Zoals de titel al zegt.. Wat is handiger/beter? Wij krijgen woensdag het peuterbed geleverd en willen die dus ook meteen in elkaar zetten en gaan gebruiken. Ik ga dus morgenochtend op stap voor al het beddengoed wat erbij hoort. Nu kwam ik dus tot mijn vraag... Wat zouden jullie gebruiken in een peuterbed? Een peuterdekbed of een 1-persoons en die half eronder stoppen?
En als aanvulling.. Wat heb je er nog meer bij nodig? Molton of moltonhoeslaken? (bestaan die in junior formaat?) En nog iets anders van een dekzeiltje ofzo als we bezig gaan met zindelijk worden?
Hier slaapt de oudste in een ledikant met een eenpersoonsdeken hahaha...gaat goed! Hier komt binnenkort een groter bed en zag het niet zitten om dan weer een andere deken te kopen.. Hier is ze nu al een tijdje s`nachts ook zindelijk...maar voor de zekerheid had ik een kraammatras bewaard...nu heeft ze nooit een ongelukje gehad .... Maar ik zou dus gewoon gaan voor een eenpersoonsdekbed!
Dochter heeft een mee groeibed met eenpersoons beddengoed. Past allemaal prima. Ik vind een peuterdekbed te smal om lekker in te stoppen. Verder hebben we er een waterdichte molton op en dat houdt plas en spuugongelukjes tegen. En dan een hoeslaken en het dekbed natuurlijk.Ik vind de keus bij eenpersoonsdekbedovertrekken ook groter dan op peuterformaat.
Mijn zoontje houd juist niet van het dekbed instoppen, dus ik denk dat wij toch voor een peuterdekbedje gaan. Hij zal toch wel de komende jaren in het peuterbed blijven, dus vind het dan geen weggegooid geld. Het is dus een peuterbedje met een matras van 70x150cm.. Hebben ze daar ook waterdichte moltons voor? En mogen die wel gewoon onder het hoofd (want die zeiltjes mag dat dus niet..)?
Hier een peuterdekbed, kinderkussen en hoes. Hoes voor peuterbedden zijn te koop bij HEMA en Prenatal o.a. BEide winkels hebben ook peuterdekbedovertrekken, maar ij heb er ook een aantal van Wehkamp.
Wij wilden perse een met wol gevuld dekbed (4 seizoenen) dus M heeft een 1persoonsdekbed. Gaat prima. En ook een 1persoonsdekbed hoef je niet in te stoppen natuurlijk