Nu we er toch zijn, nog een vraagje Mijn ventje is 2jr,4mnd en net als mama niet echt gemaakt voor warm weer. Waar wij wonen is het eigenlijk nooit zo warm, maar nu zitten we sinds ruim 10 jaar in een hittegolf. Maandag en gisteren mijn kleintje in de middag opgehaald van het kdv, waar ze dus zo'n 3 uur buiten zijn geweest. Alle kindjes zagen er prima uit, maar mijn ventje heeft echt een knal rood bezweet hoofd. Nu spelen ze op zich in de schaduw en hebben drinken binnen handbereik, daar zorgen de leidsters voor. Maar hij is echt zooooo warm. Dat kan toch niet goed zijn? Ik werd op de terugweg naar huis zelfs aangesproken, hoe ik mijn kind in hemelsnaam zo kon laten verbranden!! Ik werd echt op mijn nummer gezet. Hij wordt gewoon de hele dag door ingesmeerd hoor, hij is niet verbrand, hij heeft het gewoon heel erg warm. Ik zie er na 10 minuten ook niet meer uit, en mijn lichaams temp stijgt ook naar verhoging koorts. Puur door de warmte. Nu wil ik vandaag vragen of ze hem wat meer af willen koelen, of binnen houden, maar binnen is het ook zo warm En hij vindt het zo leuk buiten, met de kindjes. Hier regent het namelijk meestal, dus dit weer is heel bijzonder en ik snap ook wel dat de leidsters met de kindjes naar buiten willen.. Zijn jullie kindjes ook zo gevoelig? Kan het kwaad? Oververhitten of iets? Wat doen jullie eraan? Dank jullie wel
heyyy vervelend zeg ! mijn kleine is ook niet bestand tegen veel hitte hoor dus hoe graag ik ook dan van alles wil doen, en iedereen je mee vraagt... blijf ik vaak toch wat meer binnen dan anderen.. of rondom huis in ieder geval.. op kdv gaat dat natuurlijk niet wat ik ook doe is smiddags laten slapen, mijn kleine adhder slaapt nooit overdag maar met veel hitte wel en dan savonds de avond wat langer maken en dan iets leuks gaan doen. dan is het ook lekker buiten maar wel iets minder heftig dan overdag... en zal je verbazen hoeveel kindjes je dan nog tegen komt buiten en verder...tja denk ik niet dat je je er druk om moet maken...zolang je kleine actief is is het niet zorgwekkend.. als hij TE suf gaat worden en ook niet drinkt of als hij duizelig lijkt..dan moet je hem wel echt de hitte uit halen..anders..gewoon lekker laten gaan en mensen die het zo goed weten allemaal lekker negeren! hoop dat je er iets aan hebt! (ohja en een visserspetje is ook nog een idee..of zo'n bandana die over voorhoofd en nek gaat misschien) xxx
Petje heeft hij inderdaad, hij kan er gewoon niet tegen. Gisteren bij het kdv hebben ze hem naar binnen gehaald en afgekoelt met natte handdoeken. Ik moet boodschappen halen vandaag, maar ik denk dat we maar gewoon binnen blijven! Wat een hitte zeg