We gaan dit jaar op vakantie naar Italië. Nu halen we altijd elke ochtend brood, meestal stokbrood en croissants. In de middag lunchen we dan met wit stokbrood. Nu wil ik graag wat anders. Volkoren brood heb ik nog niet gevonden in de supermarkten in Italië. Wie heeft er tips voor een ontbijt en lunch wat ik makkelijk kan maken op de camping. Wat eten jullie met het ontbijt, lunch op de vakantie?
Yoghurt. een grote schaal vers fruit. muesli erbij. Wij eten meestal ook stokbrood en croissants. Smiddags een salade kan ook erg lekker zijn. Of al warm eten/uit lunchen en savonds nog een salade.
Dat is een goede, en makkelijk te halen en bewaren. Muesli ben ik niet zo fan van maar een handje noten of wat honing erin en we hebben een ontbijt!
ik neem altijd kwark met muesli en daarnaast paar stukjes brood. In frankrijk gewoon volkoren te krijgen gelukkig. We eten vaak pas tegen elf dus lunch en ontbijt tegelijk. Meestal om uur of twee dan fruit met yoghurt nog of gekookt eitje of nog stukje brood met wat kip en rauwkost.
In Frankrijk altijd gewoon wit stokbrood, liefst wel van goede bakker. Heb er vaak wat komkommer en tomaat bij. Maak ik stokbrood gezond. Onze dochter ontbijt ook graag met melk en cornflakes.
Ze hebben in Italië wel brood in de supermarkt. Vorig jaar na lang zoeken toch gevonden... Dit ligt vaak bij de crackers enzo. Het is voor verpakt brood, lang niet zo lekker en vers als Nederlands brood. Maar voor een paar keer in de week vonden wij het prima te eten
Brood vind ik ook niet lekker in italie. Wel om tosti's van te maken. Meestal halen we broodjes op de camping en meestal hebben ze ook donkere broodjes met pitjes oid. S middags idem dito. Buiten mezelf eet er niemand yoghurt bij ons helaas. Neem ook altijd wel een of twee pakken crackers mee.
Wij eten altijd stokbrood als ontbijt. Ik wissel het wel eens af met yoghurt met vers fruit. Lunch en diner doen we altijd buiten de deur in een restaurant
Wij hebben een oventje bij ons en nemen ook meestal een aantal bruine afbakbroodjes mee. Voornamelijk voor onze dochter, die houdt niet zo van witbrood. Crackers eten we ook regelmatig en ontbijtgranen, van die hele ongezonde vol met suiker met melk of yoghurt. Ze eet ook regelmatig yoghurtjes als ontbijt. Ik eet het liefst witte kaiserbroodjes of pistoletjes.
Wij eten wel gewoon stokbrood en croissantjes op vakantie, nemen we wel extra fruit. Anders zou ik wat crackers meenemen voor de afwisseling
Als ontbijt yoghurt, stokbrood, croissantjes, crackers of afbakbroodjes. Lunch doen we buiten de deur.
Wij gaan ook elk jaar naar italie. Wij kopen de eerste dag een barbeque en gebruiken die regelmatig voor de lunch. Een broodje hamburger of een kipsatetje. Ik vind het in Italie ook lekker om buiten de deur te lunchen. Lekker carpacio, bruscetta of meloen met Parma ham. Als ik er nu aan denk kan ik niet meer wachten tot we over 3 weken vertrekken!!
Lunchtips heb ik niet, ik zou gewoon het brood kopen dat ik kan vinden daar en dat lekker smaakt. Maar als ontbijt zou ik havermout doen (koude) met fruit erdoorheen, of yoghurt met muesli en fruit. Lekker, makkelijk en gezond! Ik weet niet of je iets van koeling hebt, naar vorig jaar voor onze vakantie had ik gezond bananenbrood gebakken om mee te nemen. Dat was zo lekker en heerlijk voor even snel tussendoor, vulde ook goed.
Dat gezonde bananenbrood bakken vind ik wel een goede! We hebben koeling onderweg dus dat kan ik mee nemen. Ik ga kijken of ik daar tijd voor kan vrij maken. Op locatie hebben we een koelkast en bbq! En een klein keukentje dus kan ook weer wat makkelijker eieren bakken/koken. Bbq als lunch en dan avond wat brood met een salade is ook een goede. Ik wil graag wat ruimte voor de wijn over houden zonder kilo’s aan te komen Alle andere genoemde dingen gaan op het lijstje. Zodra we aankomen ga ik meteen boodschappen doen.
Heerlijk dat jullie ook naar Italië gaan. Na 2 jaar Frankrijk kunnen wij ook echt niet wachten. Italië is zo’n fijn vakantie land! Waar gaan jullie naar toe? Wij een weekje aan het lago meer en een weekje aan het Gardameer. Allebei campings met een ingerichte (glamping) tent!
Wij kopen voor in de ochtend altijd het voorverpakte brood, ergens ben ik dit zelfs lekker gaan vinden met kaas of jam het is voor mij echt het standaard vakantie ontbijtje met een bekertje melk erbij Na het ontbijt gaan wij altijd direct op pad en lunchen wij dus ook ergens op een terrasje.
Ruimte voor de wijn Dat zou ik gezegd kunnen hebben. Wij eten ontbijt en lunch meestal op de camping. S ochtend pistolets en croissant met kaas, vleeswaar of zoet. Voor de lunch proberen we het vaak te combineren met iets warms, dus broodje hamburger, pannenkoeken, eitje, omelet oid.