Nou wij zijn flink aan de slag gegaan afgelopen weekend met jullie tips. En we hebben twee goede dagen gehad! We hebben in ieder geval elkaar iedere keer gesteund, elkaar herinnert aan het feit dat we rustig moeten blijven en niet te snel boos worden. Was af en toe wel lastig hoor als ze weer iets uit haalde wat echt niet door de beugel kon! Ze heeft maar 1x straf gehad, namelijk toen ze opzettelijk haar kleine zusje tegen haar hoofdje sloeg. Dat mag absoluut niet en dus kreeg ze straf (ze zat daarvoor al te vervelen en ik had al gewaarschuwd. Daarop sloeg ze dus). Luier verschonen: We hebben het trucje toegepast van dat ze een bepaald dier oid is en dat werkte goed! Tandenpoetsen: Overdreven gek gedaan en overdreven geprezen als ze haar mond goed open doet. Gaat echt nog niet super maar er is al verbetering! Aankleden: Heel geduldig geweest. Rustig gevraagd of ze wilde komen om aan te kleden. De tijd gegeven, nogmaals gevraagd en aangegeven dat we anders niet weg konden. Duurde even maar dan kwam ze wel en werkte ze ook goed mee. En verder hebben we inderdaad pas echt ingegrepen als ze iets deed wat gevaarlijk is, of iets kapot maakt of iemand pijn doet. We hebben haar nu iets losser gelaten en dat maakte juist dat ze niet zo ging vervelen. We merkten allebei wel dat ze (denken we) wel doorhad dat papa en mama ineens anders reageren. Ze zocht soms ook bewust op hoe ver ze kon gaan maar dan was waarschuwen meteen genoeg. Oh ja en we hebben nu echt toegepast dat we op haar niveau (hoogte) haar aanspreken en ik heb dingen gezegd als 'Dat vind mama niet leuk als je dat doet. Mama vind het leuker als je dit doet'. En dat hielp erg goed! Beetje een warboel zo wat ik getypt heb maar wilde toch even laten weten dat het al beter gaat! Thanks voor jullie tips