zoontje voor het eerst naar basisschool traantje laten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendyd, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo ons oudste zoontje van bijna 4 heb ik vanmorgen voor het eerst naar de kleuterschool gebracht om te wennen. hij mag 5 ochtendjes komen wennen en de dag na zijn verjaardag eind maart gaat hij full time. toch moest ik even een traantje laten toen ik net thuis kwam. hij zit wel 2 dagdelen op de peuterspeelzaal, maar dit is toch weer anders. normaal op woensdag en op andere dagen gingen we lekker met elkaar ontbijten en dan boodschappen doen ofzo en lekker spelen, en nu is hij er niet ook al is het nu maar een ochtendje toch mis ik hem. aan de andere kant vind ik het wel heel leuk voor hem natuurlijk, want hij had er wel zin in. mijn jongste ligt nu op bed, dus het is even een overgang zo stil in huis. ik zal blij zijn als hij dalijk weer thuis is. hebben jullie dit ook gehad in het begin? groetjes wendy

2. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Heb er zelf geen ervaring mee, maar ben kleuterjuf...

Ik zie heel wat moeders met tranen de school verlaten. Is ook heel spannend, zo'n eerste dag. De 'basisschool' is een hele nieuwe omgeving en weer een fase verder in 't leven van je kind. Je moet zelf weer een andere invulling gaan vinden, want ineens is 't stil in huis...

Hoe vond je zoontje het zelf?

3. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hij is uit school en hij vond het fantastish hij deed gelijk goed mee en vond de andere kindjes uit zijn klas ook heel leuk. gelijk hele verhalen van wat hij heeft gedaan hij kan niet wachten om weer te gaan. ik voel me nu al een stuk beter ben heel trots op hem. groetjes wendy.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hihihi ik weet nog goed de eerste dag van mijn zoontje, ik heb zitten brullen in de auto..huilend naar mijn moeder gegaan en daar ook verder
    zitten huilen. Ik vond het dramatisch, mijn lieve kleine knulletje kon ik niet beschermen als iemand gemeen zou doen, of hem zou slaan. Toen het einde schooltijd was, was ik zooo blij hem te zien...en hij had het waanzinnig naar zijn zin gehad, en praten er honderduit over :) :)
    Mama's hebben het er altijd moeilijker mee als de kinderen zelf :D

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Fijn dat ie het zelf zo naar zijn zin heeft gehad. Dat helpt ook weer mee met 't afscheid nemen de volgende keer :).

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn dochter zit nu anderhalve week fulltime op school en ze vindt het geweldig. Ze was er ontzettend aan toe, wilde niet meer naar de creche omdat ze bij de grote kinderen wilde horen. Dus elke dag weer huppelend naar school....ik kan er alleen maar heeeeeel erg vrolijk van worden ben blij voor haar dat het zo leuk is.
    En ik kan lekker diverse uurtjes genieten van de tijd voor mezelf, wat wel erg prettig is als je hoogzwanger bent.
    Ik zie haar nu meer dan toen ik nog drie dagen werkte en zij op de creche zat! Heel gezellig.

7. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier nog iemand die veel tranen heeft gelaten die eerste ochtend.
    Mijn zoontje was er ook aan toe, al zijn peuterspeelzaalvriendjes waren al op school en hij zag dat elke ochtend als hij zijn zus naar school bracht. Niet één ochtend gehuild omdat hij niet wilde ! Nu na 3 maanden kan ik er nog steeds niet aan wennen dat ik niemand meer thuis heb.....

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik rond zijn eerste schoolweek uitgerekend was van de derde maar deze zwangerschap eindigde in een miskraam.
    Het was zo'n dubbel gevoel, het had zo anders kunnen zijn......

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina