Iets geven voor rapport?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    geven jullie iets aan je kleuter voor zijn/haar rapport? Als beloning zeg maar?

Ik ben het van vroeger gewend maar zit nu in dubio. Of ik het eigenlijk wel nodig vind.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Hier krijgen ze wel een kadootje, voor het harde werken op school het hele jaar, niet zozeer voor een goed rapport aanfezien goed voor elk kind anders is

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij geven wel iets. Niet perse voor het rapport maar voor het harde werken. Allee de laatste keer hebben we iets gegeven dus denk dat we het nu gewoon blijven doen.

Zoontje zei een maand geleden van 'maar mama als jij gaat werken krijg jij geld hé?' 'waarom verdien ik dan niks? Ik werk toch ook de hele week'

Euhm ja eigenlijk wel ja want hij vind in de kring zitten en knutselen echt hard werken. :roflmao:

Dus met rapport wat geld verdiend. Ook als hij een slecht rapport zou krijgen. Kind mag er niet onzeker door worden.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier heeft ze ook een klein cadeautje gekregen. Van mijn moeder heeft ze 2 euro gekregen en van mijn schoonouders een knuffelzeehond.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik geef niets, niet als kleuter en niet daarna. Ze werken voor zichzelf, ik vind het fijn als ze daar de voldoening uithalen.

Ze krijgen overigens in de vakantie altijd wel een cadeautje, maar dus ‘omdat het vakantie is’ en het schooljaar voorbij is ed, niet gerelateerd aan het rapport.

6. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier in de kleuterklas krijgen ze geen rapport. Wel 2 x per jaar hun werkmap. Maar daar geven we niets voor. Van vroeger uit ben ik gewend dat grootouders wat centjes gaven. Maar kan me niet herinneren dat wij zelf ook iets kregen van mijn ouders. Ik weet nog niet wat wij zelf doen volgend schooljaar. Het zal een paar centjes zijn of misschien avondeten kiezen. Speelgoed heeft ze al zoveel.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    We hebben bij zijn eerste rapport niks gegeven en gaan dat nu ook niet doen denk ik.

8. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij geven niks. Van oma hebben ze een kleinigheidje gehad.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde. Ze vragen er ook nooit om en weten eigenlijk niet beter.
    Van mijn ouders krijgen ze wel altijd een "dagje weg in de zomervakantie". Mijn moeder zegt dan wel dat dat voor hun rapport is, maar dan deden ze ook altijd al voordat ze op school zaten.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier zeker wel! Kleuter krijgt nog geen rapport maar ze krijgen beiden iets.
    Bij het tussenrapport niet maar wel aan het einde van het jaar. Meer omdat je anders 2 pruldingen hebt ipv 1 leuker ding.
    Vooral de oudste heeft het niet makkelijk op school en ik vind zeker dat daar waardering in de vorm van een cadeautje tegenover mag staan.

Ik vind sommige ideeën erover die ik links en rechts hoor heel mooi. Maar een kind dat bloed zweet en tranen verzet en daar in schoolwerk weinig resultaat in ziet krijgt die voldoening van zichzelf niet. Daarom kiezen wij hiervoor.

sydneys en Fietwordtmama vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Zien jouw kinderen dat dan ook echt al dat ze het voor zichzelf doen? Want daar is bij ons echt nog geen sprake van.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ja en nee. Ze gaan naar school omdat het moet, in die zin dus niet. Maar ze halen gelukkig wel voldoening uit hun best doen en dingen leren, in die zin zien ze het dus wel zo. Ze hebben, op een compliment na, nooit iets gekregen voor hun rapport (wel van mijn schoonouders overigens), daar doen ze het dus sowieso niet voor. ;)

suus1983 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook niet hoor. Zoals ik zei is het heel lastig als je 10x zo hard je best doet als je klasgenoten en je nog weinig voldoendes haalt. Daar haalt een kind iig geen voldoening uit.

Bij de jongste zie ik dat het al anders werkt. Hij kan al dingen en als hij zich nog een heel klein beetje inzet ziet hij dat hij nog meer kan. Dat geeft hem wel een goed gevoel.

suus1983 vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Iedereen moet ook doen wat hem of haar goed lijkt en wat bij zijn of haar kind past, lijkt me. Dat ik het niet doet betekent niet dat anderen het ook niet moeten doen en andersom. :)

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oudste krijgt altijd wat voor haar rapport. Voor het eerste rapport mag ze meestal wat bij de action uitkiezen voor een paar euro, het 2e rapport krijgt ze meestal iets meer maar dat is dan ook voor de zomervakantie. Van de opa's en oma's krijgt ze vaak een paar euro voor het rapport.

16. Noorie

Noorie Niet meer actief

Wij zijn gister naar de Mac geweest en dat gebeurt bijna nooit haha!
    Verder nog een kleinigheidje thuis gekregen :).

17. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze een cadeautje voor het rapport en zwemdiploma in 1.
    Omdat ze zo dr best heeft gedaan.

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb oudste een hele dikke knuffel en compliment gegeven voor zijn rapport. Ik was echt trots op hem en dat heb ik laten zien.
    Waarom? Omdat zijn zwakke punt (spelling) van onvoldoende naar matig is gegaan. En omdat dat komt door heel hard zijn best doen (maximale score op inzet)

Jongste heb ik een complimentje gegeven over de leuke knutsels. Die in zijn klapper zaten.

Van oma krijgen ze beiden geldvoor het rapport, en daar mogen ze tijdens de vakantie iets leuks voor kopen.
    Van ons krijgen ze ook een vakantiecadeautje, maar dat is meer voor in de auto (doeboek, klein spelletje of leesboek of zo)

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Van ons een leerzaam spelletje van electro, mijn moeder gaf een kleurboek met stickertjes en mijn schoonouders vonden een rapport onzin en doen niks.
    Beetje jammer dat ze dat zeggen in de buurt van mijn zoontje

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hebben ze allebei een vakantieboek van Donald Duck gehad.

Deel Deze Pagina