Mijn oudste zit nog maar net op de basisschool en ik geef haar voor de lunch altijd brood mee met een beker melk. Andere kinderen krijgen ook 'lekkere dingen' mee, zegt ze. Wat geven jullie als lunch mee aan je kind? School hanteert wel een gezond beleid. Dus koek en snoep mag niet. Ze heeft nu een Mepal bakje, maar misschien is een bakje met vakjes handiger.
Ik heb verschillende vakjes trommels. Dit zijn een paar voorbeelden van wat ik maak. Ik heb ook een insta account met meer inspiratie, met een andere vakjestrommel en met de mepal trommel. https://www.instagram.com/lunch_fun/
Dat is gaaf! En maak je dat dan ook zelf? Want het is veel werk volgens mij. Waar kan ik zo'n vakjesbakje kopen? Blokker? Xenos?
Het is absoluut niet veel werk,snap dat het er zo uit ziet. Maar deze bakjes zijn 5 minuten werk. De mepal trommel kun je bij blokker kopen inderdaad. De little lunchbox en de yumbox komen van een lunch webshop. Deze zijn lekvrij dus er kan bv ook yoghurt en appelmoes in zonder dat het bij het brood komt. Om te beginnen is de mepal een budget trommel om eens mee te oefenen. Zal daar ook een foto van bij doen:
Leuk tuc, voor meer voorbeelden hou ik me aanbevolen. L. is donderdag jarig dus misschien krijgt ze ook een nieuwe lunchbox kado.
Wat vind jij de fijnste vakjes lunchbox @tuc? Ik heb voor de oudste de jumbox, de jongste mag over een paar maanden ook naar school dus heb nog meer trommels nodig
Zo creatief als hierboven ben ik niet, maar wij zijn dit jaar ook gestarte meer variatie. In broodtrommel zit nu vaak 1 broodje al dan niet in een vorm gesneden. Een half wrapje met roomkaas en komkommer. Een ei. Snoekomkommer en snoeptomaat. Rolletje boterham worst. Fruit. Mozzarella bolletjes (eenmalig want vond ze heel vies). Blokjes kaas. Feta. Heb nog recept voor dadel cake (moet nog maken). Paprika reepjes. Mini rijstwafels. Walnoten in stukjes. En waar mogelijk op leuke prikkers (Ali besteld) en uitgedrukt in bijv een vormpje. Niet alles tegelijk uiteraard want dat is beetje veel. Als we over hebben van poffertjes of pannekoeken zal dat er ook in gaan evenals een knakworsten. Dit jaar voor het eerst dat ze echt alles opeet! Bekijk bijlage 627202
Hoe doe je het zelf dan @tuc? Dit zijn duidelijk foto's van instagram. Niet van jezelf. Het lijkt me zoveel werk. Heb daar echt de tijd niet voor. Maar het ziet er zo leuk uit. Weet eigenlijk niet hoe dat bij ons op school is bij de andere kinderen.
Waaaw wat een berg eten . Hier zijn de brooddozen saaier . Brood, sandwich of wrap Kaas, salami, hespeworst, kipfilet, ei, tonijnsalade,.... 1 boterham met huisgemaakte confituur of wat ander zoets. Altijd iets van groentjes (komkommer, tomaat, wortel). Koek en fruit zitten in afzonderlijke doosjes. Hier hebben ze in de voor en namiddag pauze en dan nemen ze gewoon 1 doosje mee naar buiten. Als ik zie hoe kinderen rond zwieren met hun boekentassen, denk ik dat er vaak nog weinig overblijft van die mooi gevulde dozen. Maar wel geweldig mooi op foto
Het ziet er echt heel leuk uit. Die wraps zien er lekker uit. Is dat gemaakt van tortilla's? En dan rauw zeg maar, dus niet in de oven/ pan? En wat doe je er dan op? Sorry, ben geen keukenprinses.
Ja tortillawraps idd. Ik maak ze even warm in de magnetron en besmeer ze dan. En dan eet hij ze koud op. De combinaties die ik regelmatig maak: - rode pesto met paprika en salami - geitenkaasspread met komkommer en kipfilet - geitenkaasspread met salami - geitenkaasspread met ham Enz