Terugkerende keelpijn bij zoontje van 4

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maja82, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn zoontje van 4 klaagt weer over keelpijn en heeft afgelopen 2 dagen koorts gehad. Is nu weer over maar zijn keel doet nog wel pijn.

Hij heeft dit in oktober ook gehad, toen ben ik nog bij de huisarts geweest omdat de koorts bleef. Zijn amandelen waren wel dik maar niet ontstoken en een kuurtje was niet nodig. Klopte ook want de dag erna ging het weer beter.

In de zomer heeft hij precies hetzelfde gehad en enkele keren daarvoor ook. Steeds dezelfde klachten. Keelpijn, amandelen dik, paar dagen koorts en het is weer over. Ik ben er in oktober voor het eerst mee naar de huisarts geweest, ben deze keer ook niet geweest omdat het weer vlot over was.

Hij is verder niet extreem moe ofzo, functioneert prima naar mijn idee en eet ook goed.

Maar nu het weer 'raak' is geweest twijfel ik toch een beetje of ik hier wat mee moet of niet? De huisarts weet niet van het terugkerende patroon, moet zij hier van op de hoogte zijn?
    Ik vind de amandelen eruit nogal heftig, ik hoor in mijn omgeving ook veel dat die dingen weer terug kunnen groeien dus is dat dan een oplossing?
    Of is dat sowieso niet nodig en hoort dit gewoon bij weerstand opbouwen op deze leeftijd?

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Mijn zoontje heeft alleen deze week last van z'n keel, verder in de bijna 4 jaar dat hij oud is nog nooit eerder gehad. Ook in m'n omgeving daar weinig over gehoord.... Dus ik zou het zeker aan de huisarts aangeven.
    Wel vervelend dat het zo vaak gebeurd. Ik had dat ook op latere leeftijd en toen zijn mijn amandelen eruit gehaald. Sindsdien bijna nooit meer last van m'n keel gehad.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hm ja, gebeurt ook wel vaak eigenlijk.
    Sowieso om de paar weken een dag oorpijn. Hoort ook niet zo.
    Morgen even de huisarts bellen. Hij heeft geen koorts meer maar voelt zich ook duidelijk niet fit.

Deel Deze Pagina