Peuter bijna 2 klimt uit ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertie, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Mijn dochtertje wordt volgende maand 2. Ze is klein van stuk en super energiek. Ze slaapt met een slaapzak. Nu wilde ze afgelopen avonden twee keer uit haar ledikant klimmen. Ze hing over de rand maar ik zag het op tijd met de babyfoon. Ik vind het gevaarlijk en ben bang dat ze er straks uit valt. Nu is het een optie om een peuterbedje voor haar te kopen alleen is ze 's avonds in bed zo druk. Ze gaat om 19.30 uur haar bed in maar slaapt meestal pas rond 21.00 uur. Tot die tijd staat ze te springen, heen en weer te 'rennen' en rollen in haar bed. Nu durf ik haar echt nog niet in een bedje te leggen. Ze klimt hier zeker uit. Helaas kan ik geen spijlen uit het ledikant halen.

Heeft iemand tips / ervaring hiermee?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hoe lager het bedje, hoe minder hard ze kan vallen.
    Je zou idd nu al een peuterbedje kunnen proberen. Je hebt kans dat ze nog even in haar kamertje rond wandeld, maar dat is ook af te leren. Als je ervoor zorgt dat haar kamer veilig is en ze niet eruit kan en niet de trap af kan is ze toch veilig.
    In het ergste geval moet je haar in het begin een paar keer terug in bedje leggen.

Je kan het ledikantje ook ombouwen. Haal er een zijkant uit en zet er een stevig balkje en een plank voor in plaats.

Je kan een extra matrasje leggen onder je ledikant. Als ze erover klimt dan valt ze op het matras ipv op de grond.

Slaapt ze met een slaapzak aan? Misschien wil dat nog een verschil maken.

3. Esthertie

Dank je Rozeroos.
    Haar slaapkamer heeft een harmonicadeur die ze makkelijk zelf op kan maken. Dan kan ze mijn werkkamer in en de gang op. Verder is haar kamer peuterproof ;) Een matrasje is misschien voor nu de beste optie. Helaas is haar kamertje te klein om een peuterbedje erbij te zetten om dit te proberen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.744
    7.511
    113
    Vrouw
    Toch een peuterbed neer zetten. Of ze nou hierin in spookt of in het ledikant...
    Ze valt alleen minder hard. Die van mij hing op een gegeven moment over de rand en viel zo recht op haar hoofd.
    Ik was ook bang voor keten in bed maar dat viel mee. Kamer een beetje overhoop en beetje spelen en daarna ging ze vrij snel slapen.

En ik zou een andere oplossing zoeken voor de deur. Andere of gewone deur erin, op slot, werkkamer misschien op slot.

Ledikant kan je zo ombouwenl 1 zijkant eruit en onderin een balkje tussen hoofd en voeteneind.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter klom ook uit haar ledikant en ligt daarom ook al in een peuterbedje. Ik las veel dat kindjes er wonderbaarlijk genoeg niet uit gaan, niet gaan rommelen in hun kamer etc. Nou, hier wel hoor ;) Ze gaat gewoon haar bed uit, gaat spelen, trekt lades leeg... Maar het is niet anders :p Haar kamer is veilig, dus ze kan rommelen wat ze wil. En dit is veiliger dan uit een ledikant klimmen.

Kun je geen haakje op de buitenkant van de deur doen ofzo?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.881
    3.406
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zeg ook: Ander bed. Ik hoor nog heel vaak ervaringen hier op het forum dat ouders érg bang waren voor keten op de kamer, maar dat dat eigenlijk ontzettend meeviel. Kindjes die eerst heel druk waren in bed, die in het grote bed een stuk rustiger slapen.

Verder: Slaapt ze overdag nog? En zo ja, hoe lang? Mogelijk kun je hier wat mee minderen of helemaal mee stoppen, zodat ze s avonds eerder slaapt.

Wij zijn zelf beiden keren met 2 jaar overgegaan op een peuterbed en dat ging eigenlijk best heel goed. De oudste heeft wel een paar keer op de grond geslapen ;) . Maar ach, daar krijgt ze ook niets van.

7. Esthertie

Een haakje op de deur is een idee, er kan qua ruimte helaas geen gewone deur in. Hetzelfde geldt voor mijn werkkamer.
    Ze slaapt 's middags meestal nog wel, max. 1,5 uur laat ik haar slapen. Ik denk dat we dan maar overgaan stappen en dan zien we het wel.

Deel Deze Pagina