Koude slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo allemaal ik zit met het volgende. De slaapkamer van onze meid is best koud en daalt soms wel naar 16 graden als ik uit moet gaan van wat de babyphone laat zien.
    Ik kleed haar lekker warm aan en een warm dekentje.Toch heb ik het idee dat ze het af en toe koud heeft.
    We hebben nu nog een kleine verwarming, maar ik begrijp dat onding niet helemaal. Slaat soms uit terwijl het best nog aan de koude kant is. Dan gaat ie weer aan uit het niets. Doordat aan en uit gedoe schrikt ze wakker en slaap is dan ver te zoeken want ze is bang.

Nou vroeg ik me af of sommige van jullie tips hebben? Welke verwarming kan ik kopen, die aan blijft of niet zo een herrie maakt. Heb de verwarming net uit haar kamen moeten halen en is ze toen eindelijk in slaap gevallen. Daarvoor was het een drama, maar het zal een koele kamer worden vannacht dat weet ik wel...

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik
    Vind 16 graden dus echt helemaal niet koud eigenlijk... is echt een hele normale temperatuur voor een slaapkamer

Maar goed je hebt de verwarming weggehaald? Heb je dan een mobiele verwarming ofzo?

Ze is 3 zie ik? (Gefeliciteerd!)
    Ik
    Zou gewoon een 2 seizoenen dekbed halen, lekker warme pyjama’s, hoeslakens van badstof en dekbedovertrek van flanel.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het dan nog koud kan hebben ;)

Evanesco vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met dit weer is 16 graden hier ook heel normaal. Oudste ligt in pyjama onder 4 seizoenen dekbed, dus 2 lagen op elkaar. Heeft pyjama en sokken aan en heeft het heerlijk warm. Toen hij nog niet altijd even goed onder z'n dekbed bleef liggen deed ik m een flanellen pyjama aan en dikke sokken en als ik dan s nachts naar de wc moest of eruit voor de jongste dekte ik m nog een keer opnieuw, maar hij heeft nooit geklaagd over kou.
    Dus zolang je dochter niet wakker wordt van de kou zou ik het gewoon zo laten. Verwarming aan op de slaapkamer is niet zo goed voor de ventilatie. Ik doe dat hooguit als t echt vriest buiten en dan gaat ie s middags aan en voor ze naar bed gaan weer uit.

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Eens met @Biny. En eventueel bedje voorverwarmen met een kruik kun je ook nog doen. Hier is het juist altijd stoeien om de slaapkamer niet te warm te laten worden, ben met 16-18graden juist heel blij.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier geeft de babyfoon 5 gr warmer aan dan het is, wel iets om ff te controleren.
    Babyfoon zegt hier 17 graden, de badthermometer zegt 12gr.

Mijn zoontje is al 15mnd maar werd ook in de nacht wakker vd kou. Nu extra ingepakt en slaapt heerlijk.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    16-18 graden is een hele mooie temperatuur. Warmer moet eigenlijk ook niet met slapen. Als het toch nodig is om de kamer te verwarmen doe dat dan voor het slapen.
    Mijn zoontje ligt nu te snurken op een kamer van 15 graden. Hij heeft een romper (mouwloze), truitje, pyjamabroek en een warme slaapzak aan.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor alle reacties. Ik zal vanaf morgen de kamer wat warmer maken dmv een kruik in haar bedje of toch die mobiele verwarming. Want dat bedoelde ik eigenlijk! Die heb ik dus weg moeten halen vanwege die herrie. Ze zei net voor het slapen nog, dat de verwarming echt niet in haar kamer moet staan. Dus voor de komende nacht even niets en morgen vooraf verwarmen. Denk dat de 16 graden op de babyphone wel wat afwijkt dan de daadwerkelijke temp inderdaad. Want als je snachts die kamer inloopt is het echt koud...
    Heb dan wel niet het idee dat ze perse door de kou wakker word, 9 van de 10 keer slaapt ze wel gewoon onder de deken. Ze slaapt met een shirtje korte mouwen onder en pyjama setje met sokjes.
    Dekbed gewoon een van de Lidl. Flanellen beddengoed wil ik gaan kopen!

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Ik zou geen korte mouwen aan doen. Op de kamer van onze knul is het in de winter koud en in de zomer heet.

Nu slaapt hij met lange mouwen en hemd, geen broek onder het herfstdeel van de IKEA (liocell) ik heb zijn baby dekentje aan de zijkant ingestopt. Wanneer het snachts heel koud voelt sla ik die over hem heen wanneer ik naar het toilet moet.doe ik dat eerder heeft hij het te warm.

Wanneer ze het echt te koud heeft flanel.
    Ik zou geen mobiele verwarming aanzetten. Wij verwarmde in het begin ook de verwarming voor maar dat ding deed raar en waren we bang voor brand.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    16 graden is echt niet koud. Zou zeker niet bijverwarmen. 15-16 graden is een prima temperatuur.
    Hier is het 10-12 graden. Even kort een kacheltje aan en extra dikke slaapzak..

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Net als iemand anders hier zei, voorverwarmen zou ik ook niet doen, is echt onnodig.
    Hier is het 14 graden ongeveer( en word straks als het gaat vriezen nog 3 raden kouder) en zoontje ligt gewoon onder een 4 seizoenen dekbed en een pyjama en heeft het warm genoeg.

Ik zou dus gewoon investeren in een goed 4 seizoenen dekbed, lekkere warme pyjama’s en warm beddengoed.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.986
    113
    Lekker warm donzen dekbed en een fijne pyjama en dan is het niet snel te koud hoor. Hier nooit een verwarming aan in de nacht en de jongens slapen zelfs zonder pyjama.

Deel Deze Pagina