Niet willen slapen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lovelylonnes, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Draaaama is het weer... Het begint altijd met ziek zijn, van het hoesten word hij wakker en dan duurt het, mede door het hoesten, zooo lang eer hij weer slaapt. Een paar uurtjes.... dan begint het opnieuw.
    Dat gaat zo een week, dan is de hoest over maar is hij nog zooo moe van het ziekzijn dat hij dus al vervelend is, maar het ritme van slecht slapen zit er nog in dus ligt hij de halve nacht om mama te jammeren.... Het enige wat meestal helpt is als mn man er heeeel boos naar toe stormt en hem toeblaft dat hij nu toch echt moet slapen anders zwaait er wat. ja ik weet het. totaaaaaal de verkeerd benadering maar wij weten het soms ook niet meer.
    Hij wil sinds kort met de deur open slapen, prima (wel de kat in de gaten houden anders is het feest natuurlijk). Wilde een lampje, mijn bedlampje fungeerde prima dus speciaal een carslampje gekocht (ik wilde mijn lampje graag terug ;)) dat ging ook een nacht goed. De nacht erna moest het lampje uit en hij wil het ook echt niet meer aan. het licht op de gang moet wel aan, maar dan kunnen wij niet slapen, doen we m uit is het geheit snachts weer janken....:(:(:(

Ik weet t even niet meer, overdag doet ie ook al niks als zeuren en jankt om alles. Dat heeft ie altijd als ie ziek is geweest maar wel vreeeeselijk vervelend als je morgen een feestje hebt omdat je andere kindje 1 word....
    Bluh, ik weet t ff niet meer, soms kan ik m wel wat aaandoen! en dan voel ik me zooo schuldig dat ik dat voel. maar ik weet het gewoon echt niet meer...

heeft iemand tips of wil er iemand ervaring uitwisselen? Ben ik de enige die soms wel eens zn kindjes mept maar wel spijt heeft??
    (Het ergste van alles is nog dat ik op mn jongste van 1 dus niet boos word. Heeeeel af en toe maar dan mep ik niet en flip ook niet... Kan van hem bijn alles hebben....)

thanx alvast....
    Lonnes

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

poeh wat lastig allemaal Misschien moeten je kids eens 1 of 2 nachtjes uit logeren gaan? Dan kunnen jullie even bijtanken. Dat geeft ook wel weer een andere kijk op de situatie. Ons meisje sliep ook een tijd lastig en veel wakker s nachts. dan ging ze gewoon een nachtje bij opa en oma slapen en dan was ze uit het patroon en ging het weer prima.

Sterkte ermee!

Denk wel dat je actie moet ondernemen, als je je kind af entoe een mep verkoopt... das wel heftig.

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ligt er denk ik ook aan wat voor een "mep"?
    Onze dochter kan mij ook zo boos maken dat ik me soms ook echt niet in kan houden en haar een tik op d'r billen geef (zit wel een luier om).
    Ik wil het ook liever niet en voel me er ook rot over, maar soms.......

Ik probeer altijd tot 10 te tellen en loop dan even expres weg naar de wc, dit helpt bij mij vaak.

Wel vervelend dat je zoontje zo'n drama maakt met slapen.
    Kun je geen vaste afspraken maken met hem mbt de lampjes en wat hier ook erg goed helpt is een vast ritme en de 5-10-15 min tecniek.

Heel veel succes en hopelijk slapen jullie snel weer wat beter (en je zoontje ook)

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het is niet zo dat ik hem een paar keer per dag afransel hoor, maar hij krijgt dan wel een tik tegen zn kop en dan houd ik me nog in. Ben dan ZOO boos.... Heb ze wel eens bij opa en oma laten slapen maar daar werd t niet beter van, hele nacht spoken, opa zover gekregen dat hij bij hem in bed mocht slapen.... Het ging na verwijderen van zn amandelen ZOO goed! de eerste nachten sliep hij zelfs 14 uur ipv 12... Nu zijn het er maar 11 ofzo, en dan heb ik wakkere periodes van de nacht niet eens meegeteld.
    Hij wil de deur open en een lichtje aan op de gang. En eigenlijk wil hij helemaal niet slapen. Ook overdag niet, terwijl hij dan met wallen onder zn ogen rondloopt van de slaap....
    Vanavond maar weer eens wat anders proberen....

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Maar slaapt hij met het licht op de gang aan wel goed? Zonder huilen 's nachts zeg maar? Ons Alyna slaapt ook met het licht op de gang, maar dan draai ik me gewoon om of doe m'n eigen deur dicht, dan heb ik er geen last van. Als hij goed slaapt zal het overdag ook snel beter gaan denk ik...

6. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ons Keano heeft dat pas geleden ook een tijdje gehad nadat hij s'nachts veel hoeste...maar gelukkig is dat weer over:Dik heb hem op een gegeven moment gezegd dat mama hem s'nachts niet meer kwam halen en dat werkte op een of andere manier..die nacht erna zei hij mama komt keano niet halen hahaha..
    Ik ben geen voorstander van slaan je kunt ook iets duidelijk maken door iets te zeggen..maar ik snap dat ze soms het bloed onder je nagels kunnen halen
    veel succes en hoop dat het zo weer over is

7. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    wij hebben het hetzelfde gedaan als hierboven staat. de eerste nacht dat we niet meer naar hem toe gingen heeft hij van acht tot een gehuild. de dag daarna duurde het anderhalf uur, vervolgens drie kwartier en nu gaat hij weer zonder huilen naar bed. ook s middags ligt hij weer rustig. hij slaapt niet altijd, maar ligt wel twee uur op bed. ik zeg altijd: je hoeft niet te slapen, maar je moet wel naar bed. mama komt jou halen als het tijd is.

het is wel zwaar en je bent zelf ook moe! sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat... dat is voor iedereen fijn, jij weer fitter en hij ook waardoor hij weer vrolijker wordt overdag!

Deel Deze Pagina