Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Sinds vorige week poept onze oudste weer in haar broek en luier (die heeft ze alleen 's nachts om) en ik weet niet waarom. Ze geeft aan dat ze het nu eng vind en niet alleen wil poepen, maar als ik bij haar blijf lukt het ook niet op de wc Heeft iemand nog tips?
Met haar praten en kijken of er iets is gebeurd, of dat ze iets heeft gehoord waardoor ze poepen nu ineens eng vindt?
Ze zegt alleen dat ze het niet meer durft, niet waarom . Ook lijkt het alsof ze het niet voelt aankomen. Ze heeft inmiddels al ruim een week niet meer op de wc gepoept, alleen in haar onderbroek
Misschien een wondje waardoor het pijn doet? Heb je al gekeken of er een scheurtje zit ofzo? Of heeft ze last van obstipatie? Als je niets aanwijsbaars kan vinden, zou ik eens naar de huisarts gaan. Dochter van een goede vriendin plaste ineens de hele dag in haar broek en bleek blaasontsteking te hebben.
Misschien haar om een luier laten vragen als ze moet poepen? Dat advies is voornamelijk voor net zindelijke kindjes die soms poepen op het toilet ook eng vinden. Op die manier merk je in ieder geval of ze het voelt aankomen, dan is het misschien duidelijker of het probleem lichamelijk is of toch psychisch door bijv. een nare ervaring.
Zo aan de buitenkant zijn er geen wondjes te zien en obstipatie is het ook niet. De ontlasting is juist heel erg plakkerig. Ik heb vanavond ook weer een tijd met haar op de wc gezeten nadat ze iets in haar onderbroek had gedaan, maar daarna kwam er niks meer. Ik vind het zo sneu voor haar