Hoe doen jullie het haar van jullie kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lill, 3 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Een paar weken geleden een topic geopend over het kapsel van mijn zoontje.
    Uiteindelijk een leuk kapseltje geknipt waar weinig aan gedaan hoeft te worden.
    Hoera!!
    Vanmorgen: mama, ik wil graag stekeltjes.

uuuuhm... oke. Ik had ergens nog wel wat gel staan en heb een poging gewaagd.
    Maar ik merk dat ik dus totaal niet handig ben met jongenshaar :roflmao: gebrek aan ervaring want ik mocht er nooit iets in doen.
    Stel dat hij dit nou weer wil, wat is dan een handige methode?
    Ik heb het nu maar een beetje rommelig gemaakt en hij was er heel happy mee.
    Geloof ook niet dat ie echt stekeltjes wil, maar gewoon niet zo plat op zijn hoofd.

De zijkanten en achterkant zijn korter, bovenop is het wat langer dus daar moet dan wat mee gebeuren.
    Aan de voorkant loopt zijn haar echt in een puntje (van nature).

Dus, moeders van kids met korter haar, wat doen jullie met het haar van jullie kids? en hoe doen jullie dat?
    En andere leuke kapsels zijn natuurlijk ook altijd leuk om te zien of over te horen.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier al jaren hetzelfde eigenlijk (zoon is nu 7). Bovenop is het wat langer, dat gaat opzij, hij wil het al heel lang niet meer naar voren of omhoog. De achterkant en zijkanten zijn kort opgeschoren, daar doe ik verder niks mee.
    Oh bovenop dan met gel uiteraard. :roflmao:

3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hier ook zoon met aan de zijkanten korter en bovenop langer. Ik doe er een beetje wax in en doe het rommelig beetje een kant op. Zodat het idd niet plat op z’n hoofd zit maar er een beetje volume en slag in zit.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier hetzelfde.
    Soms doe ik het een beetje omhoog, soort stekelig.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    En hebben jullie dan nog een speciale techniek? Of is het een beetje al doende leert men? :roflmao:

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Als het net geknipt is (zijkanten en achterkant tondeuse, bovenop wat langer) Dan neem ik gewoon een dotje gel en rommelige stekels
    Als het langer is veeg ik zijn haar naar voren en maak en kuifje, dat blijft beter zitten als het langer is. En zijn kruin altijd plat met gel, want dat gaat anders overeind staan.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat laatste :roflmao:

Ik neem wat gel op de hand en begin dan aan de voorkant. Kam ik het met m'n vingers naar achteren, wordt dan een klein kuifje. En de rest dan wat platter. Zie foto. Haal het zo weer weg ;)

Lies1611 en Lill vinden dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja vind ik ook leuk, maar zoon echt niet dus dat mag niet meer. :roflmao:

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja inderdaad al doende leert men. En ben bij zoon echt in 1 minuut klaar. Dochter is nog weer een ander verhaal...:D

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Hahaha oke. Nou maar gewoon doorprutsen dus :roflmao:

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Haha hier ook niet hoor
    "Mam moet dat?! Ik wil het gewoon opzij en plat."
    Soms laat hij het wel toe, maar dan omdat ík het leuk vind:p

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ja dat vooral en goede gel nemen!
    Wij hebben van Taft de goudgele fles sterkte 8.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

N heeft het ook aan de zijkanten kort en de bovenkant wat langer.
    Ik doe er wax in anders stort zijn haar binnen. O time weer in.
    Meestal wilt ie een dino zijn dat is lekker makkelijk.
    Mijn man maakt stekels.
    Ik doe ook wel eens een kuif.
    Ik rommel altijd maar wat tot het goed zit.
    Vind het haar van die meiden in elk geval makkelijker te doen:roflmao:

Lill vindt dit leuk.
  14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb liever jongenshaar dan meisjesjes haar.
    Mja dat heb ik met het kleden van een meisje, doe mij liever een jongen.

Bij mijn dochter meestal staart op zij. Of staart achterop of 2 staartjes.
    Vlechten lukt mij niet en geen geduld voor. :|:$

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Geen gel, maar wax gebruiken.. ik heb zo'n potje van Syoss, die is ook niet te vet.. werkt veel beter dan gel vind ik.. Alleen het uitkammen is dan wat lastig, dus vaak doe ik er ook niks in haha. Hij vindt het niet zo leuk wanneer ik de dag erna zijn haren wil kammen en er heeft wax in gezeten.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Vind ik bij mijn dochter ook lastig:| het zit dan echt voor hoogstens 5 minuten goed, 1x over de bank rollen en haar elastiekje + knipjes zakken er uit met als gevolg een wild kapsel haha

aicirtap vindt dit leuk.
  17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Handige tip :)
    Die dodo van mij wil toch elke avond douchen voor ie naar bed gaat :roflmao:

Spectre vindt dit leuk.
  18. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    M'n oudste altijd gel in en met een scheiding opzij gekamt met een slag erin aan de voorkant haha of hoe je het wil noemen.

De jongste moet ook gel in maar haat het en elke dag weer. K maak een beetje een kuifje of stekelig bovenop. Haha hij boos duidelijk maken dat hij gel niks vind en z'n handen door z'n net gedane haar misschien ook eens wax gebruiken.

Ze hebben ook beide echt verschillende koppies wat bij de 1 staat kan dan weer echt niet bij de ander.

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #19 hummeltje5, 6 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2022
    Oh jammer, ik had eerlijk gezegd nav. de topictitel verwacht dat het over meisjeskapsels zou gaan ;)
    Edit: ik zag alleen de heading gezien ik je topic tegen kwam tussen de lijst met 'laatst geziene topics' of zoiets. Het woordje 'kinderen' kon ik dus niet lezen daar (en na het openen meteen naar beneden gescrolld naar de OP).

Zo te lezen heeft jouw zoontje exact hetzelfde kapsel als de onze én dezelfde crux met dat puntje voorop :rolleyes: :cry:
    Echt tips hebt ik niet, behalve: doen wat je zelf leuk vind (en je kind natuurlijk ;)).
    Gister gel in z'n haar gedaan ivm. een feestje.
    Ik ben meer het type: of lekker warrig, of netjes.
    M'n man is van het type: stekeltjes.
    Ik vind stekeltjes dus weer helemaal niks.. :rolleyes:
    Na 3x z'n coupe te hebben veranderd en 3x een gezicht dat boekdelen spreekt te hebben gekregen was ik er klaar mee en heb het gedaan zoals ik het het leukst vind.
    Gelukkig heb ik een zoon die daarin nog geen voorkeur heeft ;)
    Ik hou trouwens ook van een hanenkam, maar ook daar maak ik m'n man niet blij mee (m'n kind wél)..

Haar van m'n dochter doe ik meestal in een staart.
    Liefst 1 opzij (dat kamt makkelijker), maar wissel het ook af met gewoon naar achter of een hoge paardenstaart.
    Naar een feestje doe ik soms weleens het haar precies in tweeën verdelen met een puntkam en dan aan beide kanten knotjes.
    Een vlecht zou ik heel graag willen maken, maar onze dochter heeft nog niet zoveel geduld met stilzitten helaas en ik krijg dan al gauw het zweet onder m'n oksels. En als er één ding is waar ik een hekel aan heb is het wel dáár aan :|
    Dus dat voorkom ik dan maar.
    Vooral een visgraatvlecht vind ik super-, supermooi! ♡
    Was laatst op zoek naar zo'n soort "plasticen lus". Die had ik zelf vroeger. Moest je je haar door het oog doen en dan de pin daar weer doorheen ofzo.. en dan had je een paardenstaart zonder een elastiek te hoeven gebruiken.
    Maar kon het hier in de winkels helaas niet vinden (en online nog niet verder gezocht).

Lill vindt dit leuk.
  20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Bedoel je deze?

https://www.plein.nl/zenner-ponytailloop

Die heb ik van mezelf gewoon nog liggen van vroeger zelfs :roflmao: briljant ding

Deel Deze Pagina