9 md en slaapt zo slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Soumayyaah, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Mijn zoontje is nu 9 maanden en slapen is echt drama! Ik dacht dat ik moe was in de eerste paar weken na de geboorte, maar hij slaapt nu nog onrustiger dan toen! Het zal vast wel een keertje beter worden maar het begint me echt op te breken, en heb nu al zoveel consessies gedaan om toch maar aan een beetje slaap te komen..

Tot 2 Md geleden ging het naar bed brengen prima. Ik voedde hem (bv) en legde hem wakker /slaperig in bed. Soms protesteerde ie een beetje maar uiteindelijk viel ie zelf in slaap. Hij deed overdag echt korte slaapjes, meestal 4 keer 45 min max en werd dan moe wakker. Zo was het de hele dag een beetje aanmodderen met een baby die alsmaar aan het piepen was omdat ie moe was. Nu gaat het slapen overdag soms wel beter, soms slaapt ie iig 1 slaapje 2/2,5 uur, (moet er soms dan wel even naartoe voor speentje) Maar alweer een vrolijker mannetje! Snachts kwam ie om de 2 a 3 uur.

Maar sinds het aanbreken van de verlatingsangst fase is het slapen een crime! Ik kan m pas wegleggen als ie slaapt en anders raakt ie helemaal overstuur.. vaak wordt ie wakker als ik m in z'n bedje leg en kan dan weer opnieuw beginnen.. of ik moet naast m gaan liggen, als ie in m'n armen niet in slaap valt. Hij wordt vaak krijsend wakker. En is pas stil odra ik m vast heb. Ook snachts dus. Heb het gevoel dat ie wel 100 x wakker wordt Maar hou het niet meer bij, kijk nieteens meer oo de klok want ben zo moe.. Uiteindelijk ben ik m maar tussen ons in gaan leggen snachts (hou daar helemaal niet van, slaap zelf dan niet goed) omdat ik gewoon zooo moe was. Hij sliep wel wat beter, maar ik niet. Hij beweegt zoveel en wil ons constant voelen. Dus of hij draait naar mij of hij draait naar m'n man en gaat dan half slapend aan ons zitten friemelen totdat ie weer in slaapt valt. En veel draaien. Of jammeren in z'n slaap. Ik heb m wel eens laten huilen maar hij raakt dan helemaal overstuur. Gaat helemaal wild door z'n bedje liggen draaien totdat ie in een positie ligt waarin ik m dan wel moet 'bevrijden'. En Savonds rond 8 u wanneer ie naar bed gaat standaard elk half uur schreeuwen, en er dus weer naartoe.. pfff ben zo moe en weet ff niet wat ik moet doen. Wil het graag doorbreken maar vraag me ook af of dit nu wel een juist moment is ivm die verlatingsangst.. (kan niet eens even naar de keuken of wc lopen of het is al schreeuwen)

Het is btw geen honger snachts want als ik m borst aanbied wil ie 9 vd 10 x niet eens..

Iemand nog tips?

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou de nachten in ieder geval om de beurt gaan doen zodat of jij of je man en gebroken nacht heeft. Niet beide. En dan volhouden... grote kans dat hij nu die blijft mopperen tot hij bij je in bed ligt omdat het eerder heeft gewerkt.
    En anders misschien een tijd het bedje bij jullie op de kamer, maar dan moet hij uiteindelijk toch weer een keer wennen aan zijn eigen kamer.

Succes!

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen om zijn bedje op jullie kamer te zetten. Als je het dan naast jou zet, dan kan je snachts een hand op zijn buik/rug leggen, of zijn handje vasthouden. Dat hielp bij mijn dochter toen wel.

Deel Deze Pagina