Peuter doet grote zus steeds bewust pijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    mijn zoon van ruim 2,5 doet al ruim een jaar zijn zus steeds pijn. Expres knijpen, slaap, op haar voet staan, zelfs bijten. Eerst dacht ik dat het een fase was/uitproberen, maar hij doet het nog steeds...
    En ook alleen bij haar. Niet de andere kindjes op het kdv of bij ons als ouders. Hij doet het bij een kleine ‘ruzie’ maar ook gewoon uit het niets. Mijn dochter is echt lief voor haar broertje.

    Iemand hier ervaring mee en vooral tips?

    Vanalles geprobeerd, we corrigeren élke keer dat het voorkomt. Een gesprek en sorry zeggen. Hij snapt dat het niet maar maar blijft het doen
     
  2. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier hetzelfde maar dan richting kleine zus van 1 jaar. Terwijl die ook lief kan zijn doet hij haar vaak bewust pijn. Geen idee ik blijf maar corrigeren, maar hij is totaal niet gevoelig voor straf, stoeltje, strap, slaapkamer hij huilt wel maar is het na 1 minuut weer vergeten. Maarja ik blijf volhouden... Dus nee geen tips naar wel herkenning
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    O wat vervelend. Zou hij jaloers kunnen zijn op haar. En denk dan aan ontwikkeling, kwaliteiten, hoe zij in het leven staat. Niet perse naar aandacht of spullen.
    Zit er soms frustratie ergens over?
     
  4. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn zoontje doet het ook nog steeds in periodes. Soms is hij weken heel lief voor haar en dan is het ineens weer een poosje drama. Hij is nu 3,5 en ik heb zijn zus gezegd dat ze maar eens een keer terug moet doen als hij wat doet. Zij mag weleens meer voor zichzelf opkomen ook en hij leert dan mssn dat het echt niet leuk is om te slaan en te knijpen
     
    2kanjertjes en RoIn vinden dit leuk.
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje deed net zo bij mijn neefje van 4 haar ouder Trok haren uit zijn hoofd en beet hem.
    Hij mocht niets terug doen.

    Toen ik eens oppaste beet ze hem weer vanuit het niets. Ik heb haar gebeten, net hard genoeg dat het zeer deed:oops:..

    In mijn bijzijn heeft ze het nooit weer gedaan...:thumup:
     
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Klinkt wel als iets om te proberen, maar mijn man zou dat absoluut niet willen... hij wilt ales met woorden oplossen (ik ook hoor maar dit gaat al zo lang te ver)
     
  7. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Maar je dochter hoeft dat niet allemaal maar te pikken vind ik. Hij kan niet zomaar anderen pijn doen, daar zitten consequenties aan, zeker als hij het na zoveel corrigeren e.d. nog steeds doet. Als hij het bij een ander kindje op school of de opvang zou doen dan zou hij het wrs ook terug krijgen.
    Nu mijn dochter hem een paar keer terug heeft geknepen ofzo komt het wel minder vaak voor heb ik het idee. Tja het is een beetje het broer-zussen leven denk ik. Met mijn broer ging het vroeger niet anders.
     

Deel Deze Pagina