Kiezen (gebit) kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ben ik nou gek of breken er nog nieuwe kiezen door bij kleuters???

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee je bent niet gek hoor naast de kiezen die ze al hebben kunnen er achterin de eerste grote mensen kiezen doorbreken.

Mijn zoon had dit ook al heel vroeg (was geloof ik 5,5 toen ze erdoor kwamen) en bij mijn dochter zie je nu ook zitten drukken.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ohh pff. Ik bleef maar twijfelen. Mijn zoontje klaagde al twee dagen van pijn bij het poetsen. Net keek ik nog eens goed en zag ik een kies die bijna helemaal is doorgekomen. En ik kon niet meer met zekerheid zeggen of deze er nou al was of niet. Ik dacht namelijk dat ze alleen nog wisselen en dat het dan klaar was.

Hij is 5.5 maar hij is nog niet begonnen met wisselen.

Welke leeftijd staat er gemiddeld voor het doorkomen van die grote mensen kiezen?

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik was bijna 4 met mijn grote mensen kiezen.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Eerst komen de grote mensen kiezen, rond 5-7 jaar. Daarna begint het wisselen.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij mijn dochter andersom, tenminste, die is met 4,5 jaar al begonnen met wisselen en nu zijn de kiezen door (net 5).

Zoon heeft wel eerst kiezen gekregen met 6 jaar en was 6,5 toen hij begon met wisselen.

7. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik had ook in mijn hoofd zitten dat er eerst gewisseld ging worden. Dus ik was net zo verbaasd toen hij klaagde over pijn en dat nieuwe kiezen bleken te zijn. Nog gekker was het dat het leuk alsof zijn voorste tanden daardoor scheef leken te gaan. Dat waren echter twee wiebeltanden. In twee weken tijd twee nieuwe kiezen en twee tanden weg.

Vaak worden nieuwe kiezen niet echt opgemerkt heb ik begrepen. Wisselen van tanden is wat lastiger te missen.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ja het is dat hij tijdens het eten klaagde om pijn en vanmorgen en gisteravond ook bij het poetsen. Daarom keek ik maar even goed in zijn mondje en je ziet de bovekant al voor driekwart. Hij lijkt wel wat hoger te staan dan zijn andere kiezen. Ben benieuwd wanneer hij gaat wisselen.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl was 4 toen de eerste grote mensenkiezen er zaten..
    nog net geen 5 toen de eerste tanden eruit lagen.
    ze wisselt flink verder.
    alleen de melkkiezen nog en dan krijgt ze een beugel.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet welke leeftijd daarvoor gemiddeld is, maar wel dat peuters en kleuters met volledig gebit boven en onder 10 tanden en kiezen hebben. Tel je er dus meer, dan is het gebit idd aan het uitbreiden :)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste kreeg hier trouwens ook eerst nieuwe kiezen door. Hadden we ook niet zoveel van gemerkt, behalve dat ze af en toe wat over pijn aan haar mond klaagde.
    Kort daarna de eerste twee tanden gewisseld.

Deel Deze Pagina