Beste dames. Ik heb een zoontje vn bijna 2 en half die altijd netjes ging slapen in z'n ledikantje. Sinds vorige week een peuterbed gekocht. (Thomas de trein?denk vind die leuk zal die wel helemaal niet moeilijk over doen en gewoon slapen. Maar niks is minder waar tis een drama! Ga rond half 8 na boven met hem hij wil niet eens z'n kamer in laat staan slapen in eigen bedje.heb ook nog een dochter vn 5 die na school gaat..Dus meestal is het ssst kom dan maar in mijn bed.ik wil dat ie gewoon gaat slapen in z'n eigen kamer..iemand tips? Grt celia
Met 2,5 kan hij het misschien wel benoemen? Waarom? Vraag het overdag als hij dus niet huilend op z'n kamer staat. Stinkt het? Is alles anders? Kan je bij hem zitten tijdens het voorlezen en gaan slapen?
Bedankt voor je reactie..ik heb geprobeerd om naast hem te zitten dit werkt ook niet. .zat te denken omdat ie nog moet wennen aan z'n nieuwe bedje.het bedje in me kamer te doen tot die eraan wend. .of is dit een foute idee?
Past hij niet meer in zijn ledikantje? Zal ik hem daar gewoon weer in doen. En over een paar maandjes weer proberen.
Kan hij niet zeggen "waarom" niet? Kan ook zijn dat hij dat niet leuk meer vind dan in winkel. Ik heb om die reden ook gewoon niet laten uitzoeken maar zelf gekocht peuterbed. Leuke witte maar niet apaete princessen vorm ofmet deurtjes etc. We zijn ook eerder overgestapt met 13mnd en achteraf was dat echt beste beslissing ooit. Misschien niet in bed naast zitten maar op stoel wel in kamer maar zo dat hij je niet ziet. Leg rustig uit dat je er wel bent maar hij moet wel slapen. streng en consequent blijven. Miss moet hij iets later in bed? Hier ook altijd 8 uur maar sinds weken merk ik dat ze echt pas met 9 uur slaapt ervoor ze is gewoon nog niet moet. En ze wordt ook gewoon eerder wakker dan ervoor( 7 uur ipv 8.30)
Ik heb het ledikantje ook in zijn kamer gezet en hij mocht kiezen uit zijn "saaie" bedje (niet gezellig opgemaakt ledikantje) of zijn "super stoere " bedje. Uiteindelijk ging hij voor het laatste maar hij heeft wel een paar dagen de keuze nodig gehad...
Het ledikantje heb ik niet meer jammer genoeg..tis elke avond een strijd soms ben ik zelf ook uitgeput en geef ik toch toe om in mij bed samen te slapen.. (ik weet het helemaal fout)
Nee joh dat is niet "zeker fout" fout is in mijn ogen je kind te dwingen iets te doen wat hij echt niet durft. In z'n nieuwe bed dus nu. Als hij er slapend in wakker word is hij dan ook overstuur? (Hier gaan ze slapen in mijn bed en tillen ml en ik ze om onze bedtijd over naar hun bed.