Avondeten drama bij oma :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TantePerenboom, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

I.v.m. mijn werk eten mijn zoontjes elke dag bij oma (mijn moeder).
    Met mijn oudste zoon is het een drama bij het avond eten zegt ze. Hij eet alleen een paar stukjes vlees en dat is het. Loopt vervolgens gewoon van tafel en het is steeds huilen.

Hier gaat het in het weekend altijd goed en het is voor dat ik ben gaan werken ook altijd goed gegaan met het avond eten. Mijn vriend heeft 3 maanden thuis gezeten en in die 3 maanden ben ik aan nieuw werk begonnen maar ook met mijn vriend geen drama bij het avond eten.

Wat is dat toch dat mijn zoontje niet wil eten bij oma...??

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou denken aan het meest voor de hand liggende: niet lekker?

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoe oud is je zoontje? Mij klinkt het juist als: even laten weten dat ik het NIET leuk vindt om niet met mama thuis te eten!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja of hij denkt... Als ik van tafel kan, waarom zou ik het dan niet doen.

Wellicht zijn jullie iets strenger?
    Geeft oma misschien wel een extra groot toetje zodat hij 's avonds geen honger heeft.

Of inderdaad.. De kookstijl van oma die niet gewaardeerd wordt?
    Er zijn denk ik wel 1000 mogelijke redenen :)

5. TantePerenboom

Mijn zoontje is 3 jaar.

Bij ons blijft hij altijd zitten. Het zou kunnen dat hij oma's eten niet lekker vind :S. Oma geef hem geen toetje als hij niet gegeten heeft. Het deert hem ook niet dat zijn broertje dan wel een toetje krijg omdat hij wel heeft gegeten.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd, ik zou ook denken: Hij vind het niet lekker.
    Of wellicht krijgt hij vantevoren al veel te eten zodat hij geen honger meer heeft?

7. TantePerenboom

@Romy1979

Je zet me nu wel even aan het denken. Wij eten hier altijd rond 17:30u, mijn moeder om 16:15u/16:30u al. Het zou natuurlijk kunnen dat hij geen honger heeft rond die tijd.

Hij krijgt in de middag niet veel van mij. Om 12:00u eten wij een boterham en krijgen ze rond half 3/3uur nog een koekje of fruit.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is toch geen tijd om te eten :D. Ik denk dat dat wel eens het probleem zou kunnen zijn.

verder idd uitproberen hoe ver hij kan gaan bij oma (blijkbaar ver) of misschien kookt zijn oma net zo lekker als die van mij ooit deed :D

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Bij mijn moeder wordt er ook niet zoveel gegeten maar dat komt gewoon omdat haar kookkunsten niet zo uitmuntend zijn :D

Maar om eerlijk te zijn als ik om 12 uur brood eet (en misschien eten ze dat bij haar wel later) en om 3 uur wat bij het drinken (koekje, fruit) dan heb ik om 16.15 uur ook nog geen zin in eten hoor.

Waarom eet ze eigenlijk zo vroeg met je kinderen.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vind ie het verder wel leuk bij oma? Ik weet niet hoe laat jij of je vriend klaar zijn met weken maar is gewoon later eten thuis geen optie? En zo vroeg avondeten?!Dan heb je toch nog geen honger en om 20.00 weer trek?!

11. TantePerenboom

@Pluk
    Ze is gewend om zo vroeg te eten.

@Gijsje
    Hij gaat altijd wel graag naar oma. Ik werk van half 5 tot half 7, mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en is altijd laat thuis. Hier gaan ze standaard om 7 uur naar bed.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou toch proberen te vragen of ze niet een uurtje later kunnen eten. Eten ze zelf ook op dat tijdstip? Inclusief gedekte tafel, opa erbij etc? kan me voorstellen als er "tussen de bedrijven door" wordt gegeten zonder opa en oma er zelf bij dat hij steeds van tafel af gaat!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik ook wij eten hier ook vrij vroeg als mijn man vroege dienst heeft. Dan zitten we om 17 uur echt aan tafel (mijn man heeft dan ook echt honger). Maar de kinderen zijn dan wel weer gewend dat ze dan 's middags geen koekjes/snoepjes krijgen , hooguit een stukje fruit.

En niet meteen zielig vinden ;) want 's avonds voordat ze naar bed gaan zo rond een uur of 19 dan krijgen ze eerst drinken en wat lekkers

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehhm ik zou dan denk ik ze gewoon ophalen om half 7 en dan zorgen dat je overdag gekookt heb het alleen maar op hoeft te warmen en dan maar wat later eten. hier ook half 7 /7 uur eten vanwege papa laat thuis..

maar zou heel goed het vroege eten kunnen zijn, dat hij veel krijgt en nog geen honger heeft,.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar ik vind half 7-7 uur dan wel weer erg laat hoor, mijn kinderen liggen dan al half naast hun stoel omdat ze moe zijn en willen dan ook niks meer eten. Zou je moeder vragen of ze het iets kan verzetten richting 5 uur half 6.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij eten ook meestal pas tegen half 7 mijn zoontje ligt er pas 20.30 in maargoed die is bijna 2 en slaapt s'middags en hoeft de volgende ochtend er niet vroeg uit.(niet dat dat em tegen houd om om 7.00 wakker te zijn hihi).Kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen handig is "laat"eten.

17. TantePerenboom

Ze zijn al thuis voordat ik thuis kom van me werk en zijn ze al lekker in bad gedaan. Voor mij is het geen optie om om half 7/7uur te gaan eten. Ze zijn dan zo moe en zijn ze eigenlijk niet echt te genieten hihi.

@Druif78
    Opa is er helaas net meer :(. Ze (mijn moeder en zusje dan) eten dan ook gewoon om dat tijdstip ;). Gedekte tafel en al.

Mijn moeder is gister om 17 uur gaan eten en alles is opgegaan, zelfs een toetje. Nu kreeg hij ook wel eten wat hij erg lekker vind. Zelf gemaakte gebakken aardappeltjes. Ze zou het vandaag weer doen dus ik ben benieuwd.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou wie weet was dit het wel gewoon!

Zou lekker zijn, geen lastige oplossingen, maar gewoon wat later eten! Hihi!

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier eten we om 18.00 uur, maar Sven is dat gewend. Op de dagen dat hij op het KDV zit en ik werk is het ook wel eens 18.30. En dan gaat ie gewoon wat later naar bed.

@TS: Ik vind 16.15/16.30 ook geen tijd om te eten, maar het is maar net wat je gewend bent.

Maar ik snap dus heel goed dat je zoontje dan het eten weigert.

Ow lees nu net je aanvulling in je bericht. Fijn dat ie zn bordje heeft leeggegeten. Is voor je moeder ook prettiger.

Deel Deze Pagina