2 weken geleden zijn wij verhuisd en anderhalve week lang heeft ze super goed geslapen in haar nieuwe kamer. Sinds vorig week donderdag op vrijdag nacht word ze snachts standaard 2x wakker met de smoes ik heb een beetje gepoept, ik wil met amam knuffelen, papa is lief, mama is lief en ga zo maar verder Ook is het drama met naar bed brengen. Afgelopen nacht heeft ze tot half 1 lopen spoken totdat we haar maar bij ons ikn bed namen en toen sliep ze gelijk. Om 6 uur werd ze wakker en moest ze van mij terug naar haar eigen kamer. DRAMA! Gillen, krijzen.. roept continue help???? Weet iemand wat ik nu kan doen want dit is erg frustrerend. Ze lijkt nu trouwens ook in ene keer ziek, al 2 keer overgegeven...
je gaat de mist in bij: "totdat we haar in bed namen". Dit moet je niet meer doen anders blijft ze hoogstwaarschijnlijk huilen/gillen/praten totdat het weer mag. Ik zou niks zeggen behalve: ga maar lekker slapen of "het is bedtijd". en terug blijven leggen. Hier is dat goed gegaan, de oudste komt er niet meer uit met smoesjes etc.
Verhuizen is een van de meest ingrijpende veranderingen voor een kind. Het is pas 2 weken geleden! Logisch dat ze niet wilt slapen alleen in haar onbekende kamer. Ze voelt zich niet veilig. Luister naar haar behoeften en neem haar bij jullie in bed als dat haar helpt. Of ga bij haar op de kamer slapen tot ze zich veilig genoeg voelt. En vertrouw op haar dat het weer goed gaat komen... Door haar we te sturen vergroot je haar onveilige gevoel alleen maar...
Ga eens in haar bed liggen 's avonds. Wat zie je? Misschien is er een vreemde schaduw, hoor je een geluid etc? Heb je al gevraagd of ze haar kamer mooi vind? Ik had bv leuke foto's opgehangen en die moesten persé weg van haar. sindsdien is er geen strijd meer. Ik neem mijn kind wel lekker in bed hoor, ze zijn nog zo klein en als ze bang en verdrietig zijn vind ik het echt zielig. Nu ben ik alleenstaand emt een 2-pers bed dus ik heb ruimte genoeg