Peuter en baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nova1986, 10 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    227
    84
    28
    Vrouw
    Hallo,

    2 weken geleden ben ik bevallen van ons tweede kindje.
    Wij hebben een lief meisje van 2 rondlopen, maar merk dat ik het heel lastig vind om de aandacht tussen haar en de baby te verdelen.
    Naast elke ochtend een driftbui (ik kan haar nu niet meer altijd dragen/optillen en dat vind ze lastig), heb ik het idee dat ze zich ook gewoon verveeld nu. Het is een pienter meisje en voor dat ik bevallen was gingen we er er elke dag wel even op uit. Dit gaat nu minder makkelijk en zeker met deze hitte moeten we gewoon binnen blijven. Ze kijkt soms iets meer Nijntje en probeer iets meer boekjes met haar te lezen (makkelijk te combineren met baby aan de fles). De baby draag ik sinds een paar dagen dus heb mijn handen wel vrij, maar ben toch minder flexibel (letterlijk) dan als hij in zijn bedje zou liggen (wat hij niet wilt overigens ;))

    Ze is vandaag een dagje naar opa & oma zodat ze even lekker kan spelen en volledige aandacht krijgt. En als papa s'avonds thuis komt neemt hij haar meestal mee naar de speeltuin

    Iemand tips/ervaringen om te delen hoe hier mee om te gaan?
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Op de grond zitten en spelen.

    Doktertje en restaurantje waren hier voltreffers.
     
    Beausecret en Nova1986 vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier hebben we vakantie opvang (bso) dan kan ze met leeftijdsgenootjes en wat oudere kinderen leuke dingen doen. Had M. anders gelopen hadden we vakantie kdv aangehouden.

    Hier is t 5 en 8mnd ook dan is t wat lastig maar dat leg je makkelijker uit of je geeft ze een klusje om te helpen.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Ja lastig de eerste tijd.
    Ik vond het eerste jaar echt aan poten. Tussen de oudste 2 zit nog geen 1.5 jaar. Ik probeerde toch veel naar buiten te gaan. Schaduwplekjes opzoeken, rondje lopen zeker in de ochtend en eventueel einde middag? Was hier ook altijd wel een succes. Wat ze hier ook erg leuk vond en vinden ze nog steeds leuk.
    Heel simpel picknicken in de tuin. Of boterham mee naar de speeltuin. Vinden ze hier nog steeds leuk, en heb je gelijk een uitje!
     
    Neuzeke en Nova1986 vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Deels accepteren en zoeken naar een manier om er invulling aan te geven. Haar rol (en jouw/jullie rol) is anders dan die was. Daar zal ze aan moeten wennen. Verder inderdaad zoeken naar wat wel kan. Uitjes dichter bij huis. En misschien slaapt hij wel in de wagenbak? Dan kun je wandelen naar een speeltuintje of ergens een ijsje gaan eten ed. Spelletjes kunnen ook vaak al snel. Keertje extra in bad, als je die hebt, of buiten in de tuin een badje zetten. En haar mee laten helpen met dagelijkse klusjes, veel kinderen vinden dat leuk.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  6. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Ik heb een dochter van 3 jaar en een baby van nu 3 maanden. Zij heeft ook veel minder uitjes dan normaal. Enige uitjes die ik met 2 kindjes doe, zonder mn man, zijn hema restaurant, bibliotheek (bij ons hebben ze goede/afgesloten kamer voor borstvoeding en heel groot kinderspeelgedeelte), en een kindvriendelijk koffietentje vlakbij.

    Verder ook veel meer thuis zitten dan normaal. Ik ben normaal niet van knutselen maar nu allemaal mamasites met ideeën afgespeurd en heel veel zooi ingeslagen. En het is stiekem nog leuk ook! Wel veel rommel ;)
     
    Nova1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina