na 2,5 jaar weer in de broek poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ellenvz1984, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Ik weet niet wat ik hier mee aan moet.
    Sinds vorige week poept onze oudste weer in haar broek en luier (die heeft ze alleen 's nachts om) en ik weet niet waarom. Ze geeft aan dat ze het nu eng vind en niet alleen wil poepen, maar als ik bij haar blijf lukt het ook niet op de wc :(
    Heeft iemand nog tips?

2. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
  3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Met haar praten en kijken of er iets is gebeurd, of dat ze iets heeft gehoord waardoor ze poepen nu ineens eng vindt?

4. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Ze zegt alleen dat ze het niet meer durft, niet waarom :(.
    Ook lijkt het alsof ze het niet voelt aankomen.
    Ze heeft inmiddels al ruim een week niet meer op de wc gepoept, alleen in haar onderbroek :(

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien een wondje waardoor het pijn doet? Heb je al gekeken of er een scheurtje zit ofzo? Of heeft ze last van obstipatie? Als je niets aanwijsbaars kan vinden, zou ik eens naar de huisarts gaan. Dochter van een goede vriendin plaste ineens de hele dag in haar broek en bleek blaasontsteking te hebben.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Misschien haar om een luier laten vragen als ze moet poepen? Dat advies is voornamelijk voor net zindelijke kindjes die soms poepen op het toilet ook eng vinden. Op die manier merk je in ieder geval of ze het voelt aankomen, dan is het misschien duidelijker of het probleem lichamelijk is of toch psychisch door bijv. een nare ervaring.

7. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Zo aan de buitenkant zijn er geen wondjes te zien en obstipatie is het ook niet. De ontlasting is juist heel erg plakkerig. Ik heb vanavond ook weer een tijd met haar op de wc gezeten nadat ze iets in haar onderbroek had gedaan, maar daarna kwam er niks meer.
    Ik vind het zo sneu voor haar :(

Deel Deze Pagina