wat doen jullie tegen oorpijn ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    hoi moeders wat doen jullie tegen oorpijn ? gr jmm

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    zoiezo neusspray, paracetamol, hoofdeinde bedje omhoog en langs de dokter.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij ook

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Neusdruppen, het neusgat wat je druppelt daar het hoofd ook heen laten draaien zodat het goed naar de oren lopen kan. Verder paracetamol geven voor de nacht, en als ik zelf op bed ga nog 1 geven. als de koorts toeneemt langs de HA.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oorpijn=Huisarts en paracetamol

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Nog niet nodig gehad maar mijn collega die kinderen heeft die om de haverklap oorpijn heeft onlangs de gouden tip gehad. Gewoon een uitje snipperen en een beetje bakken in een pan. Als het tot aangename temperatuur is afgekoeld in een plastic zakje en op het oor leggen... Helpt tegen de pijn en om de prut eruit te halen,

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Neusspray, pijnstiller, hoofdeinde wat omhoog
    Naar de HA ga ik alleen als er herhaling is (meerdere keren in een korte tijd) of wanneer de koorts aanhoudt

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    meeste tips zijn al gegeven:
    pcm tegen de pijn, verdovende oordruppels als je kindje nog geen loopoor heeft.
    neusspray en bedje schuin zetten.
    pijn duurt meestal 3 dagen en als het dan niet over is of de koorts is er dan nog dan naar de huisarts.
    als de pijn weg is maar een loopoor dan niets in het oor doen maar de prut eruit laten komen, niet onder water laten zwemmen en als dit langer dan een week duurt ook even laten nakijken.
    dan ook na een maand even extra controle of het gaatje weer dicht is.

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nurofen vloeibaar en soms een watje met zonnebloemolie erop in het oortje (heb ik alleen nog maar bij mijn oudste zoontje gedaan vanaf een jaar of vier). en natuurlijk neusspray..

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Dit dus. Alleen maak ik zelf neusdruppels met zout want ze vinden spray vreselijk.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oteel oordruppels, echt heel goed spul.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

Nog nooit van gehoord! Wel van een gesneden ui naast bed zetten, dit helpt om de neus en daardoor ook oren beter open te houden. ook geef ik dan altijd neusspray.
    Werkt dat echt?? gebakken ui in zakje tegen je oor??

13. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik vond het ook best gek. Maar het kindje van mijn collega had voor de zoveelste keer oorpijn, kon er niet van slapen was doodop en niets leek te helpen. Toen ze het zakje met de (lauwwarme) gebakken ui tegen haar oor aanlegde ontspande haar dochtertje meteen. Nu zweert ze erbij. Ik heb het zelf nog niet hoeven proberen maar aangezien het zo eenvoudig en onschuldig is vind ik het zeker de moeite waard om uit te proberen.

14. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Bij terugkerende oorontstekingen zijn buisjes een oplossing. Voor de rest is alles al gezegd.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ik ga het zeker onthouden! wie weet ben ik ook nog eens ten einde raad en ga ik maar een uitje bakken:D en dan maar hopen dat het helpt!

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Daro ampullen, flink de neus spoelen. Paracetamol en bed stuk omhoog.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook. Naar de dokter dan altijd wel pas na 2-3 dagen, anders is toch altijd het advies om eerst even af te wachten.
    Ben 1 keer wel direct gegaan, maar toen was Thirza ook wel zo extreem ziek ervan dat we ook gelijk AB hebben gekregen.

18. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik gebruik neusdruppels voor volwassenen, zoutoplossing helt niet m.i.. Ik neem een wattestaafje en maak deze nat met de neusdruppels en wrijf met het wattestaafje in haar neusvleugels rond (was een tip van mijn oude huisarts toen ze nog een baby was en die is goud). Verder ook pcm.

19. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    bedankt lieverds voor de tips
    fijne feestdagen toegewenst en gaat weer wat beterder , maar ga zeker als het weer terug komt ook zo'n uitje bakken wil wel eens weten of dat werkt !
    en als ze gaat zwemmen oordopjes in , want had vroeger ook vaak last van mijn oren en dat doet erg zeer !

groetjes jmm

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier snipper ik een uitje. Gaat rauw in een katoen dun doekje en dat tegen het oor binden. Rauw ui trekt ontsteking naar zich toe. Heb het al zelf meerdere keren toegepast en geloof het of niet het werkt!

Deel Deze Pagina