Kent iemand dit boek? Papa is paars / mama is groen door Juliette Meijer Ik ben benieuwd naar ervaringen. Waar gaat het over? Op basis van de omschrijving krijg ik het beeld dat het gaat over een ouder die stemmen hoort, maar dat word me niet helemaal duidelijk. Is het voor meerdere typen psychische stoornissen te gebruiken? Ik heb zelf al meer dan 15 jaar last van seizoensgebonden depressies en nu ook van een chronische depressie. Ik zoek naar middelen / manieren om aan mijn dochter (3 jaar) uit te leggen wat dat betekent. Is het boek daarvoor geschikt? (Aangezien ik geen stemmen hoor, twijfel ik daar aan.) Of heeft iemand nog andere tips?
Ja, dat was mijn eerste indruk ook, maar in de beschrijving noemen ze dat niet en houden ze het op het algemene "psychische problemen". Bovendien is er verder naar onderen een reactie van iemand die het blijkbaar kon gebruiken om haar moeder met bipolaire stoornis beter te begrijpen. Die twee lijken in de verste verte niet op elkaar! Verwarring, verwarring...
Een bipolaire stoornis is toch juist stemmingswisselingen? Ik denk dat je het boek wel voor meerde stoornissen kunt gebruiken.. Volgens mij gaat de essentie er juist om dat je uitlegt dat mama zich soms anders voelt en of dag nou schizofreen, depressief of stemmen zijn kun je dan zelf invulling aangeven.. Zo vat ik dat stukje op uit het boek...
Ik denk dat het een boek is voor kinderen met een ouder die ziek zijn...dus dat het waarschijnlijk wel herkenning geeft voor elke stoornis.
Een bipolaire stoornis is wat men in de volksmond manisch depressief noemt. Dat is dus heel wat anders dan schizofrenie en ook wel anders/ernstiger dan stemmingswisselingen. Het zou kunnen dat je er inderdaad zelf invulling aan kunt geven en dat het voor allerlei stoornissen te gebruiken is. Ik vind het echter best een prijzig boek om daar gewoon op te gokken, dus ik hoopte dat hier iemand is die het kent, die me kan bevestigen dat het voor een depressie bruikbaar is. Anders ga ik misschien een keer in een boekhandel kijken of ze het hebben, om het in te zien. Bij onze bieb hebben ze het niet.