Ik voel me toch een beete schuldig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beccie, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoontje is lekker buiten aan het spelen.
    dus ik dacht dan kan ik even zijn speelgoed hoek goed opruimen want het was gewoon een puinzooi.
    Er mag nooit iets weg van hem, hij spaart alles, van lege verpakkingen, stokjes, halve papiertjes die over zijn van knutselen, zelfs centimeter stukjes, en die dingen die je soms bij supermarkten en kan sparen, die prut gummie dingen van laatst van de ah, en niet complete kinderseprise dingen. pff het lijkt altijd een bende, en altijd moet alles op de kop.

maar nu heb ik stiekum heel wat prut weg gegooid. nu kan hij in ieder geval weer normaal bij zijn tafeltje spelen, en kan de jongste weer wat veiliger door de kamer kruipen.

ook nog wat kapotte oude prut van de action weg gegooit, trekkers met nog maar 2 wielen etc,
    ik hoop dat hij niet al te boos is als hij thuis komt en het merkt hihi.
    hij kan nu in ieder geval weer zien wat hij heeft, 1 bak lego, bak autos, laatje knutselspul etc. en nu bijhouden :)
    als ik het samen met hem opruim mag er nog geen snoeppapiertje in de prullebak of kruimelzuiger. dus het moet echt zo.

maar voel me wel wat schuldig over elk stom dingetje wat ik heb weg gegooit:)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lieve mama!!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - maar dat is toch de enige manier :p ??? Doe ik hier ook hoor. En dan moet ik nog opletten dat ik het goed onderin de prullenbak stop, want als ze het per ongeluk zien, dan kan ik ze weer gaan overtuigen...

4. beccie

beccie Niet meer actief

ja haha, heb het meteen in de grijze container gedaan, onderin want hij was net vanmorgen geleegd, anders kan idd de prullenbak weer leeg als hij iets ziet haha.
    hij heeft nu nog niks in de gaten ;)

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh dat doe ik ook hoor.. opruimen als ze niet kijkt.. 9 van de 10 keer heeft ze niets door. Dingen weg geven vind ze trouwens minder erg. ze heeft een klein nichtje dus regelmatig gaat speelgoed waar ze te groot voor geworden is daarheen. Dat vind ze ook prima. Helpt vaak zelf mee uitzoeken wat weg kan.

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Haha herkenbaar hoor. Zo doe ik het ook.

Trouwens.... Mijn man is net zo. Dus ik moet ook opruimen als hij er niet bij is;)

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha, ik mag hier niet eens een gescheurde tekening weg gooien, maar dan mag het niet van mijn vriend haha!

Kapotte dingen van Emma gooi ik gewoon weg, maar ze heeft er nog niet zoveel mee..

8. beccie

beccie Niet meer actief

hihi, mijn zoontje had niet eens wat door.
    hij zei wel, wie heeft mijn tafel zo mooi gemaakt. haha. maar hij heeft niet door dat er dingen missen.

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Haha, ik ben wel eens zo stom geweest om een stapel oude tekeningen bovenin de oudpapierbak te gooien. Dat verontwaardigde gezichtje van m'n dochter!! Ookal produceert ze honderden knutsels en tekeningen per week, niets mag weg... Voortaan dus een oude krant erover, want nu is het nog 'uit het oog, uit het hart'!

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Heel erg herkenbaar. Mijn dochter heeft het hamsteren namelijk van mij hahaha
    Ik heb er ook nog steeds moeilijk mee met dingen weggooien etc en dat heb ik ook met haar spullen maar toch 1x in de zoveel maanden gooi ik de bak om en ga ruimen. Ik heb trouwens een map voor haar gemaakt omdat ze nu in groep 1 zit.
    Alle mooie tekeningen gaan daarin zodat ze kan zien wat voor mooie dingen ze in die groep heeft gemaakt :)

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    heldin ;)

ik zou het zelf niet kunnen, vind het knap dat je het toch wel doet ;)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, jemig je kunt toch niet alles bewaren..! Ik doe het ook hoor. Weg met die zooi :D.

13. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Ik heb mijn zoontje laatst een stukje van zo'n engelse serie over extreme verzamelaars laten kijken. En uitgelegd dat we niet alles kunnen bewaren omdat we anders niet meer in ons huis konden :p
    Vast niet pedagogisch verantwoord, maar het hielp wel. Hier gaat het dan met name over knutsels/tekeningen. Kapot speelgoed mag gelukkig gewoon weg.
    Ik gooi ook weleens tekeningen weg als ze niet kijken, dan voel ik me ook altijd schuldig.
    Verder hebben we een la waar ik tekeningen in gooi, als die vol is moeten ze hun 'administratie' doen ;). Ze hebben allebei een map waar ze hun mooiste tekeningen in kunnen bewaren. Vinden ze hartstikke leuk, met de perforator enzo.

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha echt zooooo herkenbaar!! Ik doe dit meestal als hij op school is en heb nog nooit commentaar gehad gelukkig :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goed idee, die serie over extreme verzamelaars.
    Haha, hun administratie doen :D:D Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!!
    Ik heb een doos in de la staan, waar ik de mooiste tekeningen/knutsels in stop. Als die vol is, gaat er nog een selectieprocedure overheen en dan naar de kelder voor definitieve opslag. De allermooiste hangen natuurlijk op de koelkast.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier gaat ook alles wat kapot of niet compleet is gewoon weg en ook (bijna) alle supermarkt frutsels enzo ook inderdaad!

17. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Alle "kunstwerken" bewaar ik eerst een poosje in een la en als deze vol zit maak ik van alles een foto. Hier maak ik dan weer (per jaar) een "kunstboek" van. Echt koffietafel materiaal ;)
    Ik maak een kleine selectie dat bewaard wordt en de rest gaat toch echt de container is.
    De uitzondering is wel voornamelijk kleurplaten. Daar kan ik inmiddels een bibliotheek mee vullen. Sommige tekeningen hangen we op een prominent plekje in de kamer of op haar eigen slaapkamer.

Alles van vorig jaar hebben we ook weg gegooid. We hoorden van de leidster op de crèche dat onze meid niet zoveel schik had in het knutselen en deed de leidster het dan maar voor haar. Ik heb nog gevraagd of de leidster haar moeder de knutselwerken dan niet wilde bewaren :)

18. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohh wat klinkt dit bekend!!
    Ik ruim ook eens in de zoveel tijd lekker alleen alles op. Mijn dochter lijkt ook echt alles te sparen. Idd tot aan de kleinste overblijfseltjes van het knutselen toe haha

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Herkenbaar, althans dat verzamelen.
    Hier ook een meisje die iedere snippertje,kassabonnetje, verpakking etc kan gebruiken.
    1x per maand als ze slaapt ruim ik haar kast grondig op anders is het binnen no-time tot het plafond

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.245
    36.027
    113
    Haha, hier ook zo'n verzamelaar en ook ga ik er een keer in de zoveel tijd doorheen met een vuilniszak. Je moet wel. Het valt mij trouwens ook iedere keer weer op dat mijn zoontje er daarna nooit meer naar taalt.

Deel Deze Pagina