Mijn dochter is 2 jaar. Ze vind sinds een paar weken diego geweldig. Wat vinden jullie van het engels? ik moet er zo aan wennen, het engels maar ook andere woorden die ze op pikt resulteert hier namelijk in: Tegen Opa; opa kom nou, activate! Toverwoord voor poortje open = camouflage! Peren tellen in de supermarkt; kwam-to-tree-foo-five traplopen; go down, climb up ze wil ook graag een reddingstas
Mijn zoontje vind diego ook helemaal geweldig. Hij weet ondertussen ook zo veel al over dieren, de meest onwaarschijnlijke dieren zelfs. Verder telt hij in het engels tot 10, uit zichzelf geleerd. Ik vind het een fijn programma, het is leerzaam en niet agressief. Beter dan die stomme sponge bob die hij nu ook graag zou willen zien maar er hier niet op komt
Ach, ik vind t wel grappig, wat ze er van oppikt. Niet heel veel overigens, van iedere dvd wel weer wat en dat is dan een periode wat we af en toe voorbij horen komen. Momenteel komt er bv veel van tinkerbell. Mama, wat is jouw talent? We hebben dr zelf ooit de kleuren geleerd en tijdens de vakantie vorig jaar leren tellen en dat gaat van 'one toe twee oor aif six sellum eet nine tieleven' Kan geen kwaad lijkt me.
hier kijken we dora juist voor het nederlands. wonen in engeland en zoontje is tweetaling opgevoed, maar zijn spraak is toch over het algemeen engels, maar door dora begint ie wat meer nederlands te praten. zo zei hij laatst tegen zijn tante (die engels is) toen ze zijn knuffel als grapje af pakte; 'swieber, niet stelen!' ik moest zo lachen
Mijn dochter is ook een echte Dora-fan, en kent hierdoor ook al heel wat Engelse woorde. Ze kan vlot tellen in het Engels, kent de kleuren en nog heel wat Engelse termen. Ze neemt ook andere woorden hiervan over: Ik ben gek op..., ik hou van..., dat zijn uitspraken die wij hier in de Belgische kempen niet gebruiken.
Mijn zoontje van 2,5 jaar is ook helemaal gek van Dora. Van de week in de auto zei hij: gordels dan zijn we veilig
Mijn dochter is ook helemaal gek van Dora en Diego, ze heeft ook veel spulletjes van Dora (en kleding). Ook vind ze Kai-Lan erg leuk. Ik vind het prima dat ze dat kijkt. Met Dora kijken leert ze wat engels en bij Diego wat over dieren, bij Kai-Lan over gevoelens en allemaal zingen en dansen ze wel eens.
Ik vind het geweldig. In het begin inderdaad even wennen, maar nu zo leuk! Ze telt in het Engels van 1 t/m 14, terwijl ze springt zegt ze 'jump', terwijl ze de trap op loopt 'keep climbing' en zo nog wat meer. En inderdaad, die kennis van dieren (bultrug walvis, geelvleugel ara, ...), geweldig. En inderdaad ook handig met autorijden. Af en toe speelt ze hele afleveringen na...dan denk ik wel eens 'zou ze soms teveel Dora/Diego kijken'? Maar soms ziet ze een aflevering één keer en dan kent ze hem...maakt kennelijk indruk.
alleen maar leuk. Hier is ze ook gek op dora en diego (ik wat minder ) en inderdaad, tellen tot 10 in het engels, ze wil niet naar de kapper maar naar de hairdresser enzovoorts.
Brrrr ik vind Dora echt verschrikkelijk... Maar het Engels is wel ok op zich Op deze leeftijd leren ze het allemaal nog zo makkelijk. Alleen kijk ik dus geen Dora maar liever Mickey in Wonderland ofzo Net zoiets al Dora... Maar dan volledig Engelstalig. Pakt ze ook prima op.
Ja mijn dochter is ook een groot dora fan, ik vind het zelf niet zo leuk om te zien maar ik weet wel dat t een goed programma is waar ze wat van kan leren. En ze kan ind al wat Engelse woordjes en in het Engels tellen. Diego trekt haar niet zo, dat is een jongen. Maar voor de dieren kennis kijkt ze graag via youtube naar barbapappa around the world, dat behandelt allerlei dieren over de hele wereld. Zegt ze van de week tegen me: mama weet je op de serengetti in afrika wonen de antilopeRs.
Ik vind het engels in dora en diego vreselijk irritant en storend, ik hoor er een enorm nederlandse tongval in.
I Love Dora hier alle dvds in huis en we kijken het echt mega vaak. Ik vind haar pedagogisch verantwoord al had het engels wel weg gemogen hoor maar goed beter dan Bumba of Teletubbies.
Als het goed is hebben wij straks muzzy. Dat is een taalprogramma voor kleuters van de BBC. Met de echte tongval dus
Wij zingen altijd in de auto: Mama-team, hulp in nood, we zijn al onderweg met de auto-boot. We zijn niet sterk en we zijn niet groot, maar met z;n 3en beter dan de midden moot. Gooooo mama-team (boodschappen halen, haha) Wij gebruiken de tactiek die Dora/Diego gebruikt ook wel: In het nederlands zeggen we; boom, in het engels zeggen we: tree! Werkt wel!