Het gebeurt weleens 2 dagen maar vandaag is derde dag dat hij geen ontlasting heeft. Ondanks dat hij genoeg drinkt, genoeg fruit en vezels binnenkrijgt. En hij heeft er geen last van zo te zien. Hoe lang is normaal??
hier is het nog wel eens langer! Als het hier langer als 5 dagen is krijgt ze een zakje poeder (weet naam ff niet meer) die ze heeft voorgeschreven van de dokter omdat dr ontlasting dan te hard is en het erg pijn doet. (en dat heeft ze dus erg vaak) Klinkt raar maar wat wel eens wilt helpen is even de thermometer er in stoppen..... (advies van onze ha en t werkt 9 van de 10x wel) En anders kan je nog roosvice laxo geven. Maar als ie nog geen last heeft, zou ik nog ff wachten hoor, 3 dagen moet kunnen vind ik.
Ik zou even alles goed in de gaten houden. Fenneke heeft een keer 3 weken (!) niet gepoept. Ziekenhuis,klysma`s,de hele reutemeteut gehad. Zorg dat je hem iets geeft dat de poep zacht maakt,zodat hij snel kan poepen zodat het niet pijn gaat doen. Roosvicee laxo,pruimen,zakje movicol (bij de apotheek te krijgen) helpt over het algemeen erg goed.
op de nuchtere maag een kiwi met een glas warm water dr achteraan ook maar zou idd als het aanhoud wel ff wat geven zoals maud zegt of bovenstaande...anders wordt t zo een keutel dat t straks echt moeilijk en met pijn gaat...
Hier ook een keer 2 weken, en uiteindelijk dmv een klysma kwam er met veel pijn en moeite wat uit, maar dat was echt niet leuk om te zien, zoveel pijn had ze! Bij de natuurwinkel heb je ook speciale thee en goede pruimensap.
hier krijgt ze laxo roosvice. 1x in de 2 dagen een glas. Zo blijft haarontlasting zacht. ook druiven en mandrijntjes werken hier goed!
bedankt voor de reacties, vandaag dus de 4e dag, nog steeds niets!! hij heeft er ook geen last van! Ik ga zo roosvicee halen, hopen dat het ermee lukt.
Bij mijn zoontje was het dus normaal, die poepte 1 keer in de 4á5 dagen !! Nu lopen we weer bij poeppoli en zit hij elke dag aan de forlax. Weet je waar wij achter gekomen zijn ? Mijn zoontje moet na elke maaltijd 5 minuten op het toilet zitten. Dit gaat goed want in combi met die Forlax gaat hij nu bijna elke dag !!!!!!!!!!! Sterkte ermee !! Groetjes Monique