Net 2 en niet willen slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door smarlicia, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

onze dochter wil sinds een paar avonden niet meer in slaap komen
    Het duurt elke keer wel tot 21:00 tot 22:00 tot ze slaapt
    we haalden haar elke keer uit bed en later weer in bed
    Ze is niet ziek of wat dan ook dus ik denk dat ze ons aan het uitproberen is
    Dus ik heb zo iets laat maar liggen en af en toe heen gaan om te zeggen dat ze moet slapen
    Mijn man is hierom boos en denkt dat we haar eruit moeten halen

Wat zouden jullie doen?
    Zelf denk ik laten liggen

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Hoe lang slaapt ze nog overdag? Mocht ze nog een middagslaapje hebben zou ik die inkorten.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Middagslaapje schrappen.

Wij hebben de regel dat ze niet hoeven te slapen, maar wel redelijk stil moeten zijn (wel kletsen, niet huilen/schreeuwen) en in bed moeten blijven.

4. smarlicia

Middag slaapje schrappen lijkt me geen goed idee
    Ze is smiddags echt super moe

5. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik zit met precies dezelfde vraag @smarlicia
    Mijn zoontje van net 2 slaapt ook niet voor 21.00 en soms 22.00
    Wij zijn al begonnen met zijn middagslaapje flink in te korten.
    We merken dat hij dat toch nog wel nodig heeft, vooral op dagen dat hij naar de opvang is geweest.
    Maar ik denk ook inderdaad dat we zijn middagslaapje gedag kunnen zeggen.
    Verder laten wij hem gewoon liggen! Bedtijd is bedtijd! Als hij het te bond maakt dan gaan we er wel naar toe maar dan nog haal ik hem er niet uit.

6. smarlicia

Ik zal het middag slaapje eens proberen in te korten

Misschien dat dar de oorzaak is

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik zou ook het middagdutje schrappen. Sinds we daarmee stopten toen onze jongste amper 2 was ligt hij er elke avond om 18.30 uur in en slaapt bijna meteen.
    En ja, het is even afzien de eerste weken in de middag, want ze zijn dan inderdaad doodmoe, maar als je haar even door die lastige tijd heen helpt (door iets te gaan doen met haar) dan raakt ze waarschijnlijk wel over haar slaap heen. En dan tussen 16.30 en 17.30 was het hier ook drama, dus dan zette ik hem vaak in bad en daarna een filmpje aan. En dan direct na het eten in bed.
    Mijn avonden zijn me veel waard, vandaar dat ik liever een tijdje in de middag worstel dan 's avonds ;) Met 2 jaar en 2 maanden ongeveer ging het overigens prima in de middag. Hij was vandaag niet lekker, dus vanmiddag weer op bed gelegd, dan slaapt hij meteen 2 uur, maar ik weet nu al dat ik hem niet voor 20.30 op bed hoef te leggen. Maar het is zaterdag dus dan maakt het me iets minder uit.

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier hhet zelfde maar het middagdutje inkortwn was echt geen goed plan. Hij heeft het echt nodig nodig.
    Consequent blijven is het enige wat helpt. Je kunt haar niet dwingen te gaan slapen, wel om in bed te blijven.
    Mijn zoon leest af en toe een boekje wanneer hij niet kan slapen of hij ligt te zingen.
    Prima, zolang hij maar in bed blijft.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter heeft dat ook afentoe, en kan nog niet zonder haar middagdutje.
    Ze mag wel maximum 2,5 uur slapen, anders geraakt ze 's avonds te moeilijk in slaap.

Wij halen haar nooit uit bed. Ik zeg haar waarom ze moet slapen (Andere kindjes slapen ook, knuffeltjes zijn moe, je moet slapen anders kan je morgen niet goed spelen, ...) en dat helpt wel.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier toen middagdutje ingekort van 2,5/3 uur naar 1,5 uur. Hielp meteen. En slaapt zelfs 's ochtends nu iets langer, tot 7 uur. Dat is voor ons uitslapen, haha.

11. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Waarschijnlijk omdat ze in de avond zo laat gaat slapen. Hier was het bij de oudste ook het probleem.

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Huilt ze?

Zo niet dan zou ik haar lekker laten liggen. Als ze 's middags echt nog wil slapen zou ik het middagdutje nog niet weghalen, maar wat inkorten.

Anders misschien toch het middagdutje schrappen. Het word er in het begin niet gezelliger op. Onze dochter slaapt sinds een paar weken niet meer 's middags en het is in het begin echt even uitzitten. Vaak mag ze 's middags een poosje televisie kijken, dan zit ze toch even rustig.

Deel Deze Pagina