peuter eet nog steeds geen brood

Discussie in 'Voeding' gestart door tulip, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is het verschil tussen een jong en een wat ouder kind?
    En ik geloof helemaal niet dat Tulip's dochter de boel verstiert om aandacht te krijgen.
    Wel denk ik dat dochterlief voor nu wel even zelf heeft heeft bepaald dat ze geen brood lust. En het mooie aan kinderen is, dat ze het over 3 weken of 3 maanden of 3 jaar iets wat ze niet lekker vinden opeens heerlijk vinden!
    Ik ga mijn kind echt nooit dwingen (=moeten) iets te eten waar hij geen zin in heeft. Maar dat is mijn mening hoor!

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben in "kamp Zogelukkig" :) wat dit betreft: waarom deze strijd voeren terwijl het blijkbaar geen zier helpt? Ze eet er geen hap brood meer mee.
    Nou snap ik trouwens wel iets van principes en daaraan vast willen houden (ahem, ik ben dus van de anti-suikermaffia ;)) maar als het echt niet werkt en ze zou bijvoorbeeld wel een hele kom muesli met yoghurt eten tegenover 2 hapjes brood, dan zou ik het wel weten....

3. fafje

fafje Niet meer actief

nee idd als je kind het ehct niet wilt...moet je niet gaan dwingen...dat werkt toch alleen maar averechts...mee eens hoor...

maar volgens mij eet ts dochter wel..en zegt ook dat ze wilt..alleen maar 1 of 2 happen..tja..het lijtk mij wel lastig, en kan me de frustratie ook wel voorstellen hoor..

Hoe zit het trouwens als je gewoon alleen een kwart boterham neerlegt....dus wat ze theoretisch sowieso op eet...vraagtz e dan om meer?

of dat je maar 3 kleine stukjes neerlegt...om het zegmaar uit te lokken...of om te kijken of ze dat mss fijner vindt eten...Mss ziet ze zo op tegen zo'm "grote"boterham

Deel Deze Pagina