Peuter vroeg wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lijstertje, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijstertje

18 aug 2016
    29
    0
    1
    Tips graag!! :)
    Onze zoon van 3 jaar is elke dag tussen 5.30 en 6.00 wakker en slapen lukt dan echt niet meer. Vervelende is dat hij de dagen vervolgens eigenlijk niet lekker volhoudt, is in loop van de morgen al hangerig/pieperig en geeft ook aan moe te zijn. Soms wil hij s middags naar bed (en dat terwijl z'n middagslaapje al sinds z'n 2e verjaardag 'uit' is). Als ik m laat slapen wordt ie gezellig en uitgerust wakker, maar....dan slaapt ie zo 2 tot 3 uur. En dat geeft s avonds en s nachts grote problemen (is dan klaarwakker en komt echt niet in slaap, duurt uren)! Nu laten we hem nog maximaal 45 min slapen, gaan hem dan wakker maken, maar.....dan kost wakker worden veel moeite en is ie ook niet zo in z'n hum.
    We lijken nu in een vicieuze cirkel te zitten, en doorbreken is nog niet gelukt.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat ik doe Is mijn dochter als ze moe wordt in de middag op ons bed een film laten kijken. Dat vindt ze prachtig en zo rust ze wel, maar slaapt ze niet. Want als ze een middagslaapje doet krijg ik haar er 's avonds ook niet in.
    En dan kan ze in de avond lekker vroeg naar bed.
    Weet je ook waarom je zoon niet meer kan slapen? Is hij nog wel moe maar is het te licht bijvoorbeeld? Of heeft hij geen geduld meer om verder te slapen omdat de wereld lonkt? In dat laatste geval zou een slaaptrainer kunnen helpen.

3. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

En als je hem dan een uur tot anderhalf uur laat slapen? Mijn zoontje is ook 3 maar niet zo vroeg wakker maar is wel doodmoe in de middag. Als ik hem laat slapen slaapt hij ook 3 uur en in de avond natuurlijk niet. Nu laten we hem nog maar max 1.5 uur slapen

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje begon daar toen ook ineens mee. Voor dag en dauw wakker.
    Je kunt een slaaptrainer proberen?
    Bij ons werkte dat super! We hebben alleen een digitale wekker gebruikt. De minuten afgeplakt. Hem de 7 geleerd en als hij die zag mocht hij eruit.
    In t begin hoorden we hem wel maar lag hij echt netjes te wachten. Na een tijdje wende hij aan die tijd en sliep hij door tot 7.00. Soms later en vanaf dat moment had hij het slaapje id middag niet meer nodig.

5. lijstertje

18 aug 2016
    29
    0
    1
    Vanochtend was het op miraculeuze wijze ineens 6.45!

Slaaptrainer al geprobeerd, bleef daardoor een poos iig in bed, maar inmiddels niet meer. Dus die staat momenteel in de kast ;)

Waar hij van wakker wordt weet ik niet, z'n kamer is redelijk donker. Maar vervolgens is reden van niet meer verder slapen volgens mij dat de dag gewoon lonkt...!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Onze uk isnet 3 en eigenlijk nooit een grote slaper geweest. Hij heeft hetveel te druk met ontdekken.

Net voor zijn 3de verjaardag is hij gestopt met middagdutjes. Smiddags soms wel moe maar mag hij rustig een filmpje kijken en heeft hij daarna weer energie. Sindshij gestopt is met overdag slapen gaat het nu veel beter. Meestal slaapt hij rond 19.45 en is dan rond half 7/ 7 uur wakker.

Toen hij nog niet kon redden om de hele dag wakker te blijven mocht hij max een half uur slapen anders was hij midden in de nacht een paar uur wakker of smorgens heel vroeg wakker.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier echt precies dezelfde situatie, maar dan iets jonger. Ook sinds hij 2 was geworden niet meer in de middag slapen en nu heel vroeg wakker worden, waardoor hij het slapen ineens wel weer nodig heeft in de middag. Als hij 45 min slaapt, is hij daarna 3 uur chagrijnig... :rolleyes: dus wij laten hem aan het begin van de middag ook even chillen op de bank met een filmpje. Als ik hem langer laat slapen, gaat hij in de avond pas om 22:00 uur slapen.

8. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Onze jongste (2 jaar en 9 maanden) is sinds januari ook erg vroeg wakker, zo rond 5.45 a 6.15u en sinds een paar weekjes ook regelmatig om 5.15u. Klaarwakker.
    Begint toch wel zwaar vermoeiend te worden nu, pfff... Vooral wanneer de middelste 's nachts ook nog eens (een paar keer) wakker wordt met groeipijnen.

Laatste tijd hebben we hem overdag maar 1,5 uur laten slapen ipv 2 a 3 uur. Zo van, plak de rest maar aan de nacht vast! Helaas.. Helpt niet.

Nu sinds 5 dagen houden we hem overdag wakker of wanneer hij toch in slaap valt, bijv. in de auto, dan max. 45 minuten.

We hopen dat dit gaat helpen. Even doorzetten??!

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoon werd elke dag rond 5 uur wakker. Nu hebben we sinds een week of 2 een slaaptrainer en het gaat echt beter. Zijn wekker heb ik om 6 uur gezet. Sommige dagen is 'ie wel wat eerder wakker (5-10min voor de ogen open gaan van de wekker) maar hij slaapt nu ook vaker wat langer dan de wekker wakker word.
    Hij is dus nog steeds vroeg wakker maar wel al 1-1,5 later en dat vind ik al heel wat waard. En verder hen ik het maar geaccpeteerd. Hij komt sochtends bij ons in bed en rond 7.00-7.30 ga ik eruit.
    Dus misschien dat je een slaaptrainer kan proberen?

10. lijstertje

18 aug 2016
    29
    0
    1
    Het chillen op de bank met een filmpje had uk nog niet bedacht, misschien is dat idd wel een goed idee. Of, momenteel lekker even tour (snelfietsen) kijken :D

Deel Deze Pagina