Bijna zindelijk en dagje weg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kelly1609, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ons zoontje (2.5) is druk bezig met zindelijk worden. Thuis ging het best goed als hij geen luier aanhad. Nu met alleen een onderbroekje gaat het ook erg goed. Hij loopt zelf naar het potje om te plassen.

Vanochtend was hij erg moe waardoor hij wel een paar ongelukjes had maar verder niet.

Morgen gaan we met de auto naar familie. Hoe zouden jullie dit aanpakken? In de auto luier aan (waar hij dan dus waarschijnlijk in plast) en bij de familie luier uit? Of ook in de auto de luier uit? Het is ongeveer een half uur rijden.

En als je een dagje weggaat? Luier uit of aan?

2. misa

misa Niet meer actief

Ja twijfelachtig, dat snap ik. Ik ben eigenlijk voor luiers uit is luier uit. Misschien kun je een handdoek/celstof matje in de autostoel leggen en dan gewoon veel reserve kleding meenemen.

Een andere optie zou een luierbroekje zijn. Maar dan wel duidelijk afspreken dat hij er niet in moet plassen, maar naar de toilet moet.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ja, zou ook voor de zekerheid zo'n plasmatje over zijn stoeltje doen. Verder gewoon standaard een potje in de auto, want ze moeten altijd weer plassen als je onderweg bent op de meest handige momenten ;) en dan zal het wel goedkomen.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wij deden in die fase in de auto luier aan en bij aankomst luier uit.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zo deden wij dat ook. En volgens mij heeft ze in de auto nooit een ongelukje gehad, vreemd genoeg.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

In die fase deed ik gewoon even handig een luier om ;) Volgende dag weer zonder en verder met oefenen.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier vanaf zindelijkheid dag 1 gewoon weg gegaan
    Potje mee
    Als hij moet roept hij en dan zoeken we een parkeerplek
    Onderdeel van zindelijk worden is niet alleen op het potje plassen maar ook plas ophouden als dat nodig is
    Meestal heb je binnen 5/10 minuten wel een stopplek gevonden
    Lijkt me verwarrend om weer een luier uit te doen plus dan leert hij het niet even ophouden
    Juist belangrijk om ook te leren dat plassen op de wc niet alleen thuis hoeft maar gewoon overal en altijd

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In de auto gaf ik haar nog een luier, omdat dochter standaard in slaap valt in de auto. Ik legde dat dan ook zo uit, dat het was zodat ze kon rusten zonder aan het plassen te denken.

Elders liet ik de luier uit. Ik vond dat duidelijker. De eerste weken nam ik het potje wel overal mee, zodat we snel in actie konden treden :)

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    1-1.5 uur rijden geen probleem lijkt mij?
    luiermatje onder voor het geval als..
    Gewoon stoppen na tijdje en in potje plassen

Hier dus geen luier. Ze plast vlak voor en erna en kan 2 uut zeker ook als slaapt in auto

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Hier een onderlegger in de autostoel en potje mee in de wagen. Plassen vlak voor we vertrokken. Nooit ongelukje gehad

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Bij echte twijfel een luierbroekje aandoen...

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zonder luier... veel te verwarrend vind ik de ene keer wel de andere keer niet. Onze dochter was ook met 2.5 zindelijk en nooit meer een luier aangedaan gingen gelijk de eerste week vollop weg.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Bij lange autoritten deden wij een luierbroekje aan en dan bij aankomst gelijk uit. Wel duidelijk uitgelegd dat hij het gewoon moest zeggen als hij moest plassen, zodat we ergens een wc konden vinden. Een keer moest hij zo nodig dat we geen tijd hadden om een wc te vinden, toen hebben we hem op een parkeerplaats in de berm achter een boom laten plassen. Dat heeft hij zo leuk gevonden dat hij nu nog steeds bijna standaard onderweg ergens in het gras wil plassen :D

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mee eens. Ik heb mijn zoon overdag geen luier meer aangedaan, vond dat ook te verwarrend. Meteen duidelijk gemaakt dat hij alleen 's nachts nog een luier aan mocht en onder geen beding overdag.

15. penseel

penseel Niet meer actief

Omdat hij nog net niet zindelijk is en er echt nog mee bezig is en omdat hij een paar ongelukjes gehad heeft zou ik voor een lange auto reis kiezen voor een luierbroekje of luier.

Geen gehannes onderweg is mijn motto.

16. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #16 Zana28, 7 aug 2015
    Laatst bewerkt: 7 aug 2015
    Ik heb standaard een klein plastiek flesje in mijn handtas met een grote opening, heel handig wanneer mijn zoontje weer eens ergens in de stad achterkomt dat hij NU moet plassen... Vooral toen hij net zindelijk was, kon hij nooit lang wachten om eerst nog een toilet op te zoeken en heb ik hem ook af en toe bij hoge nood een beetje verdekt in een putje/ tegen boom aan laten plassen. Sorry hoor, maar zo een klein ventje moet het ook gewoon eerst leren.

In de auto heb ik lang nog een luier(broekje) om gedaan, omdat je op de snelweg soms niet zo snel kunt stoppen bij lange ritten.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier een luierbroekje. Ze mag van mij er ook gewoon in plassen. Ze heeft geen ongelukjes, als ze daarna weer zonder luier is. Ze poept ook nog in de luier.

18. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij nemen tegenwoordig ook overal het potje mee naar toe. Wij doen alleen nog tijdens het slapen een luier om en het gaat meestal goed. Als je het niet vertrouwd kun je evt een onderlegger of een handdoek in de autostoel leggen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij deden bij een dagje weg (Efteling) en in de auto een luierbroekje aan met de boodschap dat het niet de bedoeling was dat ze erin plaste ;), maar dat het moest zeggen als ze moest plassen. Ging prima, ze plaste er nooit in maar gebruikte het gewoon als onderbroek.

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Dit dus

Deel Deze Pagina