Peuter wil ineens niet meer in bad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elin78, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 2 was altijd dol op in bad gaan. Als ik de kraan opendraaide, stond hij al te trappelen, maar sinds drie dagen wil hij absoluut niet meer. De eerste dagen heb ik maar niet teveel aangedrongen, maar vandaag hem er maar gewoon ingezet, maar dat ging dus totaal niet. Huilen, overstuur en gewoon niet willen gaan zitten.
    Vind het zo vreemd, ineens! Wie heeft tips?

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier hielp het om haar dan gewoon ook niet in bad te doen. Dan gewoon washandje over gezicht en handjes. Ik vroeg elke avond 'wil je in bad?'. Zei ze 'nee', dan gingen we ook niet. Ik denk dat dat twee weken geduurd heeft en toen zei ze ineens weer 'ja'. Ik geloof dat ze ook nog eens heeft gezegd 'ja, mama mee!' en heb ik toen ook gedaan, maar nu volstaat 'mama gaat er niet in, maar wel erbij zitten en kijken' weer ;) Het komt echt vanzelf weer. Ik weet ook niet wat het was, maar ze wou gewoon ineens niet meer, en daarna wou ze ook meteen zowat weer elke dag toen het over was. Als je echt per se wil dat ie NU weer in bad gaat, kun je misschien een leuk badspeelgoedje kopen, zoals een varende bood of het teletubbielandje. Laatste hebben wij hier, erg leuk ding en wordt veel gebruikt, niet eens per se in bad trouwens. Maar heb 'm niet gebruikt ter stimulatie hoor. Ik heb het hier gewoon zo gelaten als ze niet wou. Eten en slapen zijn weer mijn valkuilen maar als ze bad niet wil, dan niet. En zo gaat het het snelste over. Peuters varen wel bij strijd.

3. Pingu

Pingu Niet meer actief

Mijn dochter vond het ook niet zo leuk meer in bad.
    Het was niet dat ze echt tegen ging stribbelen, maar ze wou er naar 2 minuten alweer uit. Nu zet ik haar altijd onder de douche en dat vindt ze heerlijk.
    Misschien kun je het eventjes afwisselen met douchen en het badderen over een tijdje weer opnieuw proberen.

Liefs Pingu.

Deel Deze Pagina