verschrikkelijk vroeg wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dani84, May 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Onze oudste van bijna 2 en half jr slaapt prima. Nu is hij alleen de laatste paar weken zooo vroeg wakker en gaat dan uit bed, soms spelen maar meestal boven aan het traphek roepen (slaapt op zolder boven ons) we worden hier wakker van en proberen hem dan terug te leggen, de ene keer lukt dit wel de andere x niet en dan is het huilen of bij ons in bed.. maar als ie tussenons in ligt slaapt niemand meer..

- Het is gewoon heel donker op z`n kamer (verduisteringsgordijnen)
    - Hij gaat pas tegen 20:00 na bed,
    - slaapt tussen de middag nog maar een uur zonder red hij nog niet..

toen de klok verzet werd sliep hij eerst gewoon klokje rond van 20:00 tot 8:00 en nu is het dus steeds eerder vaak voor 6:00

Iemand nog tips of ideeen??
    alvast bedankt

Groetjes Dani

2. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

Sep 12, 2008
    257
    0
    0
    Hoi! Wat vervelend is dat! Herkenbaar, mijn dochtertje (zelfde leeftijd) word de laatste tijd rond 6 uur, kwart over zes wakker. Daarvoor sliep ze door tot half 8, acht uur!! Dus voor ons is het behoorlijk vroeg.

Vandaag een tijdschakelaar gekocht en daar een nachtlampje in gedaan. Morgen ochtend gaat het lampje vanzelf aan. Duidelijk gezecht dat als het lampje uit is, ze moet slapen, en als het lampje aan is mag ze roepen. (En dan halen we haar uit bed.) Ik ben benieuwd of het werkt, misschien een goede tip voor jou? Succes er mee!

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik lees even mee.. hier precies hetzelfde probleem. zoonlief (3) gaat tegen 8 uur naar bed en is vaak voor 6 uur wakker. slaapt niet meer tussen de middag...
    nu laat ik hem met autootjes in z'n bedje spelen en moet hij zachtjes doen en dat doet hij ook.. maar leuk is anders..

4. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

Sep 12, 2008
    257
    0
    0
    Nou, het lampje werkte prima! Om 6.30 uur hoorde ik mn dochtertje voor het eerst, als ze wakker is gaat ze altijd zingen en kletsen.
    Toen ze begon te roepen om een 'vieze-neus-zakdoekje' even naar haar toe geweest en duidelijk gezecht dat ze weer mag roepen als het lampje aan gaat. Beetje gemopper, maar toen het 7.15 uur werd was het even stil en toen begon ze te roepen! De lamp was aangegaan!

Nou hopen dat ze ook wat langer blijft slapen...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hebben een klok opgehangen :)

en nu wijzen we aan op de klok wanneer ze eruit mag...

enige nadeel ontdekte ik vanochtend..
    "Anne, als de wijzer hier staat *wijs op de 6* dan mag je eruit"
    "ja maar mama, daar stond hij NET ook al!"

woops :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

en vandewinter alvast geoefend met "als het donker is mag je er nog niet uit"
    maarja.. dat gaat zomers niet echt op natuurlijk :)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje wordt ook 6 uur wakker en mijn dochter half 7. ik ben al blij dat hij eindelijk sinds vorige week doorslaapt dus heb er vrede mee dat elke dag zo vroeg de begint.

maakt trouwens niet uit hoelaat ze hie rnara bed gaan of dat er wel of niet in de middag geslapen wordt. vorig weekend hadden we een feestje en lagen ze pas half 11 op bed. volgende morgen toch gewoon voor 7 uur wakker.

van de winter hebben we met onze dochter afgesproken dat als het ligt was ze uit bed mocht. dit werkte perfect en inderdaad smorgens keek ze door de gordijntje en kwam pas rond half 8 naar beneden toe. nu is het helaas al 6 uur ligt dus vind het netjes dat ze toch nog even blijft liggen. mijn zoontje sliep toen nog tot een uur of half 8 maar was wel 10x per nacht wakker. als ik moet kiezen dan heb ik het liever zo. houdt er gewoon rekening mee dat ik optijd naar me bed moet

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik heb er een van 6 en in van net 2 jaar. Het maakt hier ook niet uit hoe laat ze naar bed gaan en of de kleinste tussen de middag lang of kort geslapen heeft. Ze worden standaard wakker tussen 6.00 / 6.30 uur. De keren dat het na 7en was zijn op een hand te tellen. Laten we hopen dat het in de toekomst beter wordt, kunnen we misschien weer eens wat uitslapen.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Ik heb manlief er vanmorgen uitgeduwd ;) haha met de jongens kon ik nog ff dommelen.

Tip van t lampje ga ik zeker proberen thanx!
    Fijn dat het werkte ;)

Ben benieuwd! maakt hier ook niet echt uit als hij later na bed gaat is ie ook vroeg wakker! pff..

10. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hier ook standaard tussen 6.15 en 6.30 wakker... ze komt dan naar onze kamer. Standaard laten we haar plassen en leggen haar terug om nog even te dommelen... soms duurt dat dommelen een kwartier en soms een uur. Als ze dan bij ons komt gaat de tv op onze kamer na even kroelen aan... ze mag dan nog half uurtje kijken en dan staan we op. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het zo gaat met kleine kinderen...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#11 Cygnet2, May 14, 2011
    Last edited by a moderator: May 14, 2011
    Begin eens met hem een half uurtje EERDER naar bed te doen. Te vermoeid naar bed zorgt voor een snelle diepe slaap en daarmee 'snel' uitgeslapen.

Mijn zoontje is ruim 2,5 en gaat om 19:00 naar bed. Hij slaapt (bijna altijd) voor 20:00 en we horen hem voor het eerst tussen 6:45 en 7:15. Gelukkig gaat hij niet roepen maar gewoon spelen. Ik kom zelden voor 7:30 mijn bed uit. Heerlijk...

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Hier ook altijd rond 6 uur, ach ja het is niet anders. Dit is nu eenmaal haar ritme.
    In het weekend ga ik er zaterdag vroeg uit en mijn man zondag zodat we toch nog een beetje kunnen uitslapen.
    Maar ik ben er al zo aan gewend dat ik helemaal niet meer uit kan slapen!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zeg: er is helemaal niets aan te doen. Oplossingen als lampjes ed werken zelden, en als ze al wel werken, doen ze dat echt niet voor altijd. Dus je kunt alleen maar hopen dat het over gaat.
    Oh eerder naar bed doen helpt hier ook niet. Later naar bed ook niet.

Mijn oudste wordt ook tussen half 6 en half 7 wakker. Hij heeft ook fases gekend waarin het al 5 uur was. De jongste doet precies hetzelfde: vandaag half 6 wakker, meestal is het 6 uur. Tsja, ik zal ermee moeten leven. ;)

14. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Sluit ik me bij aan...just go with the flow..

15. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben er inmiddels aan gewend dat mn dag zo vroeg begint :)... misschien is het alleen bij mijn zoontje zo hoor, maar ik kan doen wat ik wil.. als hij wakker is dan is hij wakker. Dan valt ie dus ook niet terug in slaap. Heeeeel soms slaapt ie tot half 8 en dat vind ik echt een cadeautje!

En op vrije dagen gaat ie rond 10 uur weer even slapen, vaak ga ik dan ook nog even terug mn bed in!

16. Joyful

Joyful Actief lid

Feb 19, 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Helaas ben ik het met Yukl eens. Volgens mij is er niets aan te doen. Onze dochter is altijd tussen 5.00 en 5.30 wakker. En als ze dan toevallig een keertje wat langer slaapt dan komt ons zoontje wel weer rond die tijd. Ze maken elkaar gewoon wakker.

Wij hebben ook van alles geprobeerd. We hebben zo'n nijntje slaaptrainer, maar daar werd ze gewoon bang van:). Klok kijken kan ze nog niet, en die wil ze ook niet op haar kamer hebben. Soms als ze om 5 uur al wakker is, dan zeggen we dat ze nog even moet slapen. Een kwartiertje is ze dan stil, en dan horen we haar weer roepen. Tja, en zelf slaap je dan ook niet meer, dus er toch maar weer uit.

Overigens maakt het niet uit of het zomer of winter is. Ze heeft ook verduisteringsgordijnen, het is dus altijd donker maar ze heeft gewoon een biologische klok in zich.

Wij hebben het inmiddels geaccepteerd. Heeft wel even geduurd hoor. Maar het is zoals het is. Wijzelf gaan dan 's avonds ook maar wat eerder naar bed. En in het weekend gaan wij ook om en om er vroeg uit.

Share This Page