Peuter behandelgroep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sm1990, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oké dit is niet mijn topic ;), maar mag ik vragen wat voor achterstand je zoontje had en of hij inderdaad zelf vooruit gegaan is?

2. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Bailief het maakt her moeilijker omdat het op school goed gaat en hun de problemen niet zien die ik zie. Alleen de taalachterstand dan. Maar daar zitten er wel meer van op de psz.
    Mn familie en schoonfamilie zien de problemen dus ook niet dus het is mijn verhaal de woedeuitbarsting die hij had bij de pedagoog die het psychologische onderzoek probeerde af te nemen en dat is het.

De dokter vond het niet heel bijzonder weer niks op geschoten

3. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18

Jullie kunnen ook hier praten hoor voor mij geen probleem ;)

Ik probeer niks te baggetaliseren trouwens maar wil wel goed weten wat ik doe omdat ik juist het beste wil voor mn zoontje. Hij is zo anders als die kindjes die daar zitten en dat baarde mij gewoon een beetje zorgen.
    Nu is hij onder de kindjes die conact maken net als hem, daar is nauwelijks interactie tussen de kindjes.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Sm1990, ik begrijp dat dat het moeilijker maakt.. Jammer dat je overal zo weinig herkenning ziet. Maar als niemand ziet wat jij ziet, hoe ben je dan aan die indicatie gekomen?

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Mijn zoontje heet Down Syndroom en net voordat hij 2 jaar werd is hij 2 dagen p/w naar een KDC gegaan.
    Ik vroeg me ook af of het wel de juiste plaats voor hem was omdat hij met kinderen in de groep zit die weinig tot geen contact met hem kunnen maken. De kinderen zitten in een rolstoel, een enkeling loopt maar geen van allen praat.
    Ik kan me jouw gedachtengang heel goed voorstellen.

Maar wat schertst onze verbazing: hij gaat heel goed vooruit ondanks dat hij communiceren (praten/ gebarentaal) bijvoorbeeld alleen met de leidsters kan doen.
    Hij krijgt regelmatig fysio en logopedie en ook wij worden zeer regelmatig geïnformeerd.

Het is alleen jammer dat hij dus weinig contact heeft met de kinderen daar en van hen niet (veel) leert. Soms gaat hij naar de gastouder en daar zijn wel kindjes waarvan hij kan leren.

De situatie van mijn zoon is anders dan de jouwe maar ik wilde dit toch even laten weten.
    Mijn angst was ongegrond en we zijn zo positief dat hij inmiddels nu 4 dagen p/w daar heen gaat.

6. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Bedankt voor je antwoord en je begrip. Dit is precies wat ik dus ook voel!
    Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft! Dt is het aller belangrijkste. Op mn zoontje zijn school gaat het heel goed en heeft het erg naar zn zin!
    dat maakt het dus moeilijk!

7. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Mijn verhaal is beoordeeld door meerdere mensen.
    En doordat hij een taalachterstand heeft.
    En de pedagoog die de psychologische test afnam heeft hem 20 min gezien en de test wilde mn zoontje niet meewerken en ging helemaal over de rooie. Ze vond dat dat genoeg reden is om te zeggen dat er wat aan de hand met hem is omdat normale kinderen wel meewerken zei ze.

Deel Deze Pagina