Niet lekker in je vel zitten en door moeten gaan, hoe?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe komen jullie de dag door als jullie t eigenlijk hellemaal hebben gehad om wat voor reden dan ook?

Ik las regelmatig tijd in voor mezelf dus daar ontbreekt t nie aan maar wat als j n off day hebt en je er alleen voor staat en dus door moet op die dag?

Ik heb laatste dagen bijv af en aan migraine gehad waardoor ik helemaal op ben en uitgeput en ondanks de rust die ik heb gekregen in de ochtenden valt de rest vd dag zo zwaar dat ik af tel tot ik naar bed kan..

Voor kids niet leuk maar voor mij ook echt niet :(

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het klinkt hard maar hier is het gewoon schouders eronder en doorgaan.
    Ik heb zelden tot nooit tijd voor mezelf en daar baal ik soms flink van maar het is niet anders.
    Ik sta er vaak alleen voor en wanneer ik dan niet zo fit ben maak ik het mezelf makkelijk.
    Eten voor de tv of iets laten bezorgen en als de kinderen eindelijk allemaal op bed liggen de tv uit en met een goed boek op de bank.

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Balen zijn zulke dagen inderdaad. Ik 'moet' altijd best veel van mezelf, de wasjes gedraaid, gestofzuigd e.d. Maar soms mag ik van mezelf de boel best even de boel laten. Dat wasje wacht wel, enz. Kindjes zelf laten spelen in hoeverre dat gaat (dvd'tje op zetten?) en even beentjes omhoog op de bank. Lekker makkelijk doen met eten inderdaad, niet te streng zijn voor jezelf. Jezelf iets leuks in het vooruitzicht stellen; zoals een lekker warm bad in de avond of tijdschriftjes lezen met je favo snacks.

Tja niet echt baanbrekende ideeën dit maar gewoon lief zijn voor jezelf. Of desnoods een middag vrij plannen (van je werk eventueel) als kinderen bij de opvang zijn om even wat qualitytime voor jezelf te hebben. Als uitzondering, ik snap dat je dat niet wekelijks doet... Succes!

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Beetje 'story of my life'. Ik ben afgekeurd om lichamelijke redenen en ik zorg in principe elke dag voor een rustmomentje op de bank, dat is tegenwoordig de schoolmiddag, en als zoontje op bed ligt ga ik vaak in bad. Had er van de week de griep bij en dan is het ff makkelijker eten en ff vaker de tv aan :)

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik dwing mijzelf dan naar buiten te gaan, of ik zet de tv wat vaker aan.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gewoon doorgaan. De tv wat meer aan, tablet pakken en toch ook echt naar buiten gaan. Nu moet ik wel omdat we een hond hebben maar op die manier kan dochter even uitrazen en daarna weer bij mij op de bank liggen of ze gaat zelf in de kamer rondlopen en wat doen. Meestal trouwens dingen die ze anders nooit mag doen 😅 maar op zulke dagen ga ik maar weinig strijd aan ;)

7. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Diep ademhalen en doorgaan.
    Ik probeer veel te rusten tussendoor en de jongens zelf te laten spelen (baby natuurlijk niet, die wil alleen maar rondgesjouwd worden) maar verder is het gewoon doorgaan.
    Met kinderen kan het niet anders natuurlijk en ik zorg met alle liefde voor ze.
    Maar ik hoef alleen maar vol te houden totdat mijn Lief weer thuis is, dan kan hij een groot deel overnemen.
    Wat hij ook met alle liefde doet.
    Dat scheelt wel hoor, als je er echt alleen voor staat is het nog veel zwaarder.
    Dus diep ademhalen, af en toe even keihard janken en dan gewoon weer door.
    En wat anderen ook al zeggen; lief zijn voor jezelf en goed voor jezelf zorgen (maar eigenlijk mag ik die tip niet geven want zelf doe ik dat niet...)

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dank jullie wel voor de reacties
    T zal ook zeker weer schelen als t beter weer wordt en weer elke dag buiten zijn, daar knapt iedereen van op n kun j een groot deel vd mee vullen en zijn ze ook vaak zelf lekker bezig n vragen minder van je dan zo n hele dag binnen

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

In de regen naar buiten vinden ze vaak ook erg leuk volgens mij ;). Mijn dochter wil dan niet meer naar binnen maar zij is gek op modder en regenplassen. Regenpak aan, laarzen aan en gaan. Voor jezelf wel even doorbijten maar voor mijn dochter is dit vermoeiender dan gewoon buiten spelen wat dus binnen weer meer rust geeft.

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik herken het wel. Ook door omstandigheden ben ik me eigen aan het oprapen en het lukt gewoon niet.iedere ochtend als ik wakker word denk ik gadverdamme weer kids aankleden na school brengen huis doen ophalen koken douchen de bekende dingen allemaal maar toch
    Als je je niet lekker voelt kan het echt heel.zwaar zijn.
    Wij hebben vakantie gehad afgelopen week en dat was wel lekker ff..ik heb ook Helemaal geen zin de wekker morgen vroeg bah!
    Hoop dat je weer op krachten komt sterkte ermee!

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Die dagen heb ik regelmatig en zeker nu icm geen nachtrust en zware bekkeninstabiliteit.

Hoe rot het ook klinkt: doorgaan en roeien met de riemen die je hebt. Ik probeer iets negatiefs altijd om te draaien naar iets positiefs, maar dit lukt natuurlijk lang niet altijd.

12. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Doorgaan, je hebt geen keus als je alleen thuis bent. Ik probeer zulke dagen te breken in dagdelen. Dus eerst de ochtend 'overleven' dan de middag en dan komt de redding (partner van werk). Na de drukke ochtend kan ik meestal ff rust pakken voor een uurtje als de kleintjes op bed liggen. Daarna gaat de tijd vaak wat sneller. En in de avond lekker vroeg naar bed, zodat je goed kunt uitrusten. Soms ga ik ff naar buiten als partner thuis is, om ff frisse lucht te happen en gewoon lekker hoofd op 0.

Sterkte, het is echt zwaar om zulke dagen door te komen!

Deel Deze Pagina