Onze dochter is iets over de 8 maanden. Sinds een week is het elke nacht een feest. Ze draait de hele nacht van haar rug naar haar buik en gaat dan op haar handen en knieën spelen. Ze kan prima van haar buik weer omdraaien naar rug ligging, maar dit doet ze niet. Ze begint dan te jengelen-huilen totdat ik weer op haar kamer kom om haar weer in te stoppen. Ook tijdens het slapen draait ze op haar buik en slaapt dan verder op haar knieen en ellebogen (in de kruiphouding). Haar hoofd rust dan op haar handen. Echt een naar gezicht en ik kan dan niet gerust slapen. Afgelopen nacht zeker 12 keer eruit geweest om haar weer in te stoppen en een speen te geven. 2 weken geleden zijn we gestopt met de nacht fles. Zou dit de reden kunnen zijn? Gaat dit gewoon weer over? Of is dit heel gewoon en moet ik maar een winter slaapzak aanschaffen aangezien ze niet onder de dekens blijft liggen? Wie herkent dit?
Helpt het nog om haar heel stevig in te stoppen met lakentje en deken? Ik heb dit ook gehad rond 6/7 maanden. Mijn kindje draaide op de buik en ging dan steunen op de armen en niet plat liggen. Na een tijdje lag ze ook op haar buik. Ook als ze sliep. Hoofd voorover op haar knuffel, beentjes onder zich en kontje in de lucht. Vond ik ook best eng, maar ze is nu 14 maanden en leeft nog steeds ondanks haat gekke slaaphouding. Dus nog even volhouden vrees ik.
doet die van ons ook hoor, die slaapt ook met haar hoofd op haar knuffel, kont omhoog, knietjes bij haar buik.. leeft nog steeds hoor! ene keer slaapt ze in slaapzak, en andere keer onder deken. meestal ligt ze op de deken btw. gek genoeg vond ik het niet eng, maar heel schattig :S ze deed het ook rond die leeftijd, en is nu bijna 17 maanden :
Onze dochter slaapt ook zo, vaak op haar knieeen en dan bovenop de dekens, achterstevoren zeg maar, waar haar voeten normaal liggen, ligt haar hoofd.Ze heeft een romper met lange mouwen aan, pyama, en slaapzak met mouwen. Ze voelt altijd lekker warm aan....zal wel lekker liggen denk ik
Zoontje begon op die leeftijd ook veel meer te bewegen in bed. Hij was trouwens al wel een buikslaper. Ik zou zeggen, schaf een lekkere dikke winterslaapzak aan en laat haar gaan en slapen in de houding die ze prettig vind. Hier lag hij al heel snel in een slaapzak omdat hij steeds onder de dekens vandaan kroop. Vind een slaapzak 10x makkelijker dan zo'n irritant deken. Verder alleen als ze huilt even naar haar toe gaan en zo nodig goed leggen of speentje geven ofzo. Hier slaapt hij heel vaak met z'n kont in de lucht en z'n armen met z'n knuffel erin onder z'n hoofd.
Dan ga ik maar een dikke slaapzak aanschaffen. Zonder is echt te koud als ze onder de dekens weg kruipt. Ik ga er dan maar vanuit dat ze zo lekker ligt. Het ziet er alleen zo oncomfortabel uit. Het strakke inpakken lukt echt niet meer. Zo vaak gedaan dat zelfs het matrasje uit vorm is. Dus ook een nieuwe matras aanschaffen Maar herkennen jullie het spelen ook? En het jengelen? Het is niet echt huilen, er komen geen tranen bij kijken. Ze is nu overdag zo moe, omdat ze in de nacht bijna dus niet meer slaapt...
De nachtfles is eraf. De laatste fles krijgt ze om 19.30/20.00. Heel soms iets vroeger als ze echt heel moe is.
Ja hier doet ze dat nu ook al eentijdje. ondanks dat ze in een slaapzak slaapt (en extra deken want het is een koukleum ) in haar slaap draaien, daar wakker van worden, dan jengelen tot iemand haar terug komt draaien. Strak instoppen hielp ook niet echt. Ik denk dat ze in haar slaap nog druk aan het oefenen is, ze gaat hier nu ook al zitten. Spelen deed ze eerst soms ook maar nu meestal meteen jengelen. Ze krijgt hier nog regelmatig een klein flesje snachts.
Precies hetzelfde dus . Wel fijn om even te horen. Ik ga dan toch vrij snel denken dat er iets aan de hand is of dat ik iets over het hoofd zie. Maar misschien kan het idd ook zijn dat ze in haar slaap nog druk aan het oefenen is. Had ik nog niet bij stil gestaan!