Mijn zoon van 2.5 jaar was maandag en dinsdag ziek met koorts en hoesten. Gisteren heeft hij geen koorts meer gehad en vannacht ook niet. Het slijm dat vastzat begint los te komen. Ik wil hem vandaag gewoon brengen. Hij vind het leuk dus waarom niet. Mijn man vind dat hij thuis moet blijven omdat hij eerst helemaal beter moet worden.. wat zouden jullie doen?
Even kijken hoe hij wakker wordt. Als hij hetzelfde virus heeft als E en half Nederland krijgt hij vandaag weer koorts.
Hij was om 6 uur even wakker toen had hij nog geen koorts. Als hij koorts heeft breng ik hem natuurlijk niet.
Het is maar een paar uur. Dus waarom niet? Koorts vind ik sowieso niet zo'n belangrijke graadmeter: mijn kinderen zijn vaak goed te pas met verhoging en soms zelfs koorts.
Hij zit nu lekker zijn boterham te eten en hij hoest een beetje. Mijn man denkt dat hij sneller beter wordt als hij thuis blijft.
Koorts is inderdaad niet de belangrijkste graadmeter. Als je kind verder gewoon vrolijk is en niet hangerig, dan zijn twee uurtjes PSZ prima.
Bij het kinderdagverblijf van mijn kinderen is dit een achterhaalde regel. 4 jaar geleden hanteerden ze inderdaad ook de koortsregel (boven 38,5 -> kind ophalen/niet brengen), maar daar zijn ze van terug gekomen. Ze kijken nu gewoon naar het kind. Maakt hij geen erg zieke indruk dan mag het kind gewoon komen/blijven.
Je man is Turks toch? . Mijn man deed daar ook altijd moeilijk over in het begin. Maar ik breng ze gewoon als ze alleen maar hoesten of snotterig zijn hoor, als ze zich verder goed voelen en gewoon spelen. Inmiddels is hij er wel aan gewend . Ze zijn hier bijna de hele winter non-stop verkouden in meerdere of mindere mate dus tsja.
Ik had altijd iets van: Waarom wel? De peuterspeelzaal is toch zeker niet verplicht? Als zoon 1 van de 3 dagen geen zin heeft en lekker uit wil slapen, dan laat ik hem gewoon liggen. Verplicht naar school doen ze al lang genoeg. We moeten nu nog even helemaal niks .
daar heb je gelijk in hoor. Maar hij vind het leuk. En uitslapen gaat toch niet want de oudste Moet gewoon naar school..
Ik vind het altijd een beetje raar om je kind ergens te brengen als hij ziek is, je kunt anderen besmetten? Verder is de rust vaak wel belangrijk om op te knappen, als je druk bent, genees je toch minder snel en kwakkel je langer.
Vaak zijn kinderen al besmettelijk voordat ze echt ziek worden. De halve klas van Lisa is momenteel ziek of aan het hoesten. Lisa ook (overgeven, diarree gehad, veel slijm ophoesten), maar 's ochtends telkens weer fit, dan gaat (en wil ze ook graag) naar school en op school gaat het buiten het hoesten om gewoon goed. Ze heeft geen koorts gehad trouwens.
Hier is mijn zoontje al een week aan het kwakkelen/flink ziek zijn. Toch vandaag niet gebracht, afgelopen dinsdag waren er 6 van zijn groep ziek. Die zijn vast niet allemaal weer helemaal gezond, dus ik waag het er niet op. Maar goed ook, vanochtend zo maar uit het niets weer 3 spuitluiers gehad. Hij moet maar eerst echt goed beter zijn. Voor zo'n kleintje alleen maar fijn om goed te genezen.
Haha mijn man is ook turks maar over het thuishouden zijn we het wel eens. Ik hou e morgen nog wel thuis al is hij alleen nog maar verkouden. Na een week boven de 39 met uitschieters boven de 41 vind ik het wel goed.