peuter en pup

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door evelienharmsen, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier wat ze doet met hondje:
    - uitlaten. Zeg is dan ook boos en trekt riem als hondje te lang blijft hangen (mij nadoen), wijst hondje waar ze moet plasje doen, roept haar, gooit stok(opdracht zoek Mannetje Tak van boek), gooit bal, loopt met stok voor bal en probeert ermee bal afpakken en van grond inkrijgen. Bij de winkel wijst aan waar hond vast moet. Nou ja dat soort dingen.
    - thuis komen: ze wijst hond op badkamer in bad en zegt: komkom wassen. Hond in bad potjes-dochter handen wassen.
    - thuis spelen we indd koekjes verstoppen of ze pakt koekje en geeft niet, rent weg, verstopt etc. Bal gooien, speelgoed etc.
    Samen bakjes vullen, dochter moet opletten dat hondje altijd water en eten heeft.

In dierenwinkel heb je diverse spelletjes voor hond( zoek koek etc) maat hangt of hond slim is. Maar dat wel zal zijn kan je peuter meespelen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Piccolina, ik denk dat dit heel gevaarlijk is, als ze een peuter met die pup gaat laten doen wat jouw dochtertje doet.

Met name bal afpakken en aan de etensbak komen pikt lang niet elke hond.

Een hond ziet kleine kinderen (tot minstens een jaar of 12) als ondergeschikt. Als een kind dus iets doet wat in de ogen van een hond niet in de haak is, zal hij het kind kunnen gaan corrigeren.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hangt puur van de hond af. Ik zeg wat we doen en ts kan zelf inschatting maken met zijn kind en hond toch? We weten niet hoe die hond is en hoe de kind met hond is. Gezien de ras en dat het pup is zie ik dat zelf geen grote probleem mee.
    Is een pup die kan je kneden hoe je wil opzicht en leren wat je wil minst karakter/ras dat toelaat. Pup is zo geschikt om juist het goede verhouding leren. Straks zullen ze samen geknuffeld in bed liggen slapen;)

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben het met je eens.. Mijn kinderen mogen niet aan de bak van de hond komen.. Hoe lief hij ook is, het blijft wel een hond.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Misschien gaat het goed. Maar misschien wel niet. Pup moet nog opgevoed worden. Ras heeft een groot, goed functionerend gebit. Kinderen zijn inconseqent. Kinderen gaan uitproberen. Honden gaan puberen en uitproberen.
    Maak de optelsom :)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Bij ons was het iets anders, anderhalf jaar geleden is de hond erbij gekomen, deze was volwassen maar dan ook maar net (ruim een jaar) en een ex zwerfhond (gedumpt in Portugal toen ze nog pup was)

Wat bij ons heel erg scheelt is dat onze dochter weet dat de hond geen speelgoed is. Ze is sowieso al voorzichtig met dieren, van jongs af aan hebben we dit er ook altijd ingestampt, juist omdat we het zo vaak mis hebben zien gaan.
    Het kussen van de hond is inderdaad verboden terrein, de voerbak niet, maar dat is omdat kind hoger in rang staat dan de hond.
    Echter mag zij niet aan het spelen gaan met de voerbak, ze mag het eten erin doen, maar niet eruit halen.
    Dochter is degene die snoepjes geeft, maar ze moet haar eten bij zich houden, ze mag niets van haar aan de hond geven.

Het scheelt wel ontzettend veel dat onze hond heel erg timide is, heel erg gek is op kinderen, en als er iets gebeurt wat ze vreemd of eng vind loopt ze weg (dit is trouwens ook aan te leren bij de hond)

Pups zijn natuurlijk lief, zacht en kroelbaar, makkelijk op te tillen en je kan er de gekste dingen mee doen. Helaas is het toelaten van al die dingen iets wat juist niet mag...voor sommige kinderen heel erg lastig.

7. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies ik snap wat je bedoelt. Ik heb ze nu al duidelijk gemaakt dat ze niet de bench in mogen kruipen of er mee mogen spelen, dat als hij slaapt ze hem niet mogen storen en alleen maar rustig mogen spelen. Goed ze zijn nog jong en begrijpen het misschien nu wel, maar worden ook enthousiast. Daarom blijf ik er op hamere. We gaan naar de puppycursus en de kindjes mogen mee. Verder mogen zij hem niet aan de lijn vasthouden. Ofja, niet op straat. Ik ga ze wel leren hoe ze met de lijn om moeten gaan maar dat doen we in de tuin. Verder heb ik de dierenarts geregeld en ook alles staat al klaar. De kinderen weten wat zijn speelgoed wordt en dat het dus van de hond is.

Als spelletjes heb ik nu bedacht, met balletje "overrollen", met mij er bij commando's leren en zij mogen dan ook snoepjes geven. Maar echte positieve en verantwoordelijke spelen vind ik moeilijk te bedenken. Niet dat ze dat dag in dag uit nodig zullen hebben want lekker kroelen is ook heerlijk, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie deden om ze een goede band te laten krijgen.

Groetjes

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Samen op cursus is inderdaad erg leuk! Die band komt vanzelf wel. Ze zijn hier ook erg aan elkaar gehecht.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wij hebben een pup van bijna 14 weken. Het is heeeeeel druk zo samen maar ook heel erg leuk! De eerste week moest hij er weinig van hebben maar het is nu echt dikke mik. Als we niet thuis zijn vraagt hij vaak naar haar.

We hebben een bench en daar mag hij absoluut niet in of aan komen. Het is haar plekje en dat moet hij met rust laten. Dat kostte erg veel energie maar nu is t heel normaal. Hij helpt mij met het eten in haar bakje doen. Hij mag buiten niet met de riem lopen. Dat doen papa en mama.

Veel plezier en succes 😁

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier altijd jonge honden gehad met jonge kinderen.
    Zoontje 10 maand toen pup rottweiler in huis kwam , 12 jaar de grootste maatjes geweest.
    Hij kon zelfs op hem zitten 2 blije bekjes op de foto.

Daarna pup klein ras met de 2ling, en een jaar later andere pup.

Mijn kinderen kwamen nooit aan de spullen van de honden trokken ze niet aan de staart oren of waar dan ook, dit heb ik ze ook eigenlijk nooit hoeven zeggen, ging vanzelf.

Maar ken ook terreur kinderen die wel de hond verpeste door dwingend knuffelen en etteren.
    dat beest vind kinderen echt niet leuk meer , Is een chagrijnig hoopje hond geworden.

Dus stel hele duidelijke regels, en een chi tzu zijn niet altijd lieve leuke kinder hondjes hoor, ben er als kind 2 keer door gebeten, en hier in de buurt lopen ook alleen maar krengen rond.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Neem indien nodig je hond in bescherming! Dus wanneer de kinderen te opdringerig zijn/worden, dat je dan de hond naar zijn eigen plekje brengt. Zodat iedereen tot rust kan komen.

Onze Duitse Herders waren er al voordat er kinderen kwamen, okay onze honden zitten in kennels. Dus zijn niet 24 uur in huis bij de kinderen.
    Maar je moet de kinderen vooral de etiquette leren: niet aan oren/staart trekken, niet bij voerbak komen, niet op hondenplek komen etc.

12. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja goede tips weer. Ik heb er echt zo veel zin in. Andere tips zijn nog steeds welkom, kan ik ze mooi in onze lijst schrijven.

Groetjes

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Leuk topic :) wij hebben sinds maandag een labradoodle pup van bijna 9 weken.

We hebben heel bewust voor deze kruising gekozen omdat mijn jongste mogelijk allergisch is, mijn oudste autisme heeft, ze heerlijk kunnen wandelen en het gewoon lieve beesten zijn. Het verzorgen van hun vacht is geen bezwaar voor ons.

Het is mijn eerste hond ever, heb me heel goed ingelezen. Mijn man is opgegroeid met honden. Het gaat heel erg goed! Mijn oudste gaat heel goed met haar om, mijn jongste vindt haar lief maar het happen is nog erg eng. Ze leert verschrikkelijk snel en het is een genot haar in huis te hebben :)

Ik wilde eigenlijk een ridgeback maar dat leek ons als eerste hond voor mij niet zo handig ;) dat komt ooit nog wel.

In ieder geval: ik leg Floor in de bench als mijn kinderen druk en wild spelen, om haar te beschermen inderdaad. Maar ze gaan bewust met haar om, valt me niet tegen.

14. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah super leuk een labradoodle!!! Dit was ook een idee van ons, maar toch een shih tzu geworden. Heb je foto's van floor:)?

Hoe ga jij om met het happen?

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dit is Floortje❤️

Als ze hapt negeren wij in principe, maar dat is erg lastig. Als ze in voeten of broekspijpen bijt staan we stil zodat de lol ervan af is en dan gaat ze wat anders doen. Dat doen de kinderen ook en werkt prima.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,5 KB
      Weergaven:
      4
  16. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0