gymkleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jenala, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter gaat na de kerstvakantie naar groep 1.
    Dan krijgt ze ook gymles. Wat hebben jullie kindjes voor gymkleren?
    Zo'n gympakje, of broekje en tshirt?

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Sportpakje (kortebroek en tshirt) En een paar goede gymschoenen (niet van die platte gare dingen)

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sommige scholen gymmen in hemd en onderbroek en gymschoenen, soms zelfs op blote voeten. Je kan het dus beter ff navragen aan de juf.

4. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in groep 1 en 2 inderdaad gewoon gymmen in hemd en onderbroek en wel gymschoenen en vanaf groep 3 in gymkleren: korte broek en shirtje, dus inderdaad even navragen, want anders heb je voor niks kleren aangeschaft.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier in korte broek, t shirt en gymschoenen of zaalschoenen

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Bij ons in ondergoed en gymschoenen. Geen aparte kleding dus.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

hier alleen gymschoenen moeten aanschaffen
    ze gymmen in hemd en ondergoed

8. tuc

tuc Niet meer actief

hier gymen ze in hun kleren, hoefde alleen gymschoentjes te kopen

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hier kleden ze om.

Voor E. Heb ik een shirttje en broekje. En indd goede gym schoenen

10. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Dochter heeft gymschoenen en een sportbroekje. Shirt aan en uit trekken ging nog niet zo gemakkelijk, dus heeft ze (nog steeds) op de gymnastiekdag een shirt aan met een vest er over. Hoeft ze alleen haar vest maar uit te doen en broek aan te trekken.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alleen gymschoenen.

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    De juf zei wel dat ze gymkleren moet hebben, maar ik ben vergeten te vragen wat ze aan moet.
    Ze hebben 's morgens gym, zodat de ouders kunnen helpen met omkleden.
    Tshirt met vest is een goed idee, want hier gaat shirt aan en uit ook nog niet makkelijk.

Wat voor gymschoenen hebben jullie? Gewoon van die simpele bij van haren ofzo?

13. Storm

Storm Niet meer actief

Een korte broek en t-shirt (sportsetje) met gympies.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kleuters gymmen hier in onderbroek en hemd, als ze geen hemd aan hebben mogen ze hun t-shirt aanhouden.
    Eva zit in groep 3 en dan moeten ze wel gymkleding meenemen, maar Eva pakt dan altijd een legging en een t-shirt, dus geen aparte kleding.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier gewoon een kort broekje en shirtje met korte mouwen. Schoenen met elastiek van de scapino. Ze gymmen hier elke dag dus shirt aan en uit doen was ze snel aan gewend (ze kon het destijds wel maar met moeite nu heel vlot)

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

huh? moet je wel die ochtend vrij zijn. Als ze bij ons meteenhalf 9 zouden gaan gymmen, dan zou die les tot ca half 10 duren (incl omkleden schat ik dan zo). Zou ik dus pas 10 uur de trein richting werk kunnen pakken. Maar ik neem aan dat er dan een klein groepje hulpmoeders voor alle kinderen is dan?

anyway.. bietje off topic.

Bij ons gymmen de kleuters gewoon in hun kleren. Alleen warme truien gaan uit.

Vanaf groep 3 gaan ze naar de grote gymzaal, waar wel omgekleed wordt. Onze zoon zit in de 2/3 combi (en mag dus ook mee naar de grote zaal). Hij zit ook op voetbal en ik geef hem dus zijn voetbalbroekje en shirt mee. En gewone gymschoenen. die koop ik bij Scapino of bristol of een van de andere goedkopere zaken. Schoentjes zitten goed. Slijt wel sneller dan een duur merk, maar voor die tijd zijn ze er toch uit gegroeid.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier gymmen de kleuters in hun ondergoed, dus alleen gymschoenen nodig. Vanaf groep 3 gymmen ze in een grote sportzaal en moet je wel een t-shirtje en korte broek aan met gymschoenen.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier kleden ze zich om, ze gymmen 2x per week en bij slecht weer vaker. Dochter heeft een t shirt en een legging, ze vond dat zelf prima zei ze. Ik weet niet wat de rest aan heeft, geen 'zwempak' (=gympakje) zei ze toen ik doorvroeg.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Nee, dit geld alleen voor het omkleden voor de les. Dus als ze gebracht worden. Na de gymles kleden ze zichzelf om.

20. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bedankt voor de reacties. Ik ga binnenkort wel even bij de bristol ofzo kijken voor schoentjes. En even kijken voor een shirt en broekje, want volgens mij past ze geen shirts meer van afgelopen zomer.

Deel Deze Pagina