanuit huis). Over dat deel van de angst zijn ze heen gegroeid. Buiten kijken hebben we nog niet geprobeerd.
Hier slapen de kids gewoon door met de jaarwisseling. Onze jongste is erg bang. Hij is bijna 2. Vorig jaar zo bang overdag dat hij onder de tafel kroop. Nu weer bang. We gingen naar mn moeder en bij het naar de auto lopen kwam er van dichtbij een harde knal. Hij stond te trappelen en te gillen van angst naast de auto. Echt zielig. Wij blijven ook binnen met oud en nieuw en steken zelf niks af. Dochter van 3 gaf aan, "mama ikke bang". Dat had ze nog niet eerder zo gezegd. Het is ook angstaanjagend. Het leek vannacht wel oorlog. Wij laten ze gewoon zo lang als het kan doorslapen. We benoemen wel dat het oud en nieuw is maar maken er verder geen heisa van. De oudste is 5 en is niet bang maat vind het ook niet mooi..
Hier aardig goed gegaan nu met oud en nieuw, bij het naar bed gaan erg huilen maar toen ze eenmaal sliep sliep ze ook netjes tot 00.00 en toen vroeg ze of ze mocht kijken uit het raam. Prima. Nu al een paar avonden bij het inslapen eerst huilen omdat ze bang is dat er nog wat komt, wordt ook steeds minder gelukkig. Maar nu komt het, hier in de buurt hebben wat buren een nieuwjaars feestje (met hun eigen vrienden/familie), en daarmee wordt ook altijd de hele avond geknald dus ik denk dat het laat slapen wordt en we morgen weer opnieuw kunnen beginnen met haar rustig te gaan laten slapen. @HvL ah sneu zo dichtbij ook nog! Wij doen er idd ook zo nuchter mogelijk over, maar ik begrijp de angst ook wel bij die kleintjes, wij schrikken er al van.