peuter blijft niet onder de dekens liggen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelon84, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Mijn zoontje van 27 maanden slaapt al zo'n 4 maanden in een groot bed + dekbed.
    Het probleem is dat hij niet onder het dekbed blijft liggen. Altijd als ik savonds ga kijken als ik naar bed ga, ligt hij bovenin zijn bed en vaak ook nog overdwars. helemaal bovenop het dekbed. Nu is dat nooit een probleem geweest, omdat het nog niet koud was. maar nu het echt kouder begint te worden, voelt hij heel koud aan. ik dek hem savonds dus altijd nog toe, maar ik denk niet dat hij er lang onder blijft liggen. sochtends voelt hij helemaal koud, ijskoude voetjes ook.
    Ik hoor hem soms snachts, maar hij huilt niet. Ben dus wel bang dat hij wakker wordt van de kou.
    Wat is nou wijsheid? zo doorgaan en er vanuit gaan dat als hij het echt koud heeft hij er zelf wel onder gaat liggen?
    of toch weer een slaapzak aan gaan doen? (weet niet eens of hij dat nog wel wil hoor)
    Of de verwarming snachts aanzetten?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Romper met lange mouwen, pyjama met lange mouwen en pijpen en sokken aantrekken?

Slaapzak zou ik niet doen, stapt zo lastig uit bed...

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Herkenbaar!
    Leer hem eens hoe hij het dekbed over zichzelf heen kan trekken. Dat is hier nog moeilijk maar met samen een tent maken begrijpt ze het beter. Verder benoem ik (als ze onder de dekens ligt) dat ze nu lekker warm is.

Ik geef haar toch weer een rompertje aan tegen een blote buik/rug. Ook het pyjamajasje stop ik in de broek. Als het straks kouder wordt dan gaat toch echt weer de slaapzak aan. Of ze dat nou wilt of niet! en als je zoontje de slaapzak uit trekt kun je het dan andersom aan doen zodat de rits op de rug zit?

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Gewoon een slaapzak aantrekken hoor. Doe ik ook en werkt perfect. Dochter zegt het nu zelf al: wel de slaapzak aan anders krijg ik koude voetjes.

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En hoe doe je dat als ze haar slaapzak uittrekt (ze heeft hem zelfs al kapot getrokken).
    En ze blijft ook voor geen cm onder haar dekentje liggen.
    Lijkt me zo koud zonder dekentje.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

touwtje/ stukje veter vast naaien onderaan slaapzak die door rits, vastknopen kan hij ook niet uit en inderdaad oefenen hoe je een dekbed over je heen trekt. wij hebben expres het dekbed in een 1 pers hoes en dan overdwars zodat het aan 1 kant sowieso zo'n 80 cm vast zit. Nou heeft colin een peuterbed dus dan is het lig oppervlak kleiner natuurlijk.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zou ook gewoon een slaapzak aantrekken, heeft mijn dochter ook nog steeds. Heb dr vandaag ook weer voor t eerst een dikke aan gedaan.
    Ze kan trouwens ook prima lopen met slaapzak aan hoor ;). Maar ze slaapt wel nog steeds in dr ledikantje.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben een badhandoek er om heen geslagen in de breedte, en die goed onder het matras gelegd. Zo blijft het goed liggen

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik zou hem de slaapzak weer aan doen. Hier hetzelfde probleem. Mijn zoon is bijna 3,5 jaar maar ik moet hem elke avond weer onder de dekens doen. Hij schopt zijn dekbed af en ligt er bovenop. En nu het kouder wordt wordt het een probleem ;) hij heeft inm. de lange pyama alweer aan op bed. Ik denk dat hij deze winter maar de slaapzak weer aan moet en/of de verwarming aan boven.

10. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee!
    Slaapzak gaat bij onze dochter echt niet meer werken, ze is blij dat ze van dat ding af is. Ze vond het echt vervelend liggen.
    Wij hebben haar ook al onder een dunnere deken vastgelegd, maar die krijgt ze los.
    Leggen nu de deken over haar heen voor het slapen gaan, tenminste het is een dun ding. Maar ook deze trapt ze weg.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #11 deepfreeze, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt: 10 okt 2011
    Hier ook zo eentje. En hij doet het nu al 2 jaar lang..
    Het is nou eenmaal een warmbloedje. Hij slaapt nu alleen in boxershort en dan nog zweet hij zich rot onder het dekbedje (standaard hema peuterding). Dus ik snap ook wel dat hij omhoog kruipt. Ook al voelt hij dan wel koud aan..
    En dan is het in zijn kamertje echt niet warm. standaard 17-18 graden.

En hij pakt inmiddels zelf het dekbed wel in de nacht als hij het koud heeft. Of soms zelfs een hemd of t-shirts. Dus ik maak me er niet druk meer om.

12. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hmmm ik zit met het zelfde probleem hier. Maar ik ga toch voor een slaapzak, nu nog een dunne met pyjama en straks een dikke met pyjama.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben exact hetzelfde. en hij ligt ook vaak overdwars ook net las bij jullie.

wij hebben een slaapzak aan voor ene beetje bescherming, dat is echter in ons huis te koud dus hij heeft de deken er echt bij nodig. maar gaat er steeds onderuit. ik blijf dus maar toedekken en toedekken. wat moet je anders hé.

ik snap die bezwaren tegen een slaapzak niet, mijn zoon doet er alles mee. in bed, uit bed, lopen, spelen,klimmen in ons bed. geen probleem.

dus nu ligt hij vaak met slaapzak tegen de bovenwand van het bed en het dekentje ernaast.

14. Madelon84

we gaan vannacht de slaapzak proberen.. ben alleen heel bang dat meneertje dat ding absoluut niet meer aan wil.
    en als dat echt niet gaat werken dan toch maar de verwarming een keer extra laten aanspringen snachts
    iig bedankt voor jullie reacties. wel fijn te lezen dat het dus wel vaker voorkomt ;)

15. Madelon84

hij accepteert de slaapzak prima dus probleem opgelost!:)
    en dan in het voorjaar maar nog een keer proberen te leren

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

17. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook meegelezen en schreef nog dat mijn dochter niet onder de dekentje wilde liggen.
    Nu het, af en toe, kouder is gaat ze er zelf onder liggen!
    Dus dat scheelt ook weer een boel!

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon wil er wel onder liggen, maar draait zich er weer onderuit als hij slaapt. ik hoop maar dat het ooit beter wordt nog.

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij zijn 2 maanden geleden begonnen met een dekbed, nog wel in z'n ledikant. Nu eindelijk vind ik hem er soms onder liggen 's avonds als ik ga kijken, maar vaak ook niet. Eerst was het een spelletje om zo snel mogelijk het dekbed weer van je af te schoppen, maar nu vindt ie het wel lekker, hij doet dus z'n best!

Hij krijgt een romper lange mouw, pyjama en sokken aan, maar die laatste zijn vaak uit 's ochtends.

Ik ga niet meer terug naar de slaapzak, die heeft zijn kleine broertje alweer ingepikt en ik heb weinig zin om er nog meer bij te kopen. Wij gaan dus gewoon doorzetten, hij zal het een keer moeten leren.

20. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Mijn zoontje is 17 maanden en slaapt nog in een edikantje maar ook hij gaa echt niet onder de dekens liggen!
    ik maak hier dan ook geen punt van!
    ik zorg er wel voor dat het op zijn kamertje niet lager als 19 graden is!
    Maar verder vind ik het niet erg ik kan hem wel 10 x op een avond goed leggen hij blijft het toch doen!
    Dus heeft geen nut!
    liefs mamvand

Deel Deze Pagina