Rare woorden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fl01, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze jongste, jongen net 5 jaar, is veel bezig met woorden als poep, piemel etc. Zal je jou eens op je hoofd poepen....zoiets... Maar het wordt steeds erger, zeker als hij zijn zin niet krijgt. Dan is het stomme mama en dikke konten mama etc... Tot hij deze week met het woord k#t kwam.....
    Ik vind het lastig om hier mee on te gaan. Ze weten nog niet wat ze zeggen, maar ze moeten ook leren dat het scheldwoorden zijn en eignelijk niet mogen zeggen. Soms word ik boos, soms negeer ik het, soms probeer ik uit te leggen dat het scheldwoordne zijn en dat dat niet leuk/netjes is etc... Hoor van andere ouders dat zijn vriendjes ook in die fase zitten. Onze dochter van 6.5 heeft dat helemaal niet gehad.
    Hoe gaan jullie er mee om?

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou voor mij is dit niet herkenbaar.
    Mijn zoon is 5 en half nu en heeft dit nog nooit gezegd/gedaan.
    Ook vriendjes van school niet.
    Hij kan wel dwars zijn als hij zijn zin niet krijgt, maar daar gaat hij me niet voor uitschelden.

Mocht hij dat wel in zijn hoofd halen, dan mag hij lekker op de trap nadenken over wat hij heeft gezegd.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Herkenbaar, een gedeelte dan.
    Onze jongste is net 4 en dus net begonnen op school. Poep, plas, piemel en scheet zijn hilarische woorden. Het vervelendste jongetje op school vindt hij ook vervelend, maar zo zegt hij zelf; ik vind zijn grapjes wel leuk want hij zegt poep en plas en piemel.....
    Afgelopen weekend zei hij op elke vraag: ja poepchinees of nee poepchinees. Dat woord hebben we dus maar even verboden.
    Onze dochter heeft deze fase inderdaad ook nooit gehad, het zal wel een jongensdingetje zijn...!
    Hier gelukkig nog geen scheldwoorden. Als hij boos is vindt hij mij hooguit niet meer lief. Ohja en dreigt wel eens dat hij het huis kapot gaat schoppen ofzo.
    Hij imiteert wel eens dingen, toen hij 2 of 3 was viel hij een keer languit, toen kwam er uit: "shiiit". Echt zo gemeend.... maar nog wel onschuldig. Opa zegt nog wel eens het g-woord, dat komt heeeel soms ook naar boven maar daar corrigeren we direct op en dat weet hij dan ook wel..

4. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het huis kapot schoppen ook wel eens ja... En een oom van mij is politie agent en dan zegt mijn zoon dan : ik zeg het tegen [naam] over jou (als ik gemoppert heb) en dan moet je naar de gevangenis. Dat vind ik dan eigenlijk wel weer best grappig...

5. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het is niet zo dat hij mij echt rechtstreeks uitscheldt, het is meer het roepen in het algemeen, maar ook dat wil ik niet hebben.

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Bij ons zoontje zit een pools kindje in de klas die ze kurwa leert zegen..... Was hier toch echt niet blij mee.. Net als o my God......

Heb hem verteld dat het stoute worden zijn dit accepteerde die..

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nee dat kan ik begrijpen, dat is ook niet wat je wil als ouder.
    Tja erg vervelend, ik denk dat je moet kijken welke maatregel voor hem het beste werkt om ermee op te houden/niet weer te doen.
    Hier werkt de trap dus erg goed.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier een dochter van 4.5 jaar die in de poepfase zit. Alles met poep is hilarisch. Helaas komt ze ook met andere woorden thuis. Kut en gvd heb ik al een keer gehoord. Ik ben wel eens een stommerik. Maar ik leg duidelijk uit dat die woorden niet kunnen en dan begrijpt ze dat wel. Het is echt even een testfase. We moeten dus ook zelf op onze woorden letten.

9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat vervelend dat hij die dingen zegt.

Mijn zoon heeft dit ook gedaan rond die leeftijd. Blijven corrigeren is denk ik het sleutelwoord.
    Aangeven dat dit echt niet mag.

Er dan wel vanuit gaande dat je die woorden zelf ook niet gebruikt. Anders wordt het nóg lastiger.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Helaas hier ook die fase.
    Hij heeft het echt van school, van vriendjes bij m in de klas. Het enige wat wij doen is het corrigeren en gaat die echt te ver dan gaat er 5 cent uit zijn spaarpot naar de vloekpot. Deze kan die weer terug verdienen aan t eind van de dag. Dat begrijpt die wel want hij wilt heel graag de helicopter vlucht ;)

Zelf op de woorden letten is ook heel belangrijk. Gebeurt wel eens dat er wat uit floept en dan zegt die mama dat mag je niet zeggen! Hij weet het dus dondersgoed maar het floept er bij hem grotendeels ook uit.

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wat leuk, mijn dochters hebben ook in die onschuldige poep plas piemel fase gezeten :D... en het wordt alleen maar erger.....pubers die zijn pas erg! :roflmao:
    Hier zijn kut, fuck, etc met enige regelmaat te horen (vooral als ze boos zijn). Dat heeft nog steeds consequenties voor ze, en als ze vrolijk/gezellig/tevreden zijn hoor ik het eigenlijk nooit, maar als ze aan t puberitissen zijn dan vliegen ze weer door de lucht. De consequenties nemen ze er maar bij ;)..... Het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase....:confused:

2kanjertjes en Maan14 vinden dit leuk.
  12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Tsja het is een fase... ik heb door het slechte eten van beide maar in het leven geroepen als de bordjes leeg zijn mogen ze beide 3 vieze woorden ‘verzinnen’ en uitspreken..
    Dit gaat dit ongeveer een dikke vette drol met een sausje van plas of een plasje met een koeienvlaai erin..
    de piemels en dikke tieten hebben ze nog niet zoveel mee gelukkig moet nog even verzinnen wat ik ga doen als ze daarmee aankomen want om de zin een dikke vette piemel met plas zit ik na mijn eten niet zo op te wachten

DN2017 en Baileyy vinden dit leuk.
  13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hier gaat het net zo. Hij wordt aangestoken door de jongens in zijn klas. Hij is inmiddels 6 maar hè tis nog niet opgehouden. Heb ik het ene woord er net uit door maar te blijven herhalen en corrigeren, komt hij weer met wat nieuws..

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier helaas ook veel vieze woorden en zinnetjes als "nee man" (tegen mij) en idd "oh my god". Inclusief het K en het F woord en hij is net 5. Blijkbaar hoort hij dat op school van de kindjes met oudere broers. Van andere moeders uit de klas hoor ik in ieder geval (gelukkig) dat t niet alleen bij ons is.

Ik corrigeer ook en als hij doorgaat of ik het echt beu ben dan komt de ultieme straf: geen tv, ipad, switch aan voor 1 dag (en soms komen daar zelfs nog dagen bij).

Meestal valt t kwartje dan wel, voor even... het blijft superinteressant om die woorden te zeggen en te kijken hoe ik reageer blijkbaar :D.

15. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Herkenbaar. Poep, piemel en pies blijft leuk om te zeggen, maar sinds zoon (5,5) in groep 2 zit is er aardig wat bijgekomen.
    Ze leren een hoop op school en bso en nu werkt het hier totaal niet mee dat zoon een tweeling van bijna 7 op de bso heeft, die een flinke scheld woordenschat heeft. We komen ze buiten bso ook wel eens tegen en jeetje... wat die allemaal tegen hun moeder zeggen :eek: dat hoeft hier niet eens geprobeerd te worden!

Als hij iets niet mag, ben ik ook wel eens een stomme mama, maar ach al heel snel daarna ben ik weer de liefste mama van de wereld:D.

Wij hebben een tijdje gedaan dat hij 's avonds bij het naar bed gaan een minuut lang alle woorden mocht zeggen die hij kende, maar dat we het daarna niet meer wilde horen. Dan hoor je vooral heel veel herhaling en is het al snel niet zo interessant meer omdat het dan mag.

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter heeft deze fase een paar weken geleden ook gehad met scheldwoorden. Dat vond ze mega grappig, omdat ik erop reageerde. Het was hier dus negatieve aandacht zoeken. Ik ben het gaan negeren en inmiddels is het helemaal over, ik hoor geen scheldwoorden meee. Hier was het dus een fase van uitproberen en (negatieve) aandacht zoeken en door het negeren was blijkbaar de lol er voor haar snel af.

17. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93

Ehh... dit vind ik een vreemde methode.

Evanesco vindt dit leuk.
  18. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Precies wat ik dacht.
    Je geeft ze toestemming om te schelden. Straks komen ze met vele heftiger woorden aan, leer ze dan maar eens dat het niet meer mag.

Daarbij laat je ze nu denken dat schelden leuk is, het is namelijk een beloning.

19. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Dochter heefthet alleen met oh My God.
    En als ik iets ordinair vind is het een kind wat oh My God zegt...
    Dus gezegd dat ik dat niet iets voor kindjes vind om te zeggen en na een tijdje afleren zegt ze het nu amper nog gelukkig (6 jaar)

20. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 5,5 en vindt het ook bar interessant om alles wat moet poep, plas en piemels te maken heeft, door de kamer te roepen. Wij hebben nu afgesproken dat dit “badkamerwoorden” zijn. Hij mag dit soort woorden in de badkamer zoveel roepen als hij wilt, maar buiten de badkamer zijn ze verboden. Dit werkt goed, in bad worden leuke verhalen gevoerd, haha... maar de lol is er snel vanaf hoor, als het eenmaal mag...

fl01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina