mijn zus heeft een zoontje van 3 en die werkt met stickertjes. elke keer als hij zoveel heeft gegeten als mama zegt...mag hij een sticker uitzoeken, die plakt ze dan in een schriftje en schrijft er een complimentje bij (niet dat hij kan lezen ofzo, maar gaat om het idee) en als hij zijn bordje leeggegeten heeft mag hij twee stickers uitzoeken. en je gelooft het niet, maar het helpt echt super bij hem!! dus misschien een tip hier voor iemand. helaas werkt het nog neit bij mijn dochtertje, die is nog wat te klein. en nog zoiets deed een zus van een vriendin van mij. die kocht een pot met knikkers en elke keer als het bordje leeg was. of het kindje had genoeg gegeten mocht haar kindje een knikker in de pot doen. en als alle knikkers in de pot zaten gingen ze samen een cadeautje kopen. werkte ook heel goed.
Quinn is helaas niet gevoelig met het eten voor iets, stikkers, boos worden, negeren, niks geven, iets beloven, ect ect. Hij trapt nergens in, best slim als je het positief wil blijven bekijken
Helaas geen tips, zal voorlopig van mij kant ook niet komen, Quinn word eerst helemaal geobserveerd ook vanwege zijn andere gedragingen (juiste woord?)
Hier een meisje wat al zo'n 2,5 jaar amper avondeten eet.. Helemaal in het begin at ze alles, tot een jaar. Sinds dien is het steeds slechter geworden. Al gaat het de ene week beter als de andere. Eet ze de ene week best wat aardappeltjes en proeft ze ook bijv bietjes of doperwten. De volgende week zit ze dan al voor dat ze een hapje in haar mond heeft te kokhalzen. Wat mij het meest frustreerd is dat ze de ene week wel macaroni oid lust en de volgende keer is het kokhalzen. Ze groeit goed, is nooit ziek dus maak me er niet te druk om, zonde van de energie. Esmee mag s'avonds na het eten kiezen, of fruit of een toetje ( yoghurt) ze kiest meestal fruit ( schaaltje met ananas, meloen, banaan, appel oid) Ze moet aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn, negatief gedrag negeren en positief belonen. Oja, ze moet een hapje proeven.
hier al vanaf het begin een moeilijke eter, en dan niet alleen warm, maar ook brood, snoepjes en koekjes. aan het begion dacht ik, je krijgt vanzelf echt honger, maar nee, geen honger. hij kan gerust een dag zonder, en proefd ook niet eens. Nu proberen we altijd eerst een hapje erin te rkijgen dat hij kan proeven. soms moet ik dit echt wel een handje helpen, en werkt hij echt tegen. soms begint hij dan te eten, een paar hapjes, maar vaak ook niet, en dan laten we hem. hij vraagt ook niet om iets anders en je merkt er niets aan, is nooit ziek, ziet er gezond, maar licht, uit en is lekker actief. zolang hij het goed doet, probeer ik me er niet te druk om te maken, en doe ik vooral mijn best om fruit binnen te krijgen...
Mijn zoon lust maar 1 soort groente, en daarbij eet hij dan rijst of bami, en kip. O ja, komkommer lust hij ook, en friet. Maar dat laatste eet ik natuurlijk niet heel vaak. Hij leeft nu al maanden op iedere avond dezelfde hap, en soms gooien we er eens wat anders tussendoor om te kijken of hij dat al lust, maar nee hoor, dat wordt dan resoluut uitgespuugd. Ik ben al verschrikkelijk blij dat hij dat ene prakje in ieder geval wel lust, en dat het weer gezellig is aan tafel. Want hiervoor hebben we ruim een jaar een kind gehad dat gewoon helemaal niks at bij het avondeten, met alle drama's van dien. Pfff wat was dat frustrerend zeg. Dus ik tel mijn zegeningen. Andere dingen eet hij eigenlijk nu ook weer prima. Hij eet iedere dag pap, brood, yoghurt en heel veel vers fruit. Ik maak me niet meer druk!