peuter en baby ik moe, man wil meer intimiteit

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sundance11, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    TS schrijft dat het al een paar weken niet lekker loopt. Dat kan enorm veel van een mens vragen. Fijn dat bij jou alles zo soepel is gegaan, maar dat is natuurlijk geen norm om de situatie van een ander aan af te kunnen meten.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee precies. Na 11 weken had ik zeker nog last van mn onderkant en hechtingen (wel vlotte bevallingen verder) en was ik nog erg moe. Bovendien was ik bang voor alles down under geworden (begint iets te beteren) maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen. Dan nog kan punt 1 al genoeg reden geven. ook BV werkt niet echt mee in mijn ogen.

Bovendien, als TS het niet kan/wil zal ze daar zeker haar redenen voor hebben en hoort haar man haar te steunen, toch?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ga nog 1x proberen te typen, want ik krijg geen verhaal verstuurd, wel korte berichten lijkt het.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind 11 weken echt wel een tijd, een seizoen, bijna een kwartaal. Hier sliepen alle kinderen na 11 weken best al redelijk door, niet altijd, maar meestal wel.

Ik kan me niet indenken dan je 11 weken vrijwillig geen gemeenschap hebt met je man. Tenzij om medische redenen, dan is het wat anders, maar vrijwillig, nee. Terwijl wij toch echt maar "gemiddeld" zitten dus echt niet overdreven.

Ik kan me dus de reactie van de man van ts best indenken.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou ja vrijwillig klinkt wel erg vrij natuurlijk. En hier slaapt de jongste net door en de oudste bij 1 jaar. Dat kan ook en dan blijf je moe.

Hoezo gemiddeld, zijn daar pollen voor ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gemiddeld is 2, nog wat...die 2x is afgemaakt en die nog wat zullen de kinderen wel gestoord hebben of moeders in slaap is gevallen van vermoeidheid :p;)

Nee, ik snap best dat je niet altijd zin hebt en dat je wel eens moe bent, heb ik zelf ook wel (zie bovenstaande hahaha) maar ik kan me gewoon niks bij 11 weken (of zoals ik al las 1,5 en 2 jaar :$:$) voorstellen, echt niet. De enige keer dat wij 5 mnd niets deden was tijdens de zwangerschap van dochter, opgelegd door de gyn, maar dan weet je ook waarvoor je het doet. Wij vonden het beiden echt verschrikkelijk trouwens :)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik wordt misselijk van moeheid haha dat kan ook nog. Werkt voor geen meter. En ML doet niks zomaar, respect voor elkaar. Maar goed, van te voren zou ik ook niet gedacht hebben 10 mnd niks en daarna weinig. Minder doen doet de behoefte natuurlijk wel afnemen he.

Wat betekend die 2 dan?

8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zin krijgen is ook zin maken!
    Plan een fijn avondje is en ga lekker vroeg naar bed...
    een man mag niks forser en geklaag hou ik ook niet van, maar zelf een beetje 'meewerken' mag ook wel. ..
    Pfff 3 maanden vind ik echt heel lang (laat staan langer!!)

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kun je je dit topic voorstellen andersom? ?

Mijn man wil niks want ik heb net een baby gehad...
    pfoe dan was het hier te kort daar te breed geweest

10. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet dat ik het niet begrijp!! Laat ik dat even voorop stellen... man hoe vaak ik wel niet te moe ben om me überhaupt om te draaien in bed laat staan bedacrobatiek beoefenen...
    maar het is te makkelijk om te wachten tot het komt..

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Elk is anders.

En ja wij respecteren elkaar niet alleen hij mij.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vloeide je niet meer dan? Bij de eerste heb ik ruim zes weken gevloeid en bij de tweede drie weken, vond ik al snel.

En met 11 weken al redelijk doorslapen? Jaloerssssss!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

#33 mamabri, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2015
    Hier sliep de jongste eigenlijk in de kraamweek al redelijk door: van 0.00uur tot half 6 ongeveer. Mijn dochter werd steevast iedere 3 uur wakken, konden we echt de klok, op 5 min na, op gelijk zetten. al had zij slaapproblemen vanaf 9 mnd tot haar 3e....echt tot 's avond laat en ;s nachts wakker zijn. Het is dus niet allemaal zo soepel gegaan, zij lag met 8 dagen oud al weer in het ziekenhuis ivm niet kunnen drinken en slap worden etc.
    Ook de oudste sliep met een week of 6 wel door, maar die had een reflux, dus het is echt niet dat het allemaal van een leien dakje ging of zo. Bovendien is hij autistisch en ADHD dus van vermoeid worden met kinderen weet ik alles wel ;) toch is het voor mij nooit een reden geweest om dan maar geen gemeenschap meer te hebben ;)

en ik ben 4x bevallen, maar onze 4e is tijdens de zwangerschap overleden (voor het geval iemand het zich af vroeg)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

en ja, ik vloeide wel,, maar de hechtingen waren er uit en het jeukte heel erg, dus het was juist een opluchting :)
    wel met condoom ivm evt infecties natuurlijk.

Gekke is, dat ik er tijdens de menstruatie niet aan moet denken ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

sorry voor de losse berichten, maar ik kan blijkbaar alleen maar korte berichten plaatsen, heel raar.

16. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Beetje later reactie van mij.
    Het is nou ook weer niet zo dat we de afgelopen helemaal niks hebben gedaan. Ik had gelukkig geen schade opgelopen van de bevalling. Dus daar ligt het niet aan.
    Ik moet door de lange dagen echt zin maken. En dat lukt niet altijd even goed.
    Wat iemand ook schreef dat je daarna weer meer energie hebt en je weer meer als man en é voelt dat klopt wel.
    Maar het was die dag zo emotioneel. Naar zh geweest met baby. Ander ritme beginnen. Ik ben dab heel erg gefocust op de baby en of dat allemaal wel goed gaat
    Dus dan staat mijn hoofd echt niet naar ...
    .

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en dat is ook logisch en als jij een keer echt geen zin heb is het natuurlijk prima!

je kan zeker tegen hem zeggen, schat het word voor mij ook gewoon makkelijker als je me helpt en me gewoon ook aanhaalt zonder iets gelijk te willen. gewoon samen tegen elkaar aanliggen op de bank en gewoon even lief zijn voor elkaar onder dat er altijd gemeenschap achteraan komt. vaak ben je zo bezig met de nieuwe baby dat simpelweg even een knuffel of gewoon in elkaar verstrengeld liggen even ontspanning geeft en daardoor krijg je ook meer in.

Deel Deze Pagina