Peuter drinkt weinig.. Wat drinkt jouw peuter op een dag.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuisjeB, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Daymian is ook een slechte drinker hij drinkt soms wat nodig is voor zijn leeftijd (al zijn daar de meningen over verdeeld), maar meestal red hij dat niet.
    Wij hebben gekleurde plastic bekers van ikea met van die randjes erop en als die bijna vol zit is dat 200cc.
    Daymian krijgt bij het ontbijt een beker melk, rond 10uur een beker verdunde diksap (die gaat bijna nooit leeg), bij het brood een beker melk, rond 15.30 een beker verdunde diksap (gaat ook vaak niet leeg), na het avondeten nog een beker melk.

Het is genoeg, maar het gaat niet makkelijk.
    Zn melk drinkt hij warm en datnis zo op, maar de rest vind ie niet zo lekker.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Waarschijnlijk al genoemd, maar als je de hele dag een tuitbeker of rietjesbeker met WATER neerzet, is dat niet slecht voor de tandjes.

Hier ook een meisje dat nooit veel heeft gedronken (behalve borstvoeding als baby, daar kon ze geen genoeg van krijgen ;)). Ze krijgt van mij wel altijd (nog steeds!) een rietjesbeker met water naast haar bed.
    Zij drinkt vaak 's avonds bij het eten en bij het naar bed gaan en 's nachts soms ook nog wel.

Verder bij ontbijt en lunch een beker melk. Om 10u op school drinkt ze dr water meestal niet op. 's Middags krijgt ze meestal slappe limonade en dat vindt ze wel lekker, dus drinkt ze meestal op. Maar ja, ik ga dr niet de hele dag limonade geven, omdat ze daar wel meer van drinkt..

Bij elkaar drnkt ze denk ik rond de 750ml per dag.

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ontbijt 2 bekertjes melk of pap. 's ochtends ikea beker sap. Soms twee. tussen de middag 1 a 2 bekertjes melk. Na zijn slaapje. Kopje thee of beker chocomelk (aangemaakt) of beker sap. (Vaak ook twee bekers) Bij het avondeten krijgt hij water. En voor dat hij gaat slapen ook nog slokje water.
    Mijn zoon is dol op melk :) En vraagt hier ook echt om.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook weer (ging beter) een slechte drinker maar ze vraagt er nu soms zelf om dus ik denk dat ze er gewoon niet veel behoefte aan heeft.
    Ik geef haar juist sappig fruit.
    En in de warme maaltijd bijvoorbeeld zit ook al vocht.
    Ik denk dat ze hier ook maar op ongeveer 400 cc uit komt aan wat ze zelf drinkt.
    Vanaf de geboorte drinkt ze al niet super.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier een echte natnek. Krijgt 1 beker aanmaaklimo en daarna water. Tussen de middag melk. Drinkt tot nu toe eigenlijk alles wat we haar voorzetten en drinkt overal uit. Drinkt met gemak 2 liter per dag.

6. Metire

Metire Niet meer actief

mn zoontje drinkt echt superveel, vraagt er ook telkens om. (heeft ook vaak een natte broek omdat hij in 1x veel plast. ik geef hem wel een tuitbeker, maar dan met heel erg verdund diksap, water of thee. hij drinkt zijn tuitbeker vaak in 1x leeg dus ik maak me niet zo'n zorgen over zijn tandjes.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier met moeite drie bekers drinken op een dag en dan moet ik er nog achter aan leuren ... met alle andere dingen er bij denk ik dat hij tussen de liter en anderhalf uit komt.

8. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Mijn dochter van bijna 2 dronk van de zomer ook zo 2 lieter op een dag weg.
    Veel volle luiers en soms zelf natte kleren/pyjama
    We zijn er wat op gaan letten en ik moet zeggen dat ze nu uit zichzelf ook wat minder drinkt.

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Tjee wat scheelt het veel per kind!
    Hier een enorm slechte drinker, hij heeft daardoor ook vaak verstopping.
    Bij ontbijt en lunch krijgt hij een beker melk. Dit is meestal dezelfde beker en die is na de linch nog niet leeg. Smiddags krijgt hij diksap, appelsap, thee of yogi uit een bekertje, pakje, met of zonder rietje, we proberen echt alles. Meestal drinkt hij dan wel driekwart bekertje (zo'n 70cc). Dan bij het avondeten krijgt hij een bekertje diksap of water. Schaaltje pap na, maar dat gaat tegenwoordig ook al niet meer om dat meneer het per se zelf wil doen en dat lukt nog niet waardoor hij halverwege het schaaltje de moed opgeeft en niet meer wil :(
    Verder krijgt hij meestal twee stuks fruit per dag, en als ik vind dat hij niet gemoeg vocht heeft gehad krijgt hij nog een fles warme melk van 90cc. Die gaat er vaak wel in maar ik wil dat hij leert om zelfstandig te drinken.

In totaal krijgt hij zo'n 300cc vocht binnen excl fruit en pap. Veel te weinig dus. Hier dus ook de frustratie van 'ik kan het er toch niet met een trechter ingieten?'

10. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik verbaas me echt over de verschillen tussen de kinderen zeg! Mijn zoontje is overigens wel een hele goede eter, dus dat zal het drinken wel wat compenseren denk ik ;)

Deel Deze Pagina