Hier ook een slechte warm eter. Het enige dat hij echt lekker vindt is doperwtjes en die eet hij dan ook 3x per week. Verder vindt hij vlees (nog) erg lekker. Hij moet aan tafel blijven zitten tot we allemaal klaar zijn. Na het eten een toetje, die eet hij wel. Hij krijgt nu wel kauwvitamines om toch iets binnen te krijgen.
kijk das helemaal ideaal maar sluit me bij yolanthe aan. hier hetzelfde al anderhalf jaar tja je kunt ze niet dwingen
ik had hier al een reactie geplaats en naderhand nog eens wat reacties gelezen. ik heb het volgende ook gedaan wat sommigen hier al deden , ze is gek op vlees/vis nu moet ze eerst een hapje groente/aard/rijst eten en dan krijgt ze 1 stukje vis/vlees. nou hadden we laatst nasi en ik zei dat ze eerst wat nasi moest eten voordat ze een toetje kreeg en HOPPA het ging er allemaal in. zet ik toetje op tafel "nee mama, geen toetje, buikje vol!" hahahaha maar het werkt dus wel!!!! ik ga hier mooi mee door. al zijn het maar twee hapjes
Hier nog 1 van 2,5. Eet al bijna een jaar geen avondeten nu. Tenzij ik iets eet wat hij lekker vind (patat,pannekoeken, geb aard) Ik heb alles al geprobeerd maar voor hem is het gewoon een machtspelletje. En dan zegt het consultatiebureau dat je het gezellig moet houden bij het eten. Makkelijk gezegd. Je wil toch dat je kind iets binnen krijgt. Ik vind het echt frustrerend. En vind het nu TE lang duren en wil gewoon dat hij gaat eten nu. Maar ja hoe doe je dat???
Hier ook een meid van 4 jaar wat zeer slecht haar avond eten op eet. Maar de laatste tijd gaat het ietsjes beter en mijn man en ik hebben iets gevonden (ja je probeert alles ). We schotelen eten op tafel en dan zeggen we op een grappig manier: NIET MIJN ..... (wat het eten ook is) op eten he! Dat is van mij. En dan ineens eet ze wel een paar happen of alles op. En voor de rest nooit gedwongen of wat dan ook. Manlief en ik praten gewoon over leuke dingen of over het werk en praten dus NIET over het eten.
Ik heb hier ook gemerkt dat ik als ik op haar ga zitten letten, dat ze dan juist niet eet, of het op de grond gooit of aan de hond geeft. Als ik gewoon met vriendlief ga zitten praten, zie ik zijdelings dat ze wel wat eet.
hier ook een gezonde peuter die niet wil eten. We houden het gezellig, maar het is soms best frustrerend. Zeker als ze de ene week wel lasagna lust en de week erna er geen hap van neemt...We geven er soms een schepje appelmoes bij en dan eet ze wel (doopt ze haar aardappels in). Overdag eet ze wel haar brood en fruit.
Nou weet je, als ik de pedagogische manier ga volgen dan eet mn dochter de hele dag niks hoor. Ik heb ook zo mijn eigen manier, ook zeker niet volgens het boekje maar dat kan me niet schelen want het belangrijkste voor mij is dat mn dochtertje eet. Als moeder weet je het soms beter dan wie dan ook! Je kent je eigen kind als beste.
Ook hier al ruim een jaar bijna geen avondeten. Het is in de loop van het afgelopen jaar alleen maar minder geworden. Eerst nog wel vlees en pasta, nu niet meer. Ik gaf wel altijd een schaaltje yoghurt/vanille vla, maar ook dit wordt de laatste tijd bijna niet meer gegeten. (zelfs danoontje en andere 'luxe' papjes niet) Bij ons is ook de regel: aan tafel zittten zolang wij eten. Al eet je niets, je zit wel aan tafel.
Lastig probleem hoor, Willen jullie dat je kindje wel een hapje proeft?? De laatste 2 dagen hebben we gezegd dat hij wel een hapje moet proeven voordat hij van tafel mag.. Op een gegeven moment werd het huilen, dan wil hij op schoot. Ik nam hem op schoot en we zouden samen een hapje proeven. Dat deed hij dus wel. En het mooie was hij vond het lekker zei hij, maar wilde toch geen hapje meer. Toch twijfel ik over het moeten proeven.. Ik ben juist heel erg voor het gezellig houden aan tafel en spelletjes etc.. Wat trouwens ook wel kan helpen is samen koken.. Het blijft lastig he.
wat leuk om te lezen hoe iedereen het hier doet. mijn dochtertje eet ook steed minder. ze is 15 maand, toetje,brood, avond eten, koekjes.(tja ze moet toch wat binnenkrijgen) niks wil ze fatsoenlijk eten. ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld even teletubbies erbij opzet dat ze dan wat makkelijker/ongemerkt eet, maar wil eigenlijk niet dat ze voor de tv leert eten. het enigste wat er makkelijk in gaat is pap, maaar te veel melk is ook weer niet goed...vind het erg moeilijk hoor. oja, zelfs patatjes wil ze niet eten...hoop dat dit echt een fase is.
Wij hebben trouwens ook een keer de ´harde aanpak´ uitgeprobeerd, hebben haar toen maar na anderhalf uur van tafel gehaald...(ze was leuk aan het zingen hoor ) Hebben haar ooit (onder lichte druk) een sperzieboon laten proeven, maar bij het naar bed gaan bleek dat ze em nog steeds in haar mond had...hier dus geen resultaat. De arts van het consultatiebureau raadde aan vaker s´middags warm eten aan te bieden, zoals een maaltijdsoep ofzo. Tsja...of dat haalbaar is....??
Herkenbaar Mijn dochtertje eet 's avonds ook slecht, de ene keer beter als de andere keer.Het enigste wat ze best goed eet is aardappelen,vlees en groente maar laten wij nou juist ook van pasta en rijstgerechten houden Ik heb altijd gezegd er geen strijd van te willen maken en doe dat dan ook niet al heb ik het liefste dat ze wel iets binnen krijgt natuurlijk. Hier scheppen we ook een kleine hoeveelheid op omdat ze toch niet veel eet maar heb ook weleens gehoord dat een bord met een flinke hoeveelheid ook niet echt werkt als ze toch al slecht eten. Wat hier wel goed werkt is om te zeggen: "nog 2 hapjes eten dan gaan we daarna toetje eten" Bami lust ze echt niet, ik denk dat het de slierten zijn haha, grote mie of fijne mie het maakt niet uit. Dan eet ze meestal wat kip wat erin zit op of stukjes ei. Ik ga in ieder geval niet apart koken en iets wat ze niet lust blijf ik wel gewoon geven zoals bami dus Ze mag hier ook zeker niet van tafel tijdens het eten, pas als we klaar zijn met eten. Denk dat het vast wel over zal gaan en ze ziet er sowieso goed uit dus maak me niet druk
HIer ook een drama met eten, en dat al vanaf 8 maanden oud! Hij heeft 2 maanden lang alles gegeten, het kon niet gek genoeg. Toen hij op dieet werd gezet ivm koemelkallergie, kapte hij er gewoon mee! Hij at soms nog wel eens pasta, dus daar kon ik heel veel in verstoppen, maar dat was het ook wel. Maar ja eet jij maar een paar maaden alleen maar pasta komt je neus uit natuurlijk, dus daar stopte hij ook mee! Al maanden, jaren nu eigelijk geven we dit aan bij het CB, zkh, ha, het is een fase, het is een fase bla bla!! Tot we de laatste x bij de cb was, en Quinn zijn extreem gedrag liet zien, waar ze erg van schrokken, en ze eindelijk eens wilde luisteren naar ons. We krijgen hulp, omtrent zijn gedrag en zijn eet gedrag. Morgen hebben we de intake, dus ben heeeel benieuwd. Dus ja heb helaas geen tips, snap wel jullie gevoel heel goed
Nou wij hebben gisteren en vandaag ook de "harde aanpak" geprobeerd. Maar geen succes. Ja een mamma en pappa met een rotgevoel. Het is hier gewoon een machtspelletje. Hij zegt zelf ik kan niet eten. Maar overdag eet hij super. En ook het lekkers gaat er allemaal in. En waar hij iedere avond om vraagt is een boterham en een toetje. Maar als ik die geef is het einde zoek. Ik wil zo graag dat hij gaat eten ik vind het echt frustrerend. En ik voel me als moeder echt falen als hij zonder eten naar bed gaat. En het gekke is dat hij snachts gewoon doorslaapt. Ik lees hier vaak dat de kindjes de ene keer wel eten en de andere keer niet. Die van ons eet niet. En meld dit ook bij voorbaat al. Zijn er nog meer die niets eten. (behalve patat,pannenkoeken e.d.)??
Ikke 1981 ben benieuwd wat er gezegt is bij de intake. Misschien hebben wij ook nog iets aan de tips. Dus als je iedeeen krijgt dan hoor ik het graag.
Als ik tips krijg dan laat ik het zeker hier even weten. Ik ben ook erg benieuwd. Denk dat het tijd kost, ach die paar maanden erbij kunnen er ook wel bij, op die jaren dat we nu bezig zijn
ja dat zou je wel zeggen. ik heb haar vanmiddag alleen een flesje roosvisee gedaan zonder lekkers of wat dan ook, want ook vanmiddag was het na drie happen brood afgelopen. heb wel gedwongen een beetje om nog een hap te doen, die ze al kokhalsend weer uitspuugde. vond dat dan ook wel weer zielig. maar goed, de hele middag verder niks gehad....avond eten...iets meer gegeten, maar ook geen toetje ofzo...bij het naar bed gaan maar weer extra pap gemaakt...dat gaat er dan als....pap....in. Ik hoop stiekem dat dit gedrag van het weer komt.