Help! piemeltje wassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Muck, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muck

Muck Niet meer actief

Hoi

Nav een ander topic over een strakke voorhuid ben ik een beetje geschrokken
    Ik heb van het CB destijds begrepen dat je bij een jongetje het voorhuidje niet omlaag hoeft te doen de eerste paar jaar om daar te wassen, omdat dit nog verkleefd zit
    Ik heb dit dus ook nog niet gedaan
    Nu las ik dus gisteren in dat andere topic en dat ooh shit volgens mij klopt daar niks van en moet ik daar wel gewoon wassen.
    Nu heb ik dat net geprobeerd in bad en kan het wel een beetje naar beneden trekken maar ik ben als de dood dat ik mijn zoontje pijn doe
    Hoe weet ik of het nog (gedeeltelijk) verkleefd is, is het dan helemaal niet naar beneden te krijgen?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Het gaat vaak rond de 4 jaar vanzelf los, kan ook eerder (of later), maar je hoeft dat zelf niet te doen - beter niet. Als hij het zelf doet, is het prima (hij voelt zelf ook wat kan en wanneer het pijn doet natuurlijk). Dus lekker laten zitten :)

Ffion en Evanesco vinden dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.069
    1.303
    113
    Nederland
    Ik heb er nog nooit naar gekeken of geprobeerd naar beneden te schuiven. Dat regelt hij zelf prima onder de douche. Ik geef hem enkel wat aanwijzingen.

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Idd wat de rest zegt

Dit gaat vanzelf wat losser zitten. Op de leeftijd van 2jr is dat echt nog vast. Niet aan trekken. Komt vanzelf.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier kwam ie er vanzelf achter dat de huid losser ging zitten, dat is nog niet zo lang trouwens. Toen heb ik m wel geholpen met wassen (zag ook wat talg zitten) en uitgelegd dat hij dit nu elke dag moet schoonmaken. In bad kan het ook lekker weken.

6. Muck

Muck Niet meer actief

Fijn bedankt voor jullie reacties!
    Ik was echt even bang dat ik verkeerde info had en al 2.5 jaar iets verkeerd deed

Evanesco vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.557
    36.537
    113
    Nee hoor. Gewoon niet aankomen. Gaan ze vanzelf zelf wel doen.

Muck vindt dit leuk.
  8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.853
    2.264
    113
    Ik denk dat t mijn topic was? Bij mijn zoontje is t zo strak, dat er plas en viezigheid achterblijft waardoor t gaat ontsteken. Bij hem was t zo strak dat je ook niks van z'n eikel zag. Ik smeer nu ruim een week hormoonzalf en er komt wat tevoorschijn! De ontsteking is ook weg.
    Zolang je zoontje geen klachten heeft is er niks aan de hand. Je hoeft t ook niet terug te scchuiven oid als dat nog niet kan

9. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Idd, in bad kan het lekker weken en verder hoef je daar echt niet aan te zitten.
    Mijn oudste is inmiddels 9 en kan er alle kanten mee op :D komt helemaal goed! Nu geeft mijn man hem regelmatig aanwijzingen, als mannen onder elkaar:thumup:

Omdat mijn oudste 2 regelmatig samen onder de douche staan zie ik mijn peuter zijn grote broer nadoen met het naar achter trekken van de voorhuid bij het wassen. Prima geregeld zo...

Deel Deze Pagina