Ben ik nou zo makkelijk?! Dat hij drinkt is toch belangrijker dan wat hij drinkt? Al zou hij 1,5 liter roosvicee of dubbelfris drinken... dar is altijd nog beter dan niet drinken. Zeker met dit weer. Ik vind echt serieus dat er zoveel mensen doorslaan met alleen maar water, thee of melk... drinken is drinken, vocht is vocht. Deze strijd kan je beter in de winter aangaan en niet als het al vanaf mei boven de 20 graden is.
Hmm ik kan t proberen. Hij is alleen echt onrustig in z'n slaap, ik ben bang dat hij die beker nooit vind ik ga t proberen
Nou... Daar ben ik t niet mee eens. Ik vond t belangrijk dat hij drinkt maar zeker ook wat hij drinkt . Zoek maar eens op wat er aan suikerklonten ineen glas Dubbelfris zit. Dat is OOK heel ongezond.ik zorg nu wel dat hij genoeg drinkt door hem diksap te geven etc. Maar ben hier niet blij mee.
Hier staat er een hele grote kan limonade met ijsklontjes waar hij zelf uit kan tappen. Dat vindt hij leuk dus doet dat vaak en drinkt dan goed. Al hing hij er vanmiddag gewoon met open mond onder haha mja hij drinkt dus oke. Zoontje drinkt anders ook slecht en dan moet ik hem steeds herinneren.
Nee hoor ik dacht precies hetzelfde. Mijn zoontje drinkt praktisch nooit water Hij drinkt karnemelk , diksap , roosvice enz.. Kan me er niet druk om maken. Hij eet fruit en alle soorten groente
Je geeft toch ook geen chocola of snoep als avondeten zodat ze toch maar eten. Ik zie niet in waarom dat met drinken anders moet zijn (zolang er geen sprake is van uitdroging of andere klachten door vochttekort)
Mijn oudste zoon dronk en drinkt eigenlijk nog steeds naar mijn menig te weinig. Ze vergeet het, geen dorst, te druk. Ze is er pas meer mee bezig gegaan toen ze in de zomer eens aan het eind van de middag op bed lag omdat ze misselijk was en verschrikkelijke hoofdpijn had. Nadat ze een fles aquarius helemaal leeg had gedronken begon ze zich langzaam weer wat beter te voelen. Uitgelegd dat ze zich zo voelde omdat ze te weinig had gedronken moet het warme weer. Nu was zij al wel wat ouder maar sindsdien drinkt ze vooral met warm weer wel beter. Ze drinkt nog steeds niet veel, met 11 jaar zit ze vaak nog steeds onder een liter vocht per dag. Ik denk ook dat zij gewoon niet zoveel nodig heeft omdat ze verder wel gezond is en zich goed voelt.
Wij hebben ook zo een periode gehad (en onze dochter drinkt graag en veel, maar water kreeg ik er echt niet in!). Ik heb het toen maar even gelaten, dan maar wat meer appelsap i.p.v. water/melk. Na een tijdje ben ik de appelsap steeds meer gaan verdunnen. En na weer een tijdje moest ze eerst een klein beetje water drinken voordat ze sap kreeg. Nu drinkt ze weer rustig een hele beker water, voordat ze ook maar een slokje sap krijgt. Misschien is dat nog een optie? Liever een paar weken/maanden improviseren dan zo weinig drinken?
Hier denk ik er net zo over hoor. Mijn dochter drinkt geen water (mijn fout door dat niet van jongs af aan te bieden), maar ik heb zoiets van dat komt wel als ze iets ouder is, dan moet ze van mij eerst een glas water drinken voordat ze iets anders krijgt. Hier dus voornamelijk limonade (wel dun aangelegd) of melk, vind het belangrijker dat ze vocht binnen krijgt dan dat het perse water moet zijn. Wat betreft de vergelijking met eten vind ik dat toch anders. Eten is niet strikt noodzakelijk, vocht wel. Dus ja, dan gaat bij mij limonade boven water, maar zeker niet chocolade/snoep boven brood en fruit. Tuurlijk krijgt ze wel eens een snoepje, maar eerst gewoon het broid en fruit op. Wat betreft tips vind ik idd de pakjes water die ze bij de AH verkopen een goede. Of de kan met limonade/water neerzetten. Mijn dochter vind dat tappen mega interessant en drinkt dan ook een stuk meer als ze zelf mag tappen. Of anders een flesje water geven, dat vind mijn dochter hier ook interessant. Als ik haar een flesje met water geef (en dan natuurlijk het liefst het flesje van haar moeder ) dan merk ik dat ze daar ook altijd wel een paar slokjes van drinkt.
Even voor de duidelijkheid: als hij niet drinkt krijgt hij iets anders. Diksap of limo of verdund sap. Want ook ik vind dat hij moet drinken, zeker met deze hitte. Maar alsnog drinkt hij weinig en ik wil hem niet volgooien met zoete drankjes. De tip van de kan om te tappen vind ik een goeie! Dat ga ik eens proberen.
precies dit. Mijn dochter dronk als peuter ook geen water. Dus dronk ze altijd diksap of melk. inmiddels is ze 6 en drinkt ze wel water, maar ook regelmatig ranja, dikst, melk en in het weekend wel eens een glaasje ice tea green of sinaasappelsap. En raad eens? ze is prima gezond, perfect gewicht, goed gebit.
Niet altijd. Sourcy heeft pakjes water met beetje smaak en een leuke Mickey erop. Vind mijn jongste lekker
Mee eens. Hier is het vooral Karvan cevitam wat ze drinken. De framboos smaak vind ik zelf ook lekker. En daarnaast ook water. Vooral jongste vind dat nog lekker. Oudste alleen tijdens sporten uit de bidon. En ook chocomel. En fruitshot . Pakjes sourcy water met smaakje. Soms appelsap. Dat ze vocht binnen krijgen vind ik met dit weer erg belangrijk. Als jongste een ik drink vandaag niet dag heeft, dan geef ik ook weleens een extra waterijsje. Oja... En lekker sappig fruit / groente als watermeloen of komkommer helpt ook. Heerlijk fris tussendoortje met warm weer.
Onze uk dronk op die leeftijd melk, weinig water maar bood het altijd aan, in de winter thee. Water met fruit vond hij ook lekker. (Fles water met diepvriesfruit) 1 keer per dag mag hij een bekertje (slappe) ranja. nog steeds en hij is nu 4