Spannende tijden, onze oudste gaat na de zomer naar school. Nu probeer ik te bedenken of ik nog iets aan moet schaffen. Een drinkbeker lijkt me sowieso handig. Nu dacht ik zelf meteen aan die bekers met draaidop, waar je vroeger standaard een laag melk van in je tas had zitten. Wat is handig? Een goede rietjesbeker? Een bidon? Welke ervaren moeder heeft er tips?
Op zich werken die bekers (van Mepal in ieder geval) nu wel goed. Alleen hier kwam er vrij snel schimmel in de deksel... Daarna zo'n beker van Mepal gekocht met zo'n tuitje dat er uit kan, maar in de praktijk geef ik eigenlijk altijd pakjes mee, vind ik veel handiger.
Die zijn ook lastig schoonmaken vind ik. En niet perse altijd lekvrij. Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Ik heb hier een aluminium beker die ooit een euro kostte bij de aldi. Met tuitje en dan daarop een draaidopje dat er alles behalve lekvrij uit ziet. Maar tot mijn verbazing knoeit hij geen druppel. Nooit. (Nouja, tenzij dochter het dopje er half opdraait en je moet hem eraf draaien anders kun je niet drinken) Hier gaat dus een pakje melk mee en in de beker water of waterlimonade. Dat is minder erg als het lekt
Bedankt voor de reacties. Fijn dat mepal niet meer standaard een laag melk in de tas creëert . Pico, heb jij zelf besteld op die site en zo ja welke drinkbeker dan?
Tupperware - deze zijn super. kunnen kids gemakkelijk zef openkrijgen.morsen niet en zij makkelijk ui te kuisen, kunnen ook mee in de vaatwas. en zezien er leun uit!
Hier valt het met de schimmel mee, maar er gaat ook alleen water of melk in. Maar je kan losse rubbers kopen, dan hoef je niet telkens nieuwe bekers of doppen te kopen Als ik in de zomer melk meegeef doe ik er 5 van die plastic ijsklontjes in, dan blijft het goed koud. Je hebt ook flessen van dopper, die lekken volgens mij ook niet. Heb ze liggen maar gebruiken we momenteel niet, ga ze maar weer eens tevoorschijn halen
Hier alleen water mee.. Veel gezonder en niet erg als ze knoeien 😉 Hoop dat dit door de school overgenomen wordt want zag dat mijn jongste toch wel uitzondering was met haar Dopper tussen alle pakjes..
Ik heb een bidon van de Action gekocht en die gaat al 1,5 jaar elke dag probleemloos mee zonder lekken. Alleen als mijn dochter een keer de dop niet goed heeft dichtgeduwd.
Heb je op zich gelijk in, maar mijn oudste drinkt veel te weinig als ze alleen water mee heeft. Nu met het warme weer heeft ze wel een extra flesje water mee en die gaat op. Maar de rest van het jaar niet, drinkt ze 1 slokje. De jongste drinkt wel graag water maar wil ook graag melk bij haar boterhammen. Ik doe de Mepal bekers altijd wel in een plastic tasje in hun tas maar eigenlijk lekken ze nooit.