Hallo, Zijn er hier moeders met kindjes van net 2 jaar die nog melk uit de fles drinken? Zo ja, ben je van plan daar mee te stoppen of het af te bouwen en HOE? Iemand met tips? Ervaringen? Mn zoontje van 2 jaar en 1 maand oud krijgt elke ochtend zodra hij wakker is nog een flesje warme melk. Ik heb geprobeerd dit in een beker te geven, maar dan drinkt hij het niet. Hij vraagt er zelf ook om en wacht op zn flesje voordat hij kan opstarten. Geef ik hem geen fles, is het goed voor hem maar dan drinkt hij de hele dag geen druppel melk. Ander drinken zoals water, sap etc drinkt hij wel netjes uit een beker.. Help??
Samen een hele mooie beker uitkiezen? Mijn dochter krijgt voor het slapen gaan nog een fles. Niet nodig, ze eet prima. Ze is er alleen zo ontzettend blij mee. Ach laat maar gaan, dik is ze niet en het kan geen kwaad. Ze is nog maar 2 jaar, piepklein. Maar ja dit is mijn mening, iedereen doet het weer anders.
Eerlijk? Jelle heeft tot voor een paar dagen terug nog een flesje pap gehad 's ochtends, en hij is 4,5. Ineens vroeg hij zelf om een bordje pap en nu ineens is het over met het flesje. Jitte krijgt 's ochtends ook nog gewoon een flesje pap. Vind ze heerlijk... Dat ene flesje op een dag kan volgens mij helemaal geen kwaad. Als ze er maar niet de hele dag aan lurken, (hij is in 5 minuten leeg) want dan heb je weer kans op scheve tanden. Maar voor de rest, als hij het lekker vind, gewoon doen!
hier ook, na t wakker worden in de ochtend en voor zijn middag slaap. bij mama in bed, als een 2 maande oud baby in het donker. snel zijn melk uit het flesje en mama houdt het flesje dan ook vast. voor de rest geen ontwikkelingsachterstand of zo. ik laat het zo. op een gegeven moment verwacht ik dat hij dit niet meer wilt. hij stopte met zijn avondflesje, dus de 3de flesje, n paar weken geleden uitzichzelf.
Mijn dochtertje is bijna 3 en drinkt pas sinds een maand geen melk meer uit een flesje, was voorheen 's ochtends en voor het tandenpoetsen en slapen 's avonds. Ik vond het zelf wel makkelijk in de ochtend en voor haar voor het slapen een fijn rustmoment, ze heeft nooit een fopspeen gehad dus ik "gunde" haar ook gewoon even een speen-moment. Mijn vriend vond dat ze maar melk uit een beker moest gaan drinken, vond even wat strijd, maar nu vraagt ze er niet eens meer om.. gaat vanzelf over, niet druk over maken, hij is nog zo klein en als hij sap e.d. gewoon uit een bekertje drinkt is er toch niet aan de hand, toch?
Oh ik ben helemaal gerust gesteld, zeker nu ik weet dat hij niet de enige is! Hij geniet er idd enorm van, ook echt een rustmoment samen met zn knuffel! Dan maar lekker laten gaan tot hij er zelf mee stopt. (Als het niet nog jaaaaaren duurt, haha!)
Hier ook nog een jochie dat elke avond voor het slapen gaan (en dus inderdaad ook na het tandenpoetsen) een fles warme melk krijgt. Waarom? Hij wordt er heerlijk rustig van en kan daardoor lekker gaan slapen. 's Morgens vraagt hij er ook soms in en komt hij heerlijk naast mij in bed een fles melk drinken. Ook hij wil het niet uit een beker en al helemaal niet koud. Al het andere drinken gaat wel gewoon uit een beker (ook de chocomel en yogho). Zolang hij er behoefte aan heeft, krijgt hij lekker een flesje.
Hier tot 4 weken geleden een ochtend en een avond fles gehad! WE zijn toen op vakantie gegaan en de fles "vergeten" en sinds dien vind hij het prima zonder fles. Ik mis het wel hoor de fles, lekker even een rust moment, en tutten. Omdat Quinn een hele slechte eter is, konden we wel vers geperst fruit enzo in zijn fles doen. NU eet/drinkt hij het niet meer. Maar goed voor alles is er een oplossing natuurlijk Dus ach maak je niet druk, laat je kindje lekker als h ij er zo van geniet
Dani word volgende maand 2, hij drinkt altijd uit een beker, maar om in slaap te komen heeft hij een flesje drinken nodig. Natuurlijk wil ik dit niet, maar afbouwen of het niet geven heeft absoluut geen nut, hij krijst net zo lang tot hij een flesje krijgt. Geen idee waarom het perse moet, wil t ook liever niet en hoop toch dat het snel lukt om af te bouwen. Maar ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben!
hier een bijna 4-jarige die `s avonds een fles warme melk drinkt Als je het in een beker doet drinkt ze geen melk, dus dan maar in een fles. We hebben het al 100 keer geprobeerd met allerlei bekers, nieuwe beker gekocht, maar het werkte niet. Tja ze zal er wel mee ophouden als ze 16 is! Andersom was het leuker: ze wilde met 4 mnd water drinken uit een beker en niet uit een fles. Dat was om trots op te zijn een uk van 4 maanden die uit een beker dronk. Alleen melk mocht in een fles, de rest uit een beker. Nu is het minder want van de fles komen we niet meer af. Broerlief krijgt `s avonds soms ook nog een fles, maar die drinkt ook rustig melk uit een beker en mist dan geen fles. Hij is dus eerder afgekockt dan zus!
Een fles?? Thijs krijgt al bijna een jaar geen fles meer, vind het een raar idee dat hij nu nog een fles zou krijgen. Maar goed als het bij 1 fles op een dag blijft en deze wordt in 1x leeggedronken kan en weinig kwaad volgens mij.
Hier krijgen ze allebei 's ochtends een papfles bij ons op bed. Is altijd een heerlijk moment. En lekker makkelijk. Als mijn dochter drie wordt wil ik er eigenlijk wel mee gaan stoppen. Dat zal niet makkelijk worden, want ze is er erg aan gehecht...
waarom stoppen? hier krijgt mijn zoon van 3 nog s'morgens een papfles (zit wel een heeeeel groot gat in de speen) hij gebruikt overdag gewoon een beker , glas enz het is toch alleen in de ochtend
Oudste heeft tot 2 jaar een flesje warme melk voor het slapen gekregen, en met jongste doe ik dit ook. 2 Jaar is voor mij wel de leeftijd om ermee te stoppen. Geen idee of jongste dit gaat pikken, oudste maakte er in elk geval geen probleem van. Gewoon uitleggen dat hij een grote jongen is, en dat grote jongens niet meer uit een flesje drinken, maar uit een beker. Neem samen afscheid van het flesje. Misschien helpt het om de melk wat op te warmen? Jongste vindt koude melk in elk geval niet zo heel lekker, al drinkt ze er wel kleine slokjes van uit een bekertje. Nou eet ze ook graag kaas en yoghurt, dus zelfs al zou ze geen druppel melk drinken, zuivel krijgen we er wel in. Over een maand of 5 kan ik je laten weten of het met jongste ook gelukt is, of dat we er bij haar mee door (moeten) gaan. Met name omdat het zo'n onderdeel is van het voorbereiden op slapen.
Onze dochter is 2.5 jaar en krijgt haar melk 's ochtends en 's avonds nog uit een fles. Ik vind het geen probleem. De rest van de dag drinkt ze gewoon uit een beker.
Mijn dochter krijgt in de ochtend ook nog een papfles hoor. Dan kruipen we met zijn allen in bed en de meisjes drinken flesjes. Ik denk maar zo; moeders die lang bv geven liggen ook met een "sabbelend" kindje in bed smorgens en misschien nog wel 's avonds!
Ons zoontje van 2,5 jaar drinkt ook smorgens en savonds een melkfles. Moet wel zeggen dat hij een nog niet geopereerde schisis gr 3 heeft (open lipje, kaakje en gehemelte), dus daarom kan hij sowieso niet uit een bekertje drinken omdat hij dan alles via de neus terugkrijgt. Hij heeft ook geen antilek bekers. Hij gebruikt de speen in zijn wangzak als het ware en giet daar het drinken in, zo kan hij mooi alles zelf naar binnen slikken. Straks na de operatie zla dat nog even zo blijven totdat het helemaal genezen is,. Ik heb er helemaal geen moeite mee als ik oudere kindjes nog uit een fles zie drinken. Ook al zou dat voor vanalles slecht zijn.
Hier precies hetzelfde! En hier willen ze echt geen melk drinken anders! Alle andere drinken gaat uit een beker.
Ik heb 2 kindjes. Dochter van ruim 3 en zoon van ruim 1.5 jaar. En beide krijgen ze nog 2 keer een fles melk, 's ochtends en 's avonds... Mijn dochter vindt het heerlijk en ziet het ook van mijn zoon. Zoon krijgt trouwens tussen de middag ook nog een flesje melk! Ze zijn maar 1x keer klein en als ze het nou zo lekker vinden is het toch goed. Ze krijgen trouwens nog poedermelk, dus zitten ook nog vitamines in.
Mijn dochter is 3,5 en krijgt 's ochtends nog een flesje warme melk. Ik heb daar totaal geen problemen mee.