Hee meiden Ik ga in oktober bevallen van ons tweede wonder. Nu vraag ik me af: ivm veiligheid van de baby: Hebben jullie de deurklink van de babykamer omhoog gedaan of een andere maatregel genomen zodat jullie peuter of dreumes niet bij het bedje van de baby kan komen, of is dat niet nodig? Baby ligt in wieg/ledikant, peuter ZOU iets op hoofdje van baby kunnen gooien oid...?? Groetjes van mij
Wonen jullie gelijkvloers? Als de babykamer boven is, is dat toch niet nodig, of gaat je peuter zelf zonder toezicht naar boven en beneden? Hier kan onze peuter nog niet bij de deurklinken maar ze is ook nooit alleen in de slaapkamers, dus dat is uberhaupt niet nodig.
Je zou dat kunnen doen. Is niet veel werk en dan weet je zeker dat er niks gebeurt. Deuren kunnen dan toch nog gewoon open, alleen is het gewoon extra veilig. Mijn kraamhulp vertelde destijds dat zij nooit één traphekje in huis gehad had. Zij hadden alle deurklinken omhoog staan waar dat nodig was en leerden hun kindjes op een veilige manier van de trap gaan en omhoog gaan. (zou ik zelf nooit doen want ik vind beter één traphek te veel, dan één keer een ongeluk, maar goed). Wij willen het tzt ook met de voordeur gaan doen.
Van welke deuren zou jij het wel en welke niet doen? Ik dacht: wel babykamer, rest niet omdat ik vind dat ze zelf haar kamertje wel uit moet kunnen (ze kan bij de deurklink en kan hem ook openen) en onze slaapkamer moet ze ook kunnen bereiken als er wat is vind ik, dacht dus zelf alleen de deurklink van babykamer. We hebben wel traphekjes trouwens.
Dan zou ik idd de babykamer aan de buitenkant wel doen. Als jij het verder belangrijk vind dat ze wel bij jullie op de kamer kan komen, dan zou ik die gewoon zo laten. Wel zou ik denk ik van jongs af aan je dochter/zoontje leren dat zij/hij niet zomaar naar de baby mag. Dan is de klink omhoog misschien maar even nodig. En dan kan deze daarna gewoon weer naar beneden.
Ik zou 'm gewoon omhoog doen; voor jezelf maakt dat weinig uit, je went er zo aan, maar het geeft wel net dat beetje extra zekerheid dat je peuter niet zomaar de babykamer in kan.
doen wij misschien ook wel die deurklink omdraaien. ligt er een beetje aan hoe ons ventje reageert op de babies
Wij hebben hem ook omhoog (al sinds mijn oudste zoontje geboren is). Niet zozeer omdat ze iets engs doen bij de baby maar meer ook omdat ze de baby lastig willen vallen (even kijken mama! even aaien mama!) wanneer hij slaapt, is weleens irritant.
Wij hebben de deurklinken niet omhoog, want dat krijgt hij open. We hebben hebben niks gedaan. Mijn oudste is één keer 's nachts naar zijn broertje gegaan. Hij huilde op zijn kamer, want hij had een nachtmerrie gehad dat het niet goed ging met zijn broertje, hij wilde even kijken of het wél goed met hem ging. De jongste is niet eens wakker geworden. Verder is hij niet op zijn kamer geweest. Ja als ik er bij ben. We zijn heel duidelijk geweest dat hij er niet mag komen, daar luistert hij dan naar. Misschien gewoon even kijken hoe ze reageert op haar broertje/zusje?
Wij gaan ook iets doen met de deur zodra de kleine geboren is, weet alleen nog niet wat. Ook al komt Tycho niet alleen boven en slaapt hij nog in een ledikant... Ook al ben ik boven, hij is zo in de kamer van de baby. Ik wil het indd niet riskeren dat hij iets in het bedje van de kleine gooit. x